Nr.crt.

Denumirea formularului Explicații
1. Cerere card european Cerere tip pentru eliberarea cardului european de asigurări sociale de sănătate
2. Cerere card european duplicat ANEXA 1 - Cerere tip pentru eliberarea cardului european duplicat de asigurări sociale de sănătate, in cazul pierderii, furtului sau deteriorarii.

          Cardul european de asigurari de sanatate confera dreptul de a beneficia de asistenta medicala necesara in cursul unei sederi temporare intr-un stat membru UE, dar nu acopera situatia in care asiguratul se deplaseaza intr-un stat membru UE in scopul de a beneficia de tratament medical pentru afectiuni preexistente deplasarii. Pentru cazurile in care s-ar obtine totusi asistenta medicala in strainatate pentru alte probleme de sanatate decat cele ivite strict in cursul calatoriei, legislatia din domeniu prevede ca CNAS va recupera banii de la respectivele persoane, pe cale juridica, existand totodata posibilitatea ca faptuitorii sa intre si sub incidenta legii penale.

Serviciile medicale acordate in statele membre UE, in baza cardului european de asigurari de sanatate, sunt cele prevazute de legislatia fiecarui stat si nu trebuie sa depaseasca ceea ce este necesar din punct de vedere medical in timpul sederii temporare.

           În cazul in care persoana care a obtinut un card nu indeplineste toate conditiile in baza carora s-a eliberat cardul pe toata perioada de valabilitate a acestuia si in aceasta perioada beneficiaza de servicii medicale in cadrul unei deplasari intr-un stat membru UE, persoana in cauza va suporta contravaloarea acestor servicii.

            În situația în care documentele transmise prin mijloace electronice de transmitere la distanță sunt incomplete, incorecte sau ilizibile, ne rezervăm dreptul de a nu accepta solicitarea de eliberare a cardului european de asigurări sociale de sănătate de către asigurați.

           Cererile pentru eliberarea cardurilor europene de asigurări sociale de sănătate se semnează de către unul dintre părinți sau tutore în cazul minorilor ce nu au împlinit vârsta de 18 ani. 

          În cazul pierderii, furtului, deteriorării / distrugerii cardului european de sanatate sau a modificării datelor de interes personal  se depune la Casa de Sănătate Hunedoara o cerere de eliberare a unui card duplicat european de sănătate (model anexa nr. 1)  însoțită de dovada plății contravalorii acestuia în cuantum de 8,78 lei. 
        Plata se poate face la poștă  prin mandat poștal sau prin ordin de plată în contul  RO39TREZ3665005XXX000091 al CAS-Hunedoara deschis la Trezoreria Deva, cod fiscal :11319740, iar la explicații veți trece "nume, prenume, CNP cv card duplicat ",      suma= 8,78 lei 
       Documentele precizate anterior se pot depune la sediul Casei de Asigurări de Sănătate Hunedoara sau se pot transmite scanat online pe adresa de mail: cardeuropean@cjashd.ro
  Cardul european duplicat v-a fi valabil pe toată durata de valabilitate a cardului european pierdut/furat/deteriorat/distrus sau cu modificări de date personale.

 

Documentele pot fi transmise electronic pe adresa de email cardeuropean@cjashd.ro

 

DOCUMENTE NECESARE IN VEDEREA OBTINERII CARDULUI EUROPEAN :

a) pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 0 şi 18  ani: cerere tip semnata de catre unul dintre parinti sau tutore, certificat de nastere (pentru copiii cu varsta cuprinsa intre 0-14 ani), respectiv carte de identitate ( pentru copiii cu varsta cuprinsa intre 14-18 ani  in original si/sau copie) si adeverinta eliberata de catre unitatea de invatamant (pentru clasele 0-12) valabile la data solicitarii.

