În atenţia furnizorilor de servicii medicale, medicamente, dispozitive medicale - Informaţii referitoare la  Cardul  Naţional de Asigurări de Sănătate

 

În vederea bunei implementări a sistemului cardului naţional de asigurări sociale de sănătate aducem la cunoştinţa furnizorilor de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale informaţii privind modificări ale pct.13 din Anexa 47 la Ordinul MS/CNAS nr.388/186/2015 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare în anul 2015 a HG nr.400/2014 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2014-2015 prin Ordinul MS/CNAS nr.557/246/2015 şi modificări ale art.3, alin.(1) din capitolul I din Normele tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate curative pentru anii 2015 şi 2016 aprobate prin Ordinul CNAS nr.185/2015, prin Ordinul CNAS/nr.248/29.04.2015, pentru nu îngrădi accesul asiguraţilor la servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale persoanelor care nu pot prezenta/utiliza cardul naţional de asigurări sociale de sănătate,  astfel:

-în situaţia în care persoana asigurată nu poate prezenta cardul naţional de asigurări sociale de sănătate(nu a intrat în posesia lui sau nu îl poate prezenta la furnizor)  sau din motive tehnice cardul nu poate fi utilizat se va proceda la verificarea calităţii de asigurat prin intermediul aplicaţiei instalate pe site-ul CNAS la adresa http// www.cnas.ro/page/verificare-asigurat.html şi se va solicita asiguratului dovada calităţii de asigurat/adeverinţa de asigurat cu valabilitate de 3 luni de la data emiterii pentru cei care refuză cardul naţional de asigurări sociale de sănătate din motive religioase sau de conştiinţă/adeverinţă înlocuitoare pentru cei cărora li se va emite card naţional duplicat şi se vor acorda serviciile prevăzute în pachetul de bază.

-în cazul în care persoana care solicită servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale figurează neasigurată după  verificarea calităţii de asigurat prin intermediul aplicaţiei instalate pe site-ul CNAS la adresa http// www.cnas.ro/page/verificare-asigurat.html figurează neasigurată, se va acorda serviciile prevăzute în pachetul minimal, iar pacientul va fi îndrumat către CAS Iaşi în vederea realizării procedurilor necesare dobândirii calităţii de asigurat.

-asiguraţii care nu necesită asistenţă medicală nu sunt obligaţi să se adreseze unui furnizor de servicii medicale doar pentru activarea cardului, deoarece acest demers se poate realiza în perioada următoare cu ocazia vizitelor la medic, în caz de necesitate, conform drepturilor statuate prin normele legale în vigoare

Pentru ca sistemul cardului naţional de sănătate să funcţioneze în parametri normali este necesar ca toţi participanţii din sistemul de sănătate să respecte întocmai prevederile legale în vigoare şi să asigure condiţii normale de desfăşurare a actului medical, fără să creeze disconfort pacienţilor, înţelegând necesitatea necesitatea şi importanţa implementării cardului naţional de sănătate.