02.03.2021

Avand in vedere solutia informatica de prelungire a valabilitatii cardurilor nationale prin inscriptionarea unui nou certificat valabil pe cardurile nationale de sanatate a căror certificate au expirat la 28.02.2021 sau vor expira în viitorul apropiat , va aducem la cunostinta urmatoarele cerinte:

- folosirea unui token cu semnatura digitala valabila - emisa de autoritati de certificare recunoscute de CNAS si inregistrate in SIUI;

 

- actualizarea sistemului de operare (versiunile Windows XP, Vista, Windows 7) care nu mai au asigurat suportul Microsoft pentru update-uri; se recomanda folosirea unui sistem de operare mai nou, sau pana cand acest lucru este posibil, instalarea manuala a pachetelor de securitate, si. minim. a versiunii de browser Internet Explore 11;

- cititor compatibil cu aplicatiile SIUI;

- aplicatia SIUI sau compatibila avand versiunea actualizata la zi, care sa contina libraria de interfatare cu Cardul Ceas.eCard.SDK, versiunea actuala identica cu cea publicata pe portalul SIUI in sectiunea Specificatii Interfatare cu SIUI -> Biblioteci pentru interfatarea cu terminalul CEAS (*dll). Versiunea curenta la data prezentei informari este 1.2.0.1. (http://siui.casan.ro/cnas/siui_3.7/specificatii);
 

 

- unele sistemele de operare necesita instalat manual, lantul de incredere Certsign (platforma foloseste in prezent un certificat SSL server emis de Certsign); Dacă medicul folosește un token Certsign acesta ar trebui să fie deja instalat.

-accesul nerestrictionat la platforma informatica gazduita de STS la  adresa https://e-pias.casan.ro:8443   (atentie la regulile de firewall ); Se poate verifica accesul prin introducerea adresei intr-un Browser (Internet Explorer, Crom, Edge)

- operatiunile de transfer si actualizare a certificatului pe cardul de sanatate se realizeaza la  momentul introducerii cardului național în terminal și introducerii pinului acestuia apoi acesta se lasa in cititor pe timpul prestării serviciului medical deoarece operația de actualizare durează  între 1 și 5 minute (depinde de incarcarea platformei) După terminarea efectuării serviciului medical se operează in programul informatic si se semneaza cu cardul. Dacă aveti toate aceste cerinte indeplinite si exista carduri pe care nu reusiti sa actualizati noul certificat (nu se poate semna serviciul) vă rugăm să trimiteti pe adresa de e-mail suport.ceas@casan.ro numărul cardului(rilor) cu probleme.