b) pentru tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 26 de ani: cerere tip,  act de identitate românesc  valabil, original şi/sau copie , adeverință de elev/student eliberată de către unitatea de învățământ valabilă la data solicitării  ; pentru absolvenţii de liceu, până la începerea anului universitar, dovada calităţii de asigurat se face cu un document valabil din care să rezulte că au absolvit studiile liceale;

c) pentru studentul-doctorand care desfăşoară activităţi didactice, potrivit contractului de studii de doctorat, în limita a 4-6 ore convenţionale didactice pe săptămână: cerere tip, act de identitate valabil la data solicitării, original şi copie, contractul în baza căruia desfăşoară activităţi didactice în limita a 4-6 ore, declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că nu realizează şi alte venituri asupra cărora se datorează contribuţia potrivit Codului fiscal, adeverinţă eliberată de instituţia de învăţământ superior din care să rezulte că are calitatea de student-doctorand;

d) pentru persoanele care urmează modulul instruirii individuale, pe baza cererii lor, pentru a deveni soldaţi sau gradaţi profesionişti: cerere tip, act de identitate valabil la data solicitării, original şi copie, precum şi dovada că urmează modulul instruirii individuale;

e) pentru tinerii cu vârsta de până la 26 de ani, care provin din sistemul de protecţie a copiluluicerere tip, act de identitate valabil la data solicitării, original şi copie, documentul care atestă că au fost incluşi într-un sistem de protecţie a copilului, un document eliberat de primăria din localitatea de domiciliu prin care să ateste că nu beneficiază de ajutor social în condiţiile legii;

f) pentru soţul, soţia şi părinţii aflaţi în întreţinerea unei persoane asigurate: cerere tip, act de identitate valabil la data solicitării, original şi copie, documente care să ateste relaţia de rudenie sau căsătoria cu persoana asigurată, declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că nu realizează venituri proprii, precum şi o declaraţie pe propria răspundere a persoanei asigurate prin care aceasta declară că are în întreţinere persoana respectivă;

Descarcati : < declaraţie pe propria răspundere 

 

g) pentru beneficiarii ale căror drepturi sunt stabilite prin Decretul-lege nr. 118/1990  privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificările şi completările ulterioare, prin Legea nr. 51/1993 privind acordarea unor drepturi magistraţilor care au fost înlăturaţi din justiţie pentru considerente politice în perioada anilor 1945-1989, cu modificările ulterioare, prin Ordonanţa Guvernului nr. 105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de către regimurile instaurate în România cu începere de la 6 septembrie 1940 până la 6 martie 1945 din motive etnice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 189/2000, cu modificările şi completările ulterioare, prin Legea nr. 44/1994 privind veteranii de război, precum şi unele drepturi ale invalizilor şi văduvelor de război, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin Legea nr. 309/2002 privind recunoaşterea şi acordarea unor drepturi persoanelor care au efectuat stagiul militar în cadrul Direcţiei Generale a Serviciului Muncii în perioada 1950-1961, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi pentru persoanele prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b) pct. 1 din Legea recunoştinţei pentru victoria Revoluţiei Române din Decembrie 1989, pentru revolta muncitorească anticomunistă de la Braşov din noiembrie 1987 şi pentru revolta muncitorească anticomunistă din Valea Jiului - Lupeni - august 1977 nr. 341/2004, cu modificările şi completările ulterioare: cerere tip, act de identitate valabil la data solicitării, original şi copie, documente doveditoare că se încadrează în una dintre categoriile de beneficiari ai acestor legi;

h) pentru persoanele cu handicap: cerere tip, act de identitate valabil la data solicitării, original şi copie, şi certificatul care atestă încadrarea într-un grad de handicap, original şi copie;

i) pentru bolnavii cu afecţiuni incluse în programele naţionale de sănătate stabilite de Ministerul Sănătăţii, până la vindecarea respectivei afecţiuni: cerere tip, act de identitate valabil la data solicitării, original şi copie, şi adeverinţă medicală eliberată de medicul curant sau de medicul coordonator al programului de sănătate;

j) pentru femeile însărcinate sau lăuze: cerere tip, act de identitate valabil la data solicitării, original şi copie, adeverinţă medicală, precum şi certificatul de naştere al copilului - pentru lăuze;

k) pentru persoanele care se află în concediu de acomodare, potrivit Legii nr. 273/2004 privind procedura adopţiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în concediu pentru creşterea copilului potrivit prevederilor art. 2 şi 31 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2011, cu modificările şi completările ulterioare: cerere tip, actul de identitate valabil la data solicitării, original şi copie, şi decizia emisă de agenţiile pentru plăţi şi inspecţie socială judeţene şi a municipiului Bucureşti;

