În atenţia tuturor furnizorilor de servicii medicale şi medicamente aflaţi în contract cu CAS Iaşi


Vă comunicăm că începând cu data de 1 septembrie 2015, cardul naţional de sănătate  devine unicul instrument de decontare şi validare a serviciilor medicale în sistemul public de sănătate  pentru asiguraţii cu vârsta de peste 18 ani.  
Pentru buna desfăşurare a activităţii medicale din unitatea dumneavoastră aveţi obligaţia de a ţine seama de următoarele precizări:

Asiguraţii cărora până la această dată nu li s-a emis cardul naţional de sănătate pot beneficia de servicii medicale fără prezentarea acestuia. Pentru aceste persoane calitatea de asigurat se verifică prin accesarea serviciului pus la dispoziţie de CNAS la adresa http://www.cnas.ro/page/verificare-asigurat.html. Dacă persoana apare ca asigurată, furnizorii de servicii medicale au obligaţia de a lista şi arhiva rezultatul interogării nefiind necesare alte documente.

Pentru asiguraţii care nu au intrat încă în posesia cardului se verifică daca li s-a emis acest document prin accesarea  serviciului pus la dispoziţie de CNAS la adresa
http://www.cnas.ro/page/verificare-asigurat.html. Dacă în urma interogării persoana apare ca având card emis atunci aceasta va fi îndrumată către casa de asigurări de sănătate în evidenţa cărora se află, pentru verificare şi, după caz, eliberarea cardului de sanatate.

Asiguraţii care au pierdut sau deteriorat cardul de sănătate vor solicita eliberarea unui card duplicat la casele de asigurări în evidenţa cărora se află, unde vor depune o cerere şi vor plăti contravaloarea noului card şi a cheltuielilor de distribuire prin servicii poştale, în valoare de 15,5 lei. Până  la primirea noului card de sanatate, asiguraţii vor avea acces la servicii medicale în baza unei adeverinţe de înlocuire a cardului de sănătate ce li se va înmâna în momentul în care vor depune cererea pentru emiterea cardului duplicat.
 
Asiguratii care, din motive personale sau religioase, refuză utilizarea cardului de sănătate, vor depune o cerere în scris la casa de asigurări în care vor menţiona motivele refuzului şi vor restitui cardul de sănătate, în cazul în care l-au primit.  Accesul la servicii medicale se va realiza pentru aceşti asiguraţi în baza unei adeverinţe de înlocuire a cardului de sănătate cu termen de valabilitate 3 luni. Adeverinţa nu trebuie să ramână la furnizorul de servcii medicale, ea va fi prezentată ori de cate ori asiguratul solicită un serviciu.
 
Pentru asiguraţii care împlinesc vârsta de 18 ani şi/sau dobândesc calitatea de asigurat se generează automat din sistem comanda de tipărire şi distribuire a cardului de sănătate. Nu este necesară solicitarea în scris a asiguratului pentru eliberarea cardului. Aceştia vor primi cardul naţional de sănătate prin servicii poştale, la domiciliul înscris în cartea de identitate.  


Astfel, pentru a nu îngrădi accesul asiguraţilor la serviciile medicale, vă solicităm să respectaţi întocmai prevederile legale în vigoare.