Referitor la prevederile HG 252/2020 şi anume:

 

"Art. 5. (1) Pe perioada stării de urgență:
a. serviciile medicale, îngrijirile la domiciliu, medicamentele, materialele sanitare și dispozitivele medicale, tehnologiile și dispozitivele asistive, se acordă și se validează fără a fi necesară utilizarea cardului național de asigurări sociale de sănătate sau a documentelor înlocuitoare ale acestuia prevăzute la art. 223 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare."

şi

"b. pentru serviciile medicale și îngrijirile la domiciliu, precum și dispozitivele medicale, tehnologiile și dispozitivele asistive, înregistrate/eliberate off-line, nu este obligatorie transmiterea în termen de 3 zile lucrătoare de la data acordării, respectiv eliberării acestora, în platforma informatică a asigurărilor de sănătate."

 

Aplicarea acestor prevederi se va face prin ridicarea validărilor de semnare cu cardul şi de raportare în 72 de ore, la procesarea raportării lunare.

 

Aşadar, în momentul introducerii serviciilor medicale în PIAS, deoarece validarea este activă, serviciile nu se vor vedea ca fiind validate, având mesaje de atenţionare/eroare de tipul: "Serviciul nu a fost semnat cu cardul" sau "Serviciul nu a fost raportat în 72 de ore". Aceste mesaje vor fi ignorate de către furnizori, urmând ca la trimiterea şi procesarea raportării să fie acceptate la decontare.