l) pentru persoanele care beneficiază de indemnizaţie de şomaj sau, după caz, de alte drepturi de protecţie socială care se acordă din bugetul asigurărilor pentru şomaj, potrivit legii: cerere tip, actul de identitate valabil la data solicitării, original şi copie, decizia şi/sau adeverinţa eliberate/eliberată de instituţiile care administrează bugetul asigurărilor pentru şomaj sau cuponul mandatului poştal de achitare a drepturilor, talonul de plată prin cont deschis la o unitate bancară din luna anterioară;

m) pentru persoanele care fac parte dintr-o familie care are dreptul la ajutor social, potrivit Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare: cerere tip,  actul de identitate valabil la data solicitării, original şi copie, şi adeverinţa eliberată de primăria localităţii de domiciliu, din care să rezulte că acestea se încadrează în categoria persoanelor care au dreptul la ajutor social, în condiţiile legii;

n) pentru persoanele care au calitatea de pensionari: cerere tip, actul de identitate valabil la data solicitării, original şi copie, cuponul mandatului poştal de achitare a drepturilor, talonul de plată prin cont curent personal deschis la o unitate bancară, din luna anterioară, sau decizia de pensionare, după caz, pentru situaţia în care nu s-a realizat plata pensiei. În cazul pierderii acestor documente sau până la dobândirea lor, calitatea de pensionar poate fi dovedită cu o adeverinţă eliberată de instituţia plătitoare a pensiei;

o) pentru personalul monahal al cultelor recunoscute: cerere tip, actul de identitate valabil la data solicitării, original şi copie, precum şi adeverinţa eliberată de unităţile de cult;

p) pentru persoanele asigurate care realizează venituri din salarii sau asimilate acestoraasupra cărora se datorează contribuţia potrivit Codului fiscal: cerere tip, actul de identitate valabil la data solicitării, original şi copie, precum şi adeverinţa de salariat eliberată de angajator, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2 la Ordinul nr. 1549/2018 publicat în Monitorul Oficial nr. 1036/06.12.2018 ;

Descarcati : < adeverinta de salariat eliberata de angajator

 

q) pentru persoanele fizice care realizează veniturile prevăzute la art. 155 alin. (1) lit. b)-h), precum şi în cazul celor prevăzute la art. 180 din Codul fiscal (activități independente, întreprinderi familiale, cedarea folosinței bunurilor, dividende, drepturi de autor etc.): cerere tip, actul de identitate valabil la data solicitării, original şi copie, precum şi dovada că au depus Declaraţia unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice (inclusiv numărul de înregistrare primit de la ANAF în cazul depunerii manuale, respective indexul de încărcare a Declarației unice transmis electronic de către ANAF) ;

r) pentru voluntarii care îşi desfăşoară activitatea în cadrul serviciilor de urgenţă voluntare, în baza contractului de voluntariat, pe perioada participării la intervenţii de urgenţă sau a pregătirii în vederea participării la acestea, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţă, aprobată cu modificări şi  completări prin Legea nr. 363/2002, cu modificările şi completările ulterioare: cerere tip, act de identitate valabil la data solicitării, precum şi contractul de voluntariat, original şi copie;

s) pentru persoanele cetăţeni români care sunt victime ale traficului de persoane, pentru o perioadă de cel mult 12 luni: cerere tip, actul de identitate valabil la data solicitării, original şi copie, precum şi adeverinţa eliberată de instituţia care are în evidenţă aceste persoane;

t) pentru persoanele prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b)-d) (cetățeni străini, apatrizi, etc.): cerere tip, documentul de identitate valabil la data solicitării (carte de identitate, paşaport, permis de şedere etc.), original şi copie, precum şi orice alt document prin care se atestă faptul că se încadrează în una din categoriile de persoane asigurate.

 

Documentele pot fi transmise electronic pe adresa de email cardeuropean@cjashd.ro

Fișiere atașate

Cerere_card_european-cu GDPR.doc ANEXA 1 - cerere CE duplicat cu GDPR 04.10.2022.doc