Documentele prin care se atestă calitatea de asigurat sunt, după caz:
- cardul naţional de asigurări sociale de sănătate
- documentul rezultat (imprimat) prin accesarea de către furnizorii aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate a instrumentului electronic pus la dispoziţie de CNAS, disponibil la adresa http://siui.casan.ro:82/Asigurati/
- adeverinţa de asigurat cu o valabilitate de 3 luni, pentru persoanele care refuză în mod expres, din motive religioase sau de conştiinţă, primirea cardului naţional
- adeverința de înlocuire card cu o valabilitate de 60 zile, pentru situațiile în care se declară pierderea, furtul, distrugerea cardului național sau atunci cand este necesară modificarea datelor tipărite pe cardul național
Pentru situaţiile în care nu au fost emise cardurile naţionale de asigurări de sănătate şi/sau pentru situaţiile în care asiguraţii nu se regăsesc în baza de date electronică a CNAS, dovada calităţii de asigurat se face pe baza documentelor necesare încadrării într-o categorie de asigurat, prevăzute în normele metodologice pentru stabilirea documentelor justificative privind dobândirea calităţii de asigurat (adeverința de salariat, declarația unica depusă la ANAF, cupon de pensie, adeverința ajutor social, certificat de handicap, adeverință de elev sau de student etc., în baza cărora CAS Iași va emite adeverinţa de asigurat tip SIUI).