În vederea aplicării unitare a prevederilor art. 6, alin. (3) din Anexa nr. 39 la Ordinul ministrului sănătăţii şi preşedintelui CNAS nr. 1068/627/2021 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare în anul 2021 a Hotărârii Guvernului nr. 696/2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021 - 2022, vă aducem la cunoştinţă urmatoarele:


    În vederea decontării, furnizorul de dispozitive medicale, tehnologii şi dispozitive asistive depune/transmite electronic la casa de asigurări de sănătate, facturile însoţite, după caz, de:


    - dovada primirii dispozitivului medical, tehnologiei sau dispozitivului asistiv expediat de către furnizor prin postă, curierat, beneficiarului sau unuia dintre membrii de familie cu grad de rudenie I şi II, soţ/soţie, împuternicit legal prin act notarial/act de reprezentare prin avocat, reprezentant legal - cu specificarea adresei la care s-a făcut livrarea, a actului de identitate - serie şi număr - sau, după caz, a paşaportului persoanei care a primit dispozitivul medical, tehnologia sau dispozitivul asistiv, situaţii în care nu este necesară utilizarea cardului naţional de asigurări sociale de sănătate; furnizorul poate transmite casei de asigurări de sănătate dovada primirii dispozitivului medical, tehnologiei sau dispozitivului asistiv primită de către furnizorul de dispozitive medicale, tehnologii şi dispozitive asistive în format electronic; pentru dispozitivele medicale, tehnologiile sau dispozitivele asistive acordate prin închiriere, dovada primirii dispozitivului medical tehnologiei sau dispozitivului asistiv se depune/se transmite electronic la casa de asigurări de sănătate numai la acordarea dispozitivului medical, tehnologiei sau dispozitivului asistiv împreună cu primul talon corespunzător primei perioade lunare.


    În situaţia în care dispozitivul medical, tehnologia sau dispozitivul asistiv se ridică de la furnizor de către beneficiar sau este expediat beneficiarului de către furnizor prin transport propriu sau închiriat, confirmarea primirii dispozitivului medical, tehnologiei sau dispozitivului asistiv, în vederea decontării acestuia, se face utilizând cardul naţional de asigurări sociale de sănătate al beneficiaralui/adeverinţa de asigurat cu valabilitate de 3 luni de la data emiterii pentru cei care refuză cardul naţional din motive religioase sau de conştiinţă/adeverinţa înlocuitoare pentru cei cărora li se va emite card naţional duplicat sau, după caz, documentele prevăzute la art. 223 alin. (1) şi alin. (I1) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru persoanele cărora nu  le-a fost emis cardul.”


    Menţionăm că, pentru dispozitivele medicale, tehnologiile sau dispozitivele asistive acordate prin închiriere, în situaţia în care dispozitivul se ridică de la furnizor de către beneficiar sau este expediat beneficiarului de către furnizor prin transport propriu sau închiriat:
    -    la acordarea dispozitivului medical, tehnologiei sau dispozitivului asistiv, confirmarea primirii dispozitivului medical, tehnologiei sau dispozitivului asistiv se realizează prin semnarea cu cardul naţional de asigurări sociale de sănătate al beneficiarului numai pentru primul talon corespunzător primei perioade lunare. În acest caz, în SIUI nu se va bifa modalitatea de livrare.
    -    pentru raportarea celorlalte taloane nu este necesară semnarea cu cardul naţional de asigurări sociale de sănătate al beneficiarului. În acest caz, în SIUI se va selecta modalitatea de livrare.