Recomandare Ingrijiri la domiciliu valabilă începând cu 01.07.2023
Recomandare Ingrijiri la domiciliu valabilă începând cu 01.07.2021
PROCEDURA DE PREZENTARE / TRANSMITERE LA CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE DOLJ A RECOMANDĂRII PENTRU ÎNGRIJIRI MEDICALE LA DOMICILIU
- Recomandarea pentru îngrijiri medicale la domiciliu se prezinta în original/se transmite prin mijloace de comunicare electronic, poștă sau curierat de către asigurat/unul dintre membrii familiei de grad I şi II/ soţ/soţie/ o persoană împuternicită legal în acest sens prin act notarial/act de reprezentare prin avocat sau reprezentantul legal al asiguratului sau de orice persoană, cu exceptia reprezentantilor legali ai furnizorilor de îngrijiri medicale la domiciliu, casei de asigurări de sănătate în a cărei rază administrative teritorială solicită să primescă aceste servicii care certifica - la momentul prezentării a recomandării încadrarea în numărul de zile de îngrijiri de care poate beneficia asiguratul în cazul în care casa de asigurări de sănătate în evidenţa căreia este asiguratul este aceeaşi cu casa de asigurări de sănătate în a cărei rază administrativ teritorială solicită să primească serviciile.
- În cazul în care recomandarea este transmisă prin mijloace de comunicare electronică, precum şi în cazul în care casa de asigurări de sănătate în evidenţa căreia este asiguratul nu este aceeaşi cu casa de asigurări de sănătate în a cărei rază administrativ teritorială solicită să primească serviciile, certificarea se transmite prin mijloace de comunicare electronică cu semnătura extinsă/calificată asiguratului/reprezentantului acestuia, în maxim 3 zile lucrătoare de la primirea recomandării.
- În cazul transmiterii prin poştă sau curierat, recomandarea certificată se va transmite asiguratului/reprezentantului acestuia prin poştă sau curierat în maximum 2 zile lucrătoare de la primirea recomandării.
- În cazul în care asiguraţii aflaţi în evidenţa C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. solicită îngrijiri medicale la domiciliu într-o zonă administrativ-teritorială care nu este acoperită cu furnizori de îngrijiri medicale la domiciliu aflaţi în relaţie contractuală cu C.A.S.A.O.P.S.N.A.J., asiguratul sau reprezentantul său legal, cu excepţia reprezentanţilor legali ai furnizorilor de îngrijiri medicale la domiciliu, prezintă recomandarea în original/transmite prin mijloace de comunicare electronică, poştă sau curierat casei de asigurări de sănătate în a cărei rază administrativ teritorială solicită să primească aceste servicii. Casa de asigurări de sănătate în a cărei rază administrativ teritorială asiguratul solicită să primească serviciile certifică încadrarea în numărul de zile de îngrijiri de care poate beneficia acesta prin comunicarea cu C.A.S.A.O.P.S.N.A.J., în termen de 3 zile lucrătoare de la data prezentării/transmiterii recomandării.
- În cazul în care asiguraţii aflaţi în evidenţa C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. solicită îngrijiri medicale la domiciliu într-o zonă administrativ-teritorială acoperită cu furnizori de îngrijiri medicale la domiciliu aflaţi în relaţie contractuală cu C.A.S.A.O.P.S.N.A.J., asiguratul sau reprezentantul său legal, cu excepţia reprezentanţilor legali ai furnizorilor de îngrijiri medicale la domiciliu, prezintă recomandarea în original/o transmite prin mijloace de comunicare electronică, poştă sau curierat C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.
- În cazul în care recomandarea se eliberează de medic la externarea din spital, se ataşează o copie a scrisorii medicale/biletului de externare care se prezintă/se transmite prin mijloace de comunicare electronică casei de asigurări de sănătate. Pentru aceste situaţii casa de asigurări de sănătate verifică dacă serviciile din recomandare sunt în sensul celor din scrisoarea medicală/biletul de externare, înainte de a certifica pe recomandare numărul de zile de îngrijire.
- În cazul în care există neconcordanţe între datele înscrise pe recomandare şi cele din scrisoarea medicală/biletul de externare, casa de asigurări de sănătate nu va certifica pe recomandare numărul de zile de îngrijiri la domiciliu pentru a fi luată în considerare recomandarea respectivă de către furnizorii de îngrijiri medicale la domiciliu.
- Recomandarea cu certificarea încadrării în numărul de zile de îngrijiri de care poate beneficia asiguratul este ulterior predată furnizorului de îngrijiri medicale la domiciliu care îi va acorda serviciile respective. În cazul transmiterii de către casa de asigurări de sănătate a certificării prin mijloace de comunicare electronică, asiguratul/reprezentantul acestuia, cu excepţia reprezentanţilor legali ai furnizorilor de îngrijiri medicale la domiciliu, are obligaţia de a o transmite electronic furnizorului de îngrijiri medicale la domiciliu, odată cu prezentarea recomandării în original.
- Casa de asigurări de sănătate, la momentul prezentării/transmiterii recomandării prin mijloace de comunicare electronic, poștă sau curierat, va înmâna/transmite prin mijloace de comunicare electronic, poștă sau curierat şi lista furnizorilor de îngrijiri medicale la domiciliu cu care se află în relaţie contractuală cu datele de contact ale acestora.
- Termenul de valabilitate a recomandării pentru îngrijiri medicale la domiciliu este de 30 de zile calendaristice de la data emiterii recomandării, fără a lua în calcul ziua în care a fost emisă recomandarea.
- Termenul în care asiguratul are obligaţia de a se prezenta la casa de asigurări de sănătate - pentru certificarea numărului de zile de îngrijire şi la furnizorul de îngrijiri la domiciliu este de maximum 10 zile lucrătoare de la data emiterii recomandării.
Modalitati de prezentare:
-
Prin intermediul postei electronice ( e-mail )
Recomandarea și documentele medicale după caz–scanate (in format .PDF sau .JPG) – se trimit pe e-mail, la adresa roman@casdj.ro
- La sediul CAS Dolj - REGISTRATURĂ (ghiseul nr.1 )
Recomandarea și documentele medicale după caz
- Prin posta/curier la adresa: Str. 1 Decembrie 1918, Nr. 8, cod 200170, Craiova, Dolj
Recomandarea și documentele medicale după caz
La CAS Dolj, documentatia se depune intre orele 0830-1630 ( luni – joi ) si 0830-1400 (vineri).