METODOLOGIE

de transmitere pe cale electronică si pe suport de hârtie a datelor privind                                  certificatele medicale eliberate de medicii curanţi din unităţile sanitare care

au încheiat o convenţie în acest sens cu casele de asigurări de sănătate

 

 

Conform art. 89 din Ord. 60/27.01.2006 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor <LLNK 12005   158180 301   0 47>Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, cu modificari si completari, medicii care eliberează certificate de concediu medical au obligaţia de a raporta datele referitoare la aceste certificate. Raportarea se va face lunar, la termenele stabilite de casele de asigurări de sănătate, atât pe suport hârtie, conform formularului de raportare prezentat în anexa nr. 11, cât şi electronic, în formatul solicitat de CNAS.

 

           Condiţii generale

           Datele în format electronic se transmit on-line, folosind semnătură electronică agreată de ambele părţi. In cazuri justificate, raportarea se poate transmite offline la adresa de email raportare_cmm@cjasis.ro

           Centralizatorul certificatelor de concediu medical eliberate, prezentat în anexa nr. 11 la norme, pe suport hârtie, semnat şi ştampilat de reprezentantul legal al unităţii sanitare, se transmite la casa de asigurări de sănătate cu care unitatea sanitară a încheiat o convenţie în acest sens conform normelor în vigoare în cazul transmiterii datelor on-line, trimestrial, în perioada 01-15 a lunilor ianuarie, aprilie, iulie, octombrie. (exceptie luna iulie 2016). Pentru lunile in care nu au eliberat concedii medicale, furnizorii vor prezenta la CAS Iasi un formular de negatie.

 

Condiţii tehnice standard pentru formatul electronic

Fişierul de raportare va avea o structura de tip XML, care va conţine datele aferente concediilor medicale eliberate asiguraţilor de către medicii curanţi în luna pentru care se face raportarea.

Denumirea şi formatul fişierului sunt obligatorii şi vor fi publicate pe pagina web a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate www.cnas.ro

 

După procesarea şi verificarea validităţii certificatelor de concediu medical în SIUI de către consilierul CAS, în perioada 15-19 a fiecărei luni, va fi afişat pe site-ul CAS Iaşi www.cjasis.ro , la secţiunea “Informaţii medicale/ Anunţuri” un tabel centralizator din care furnizorii de servicii medicale pot extrage informaţii despre procesare/ neprocesare, validare/ invalidare raportare. Furnizorii care au erori în raportare sau nu au raportarea înregistrată (în situaţia în care au eliberat concedii medicale), vor lua contacta consilierul CAS Iaşi pentru rezolvarea problemelor, la telefon 0232218630 int.129 sau 202.