Precizări privind modul în care furnizorii de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale transmit documentele de contractare în format electronic.

"Art.99,  Documentele necesare încheierii contractelor, depuse în copie, sunt certificate pentru conformitate prin sintagma "conform cu originalul" și prin semnătura reprezentantului legal, pe fiecare pagină. Aceste documente se transmit și în format electronic, asumate prin semnătura electronică extinsă a reprezentantului legal furnizorului. Reprezentantul legal al furnizorului răspunde de realitatea și exactitatea documentelor necesare încheierii contractelor."

 

Transmiterea documentelor în format electronic asumate prin semnătura electronică extinsă a reprezentantului legal, se efectuează prin intermediul aplicațiilor de raportare SIUI și constă în transmiterea unui fișier xml generat cu aceste aplicații, fișier ce conține date referitoare la documentele depuse in copie (format pe hârtie) la dosarul de contractare.

 

Pentru transmiterea documentelor  în format electronic asumate prin semnătura electronică extinsă a reprezentantului legal, furnizorii de servicii medicale care utilizează aplicațiile SIUI-Desktop CNAS vor proceda în felul următor:

1.         Se introduc sau se actualizează datele existente în meniul Administrare,

opțiunile:

a.         Date unitate

b.         Angajați

c.         Documente

d.         Conturi bancare

e.         Program de lucru

f.          Subunități

 

2. Transmiterea datelor din meniul Raportări - Raportare date contractare furnizor - export ONLINE sau export OFFLINE

            Transmiterea de date in mod export online se poate face numai de către furnizorii care sunt înregistrați în SIUI, au contract cu CASMB și dețin datele de autentificare in SIUI (utilizator /cheie SIUI/certificat digital calificat)

            Furnizorii care nu au contract cu CASMB nu pot transmite datele in mod export online, aceștia vor exporta fișierul cu date format xml în mod export offline și vor veni cu el la CASMB.