Procedura actualizată în data de 06.05.2019
PROCEDURĂ UTILĂ FURNIZORILOR DE SERVICII MEDICALE
Deblocarea carduri (cod eroare 15) / anularea mesajului card invalid (cod eroare 5)(cod eroare 17)
TELVERDE CARD NAȚIONAL DE ASIGURĂRI DE SĂNATATE: 0800.800.950
Serviciul de suport pentru cardul de sănătate - Informații despre deblocarea cardurilor - 0800.800.950 Tasta 2
Furnizorul de servicii medicale în situația în care a constatat că: un card emis pentru CAS M București este blocat – eroare 15 sau este invalid – eroare 5, eroare 17, în vederea remedierii erori poate utiliza Formularul - Solicitare remediere stare card - Card emis pentru CASMB
( pentru furnizorii de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale - utilizat exclusiv pentru cardurile emise pentru CAS M București ) SOLICITARE REMEDIERE STARE CARD CARD EMIS PENTRU CAS M București |
Telefoane pentru asistență tehnică (remediere eroare 15 - Card blocat, eroare 5 - Stare card invalidă pentru a executa operația in UM și eroare 17 - Card invalid), dedicate exclusiv furnizorilor de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale
021.316.44.27 (asistență tehnică, doar pentru cardurile emise pentru CAS M București)
021.315.81.34 (asistență tehnică, doar pentru cardurile emise pentru CAS M București)
La aceste numere de telefon nu se solicită informaţii despre asiguraţi
INTERVAL ORAR ÎN CARE SE ACORDĂ ASISTENȚĂ TELEFONICĂ L-J: 08:30 - 16:30 V: 08:30 - 14:00
în afara intervalului orar menționat telefoanele nu sunt apelabile
Pentru sesizări se vor comunica obligatoriu următoarele informații:
- Datele de identificare ale furnizorului de servicii medicale care transmite sesizarea: nume furnizor, codul de identificare fiscală a furnizorului (CIF),
- Datele cardului pentru care se face sesizarea: numele titularului, cod asigurat (CID-ul), număr document (numărul cardului).
- Codul de eroare: 15 (card blocat) 5 (Stare card invalida pentru a executa operația in UM ) 17 (Card invalid)
Pentru situațiile în care, cardurile asigurațiilor CASMB sunt emise pentru alte case de asigurări de sănătate (informația referitoare la casa pentru care a fost emis cardul se află tipărită pe scrisoarea primită de asigurat o dată cu cardul, date referitoare la destinatar), furnizorii de servicii medicale se vor adresa casei de asigurări specificată în adresă, la telefoanele publicate pe site-urile caselor respective sau la numărul de telefon - Telverde Card Național de Asigurări de Sănătate: 0800.800.950
Furnizorii care folosesc semnătura digitală cu token Oberthur. Pentru a elimina mesajul Eroare verificare card activat (-64) trebuie să aibă instalată minim versiunea Authentic Manager 4.5.4. Este recomandat să contactați furnizorul semnăturii electronice pentru a vă face update-ul la Authentic Manager.
Pentru situațiile de carduri invalide - eroare 5, după ce se finalizează procedura de către specialistul CAS, cardul devine operațional și poate fi folosit de către asigurat cu PIN-ul stabilit de acesta în momentul activării cardului.
Pentru situațiile de carduri blocate – eroare 15, după ce se finalizează procedura de deblocare de către specialistul CAS, pentru ca acest card să devină operațional, furnizorul de servicii medicale va trebui să parcurgă următorii pași (Procedura deblocare card cu resetare PIN – Furnizor):
Pasul 1. Se pornește aplicația SIUI (dacă nu este pornită), aplicația trebuie să fie conectată ONLINE la serverul CEAS
Pasul 2. Se introduce cardul în cititor
Pasul 3. Se tastează PIN-ul - 1111 - (se poate tasta orice grup de 4 cifre inclusiv 0000) - Apare mesajul „Card blocat”
Pasul 4. Se deschide fereastra Pacienți din meniul Fișier și se va apăsa pe butonul Resetează PIN - Terminalul va solicita să introduceți PIN-ul de RESET
Pasul 5. Se tastează PIN-ul de RESET 0000 (4 de zero) - PIN-ul cardului este acum 0000.
Cardul este DEBLOCAT și are PIN-ul 0000
Pasul 6. Schimbarea PIN-ului de RESET 0000 cu PIN-ul dorit de titularul cardului se efectuează prin apăsarea butonului Schimbă PIN
Pasul 7. Se va tasta PIN-ul actual al cardului, adică: 0000 și apoi se va apăsa tasta de accept
Pasul 8. Terminalul va solicita PIN nou, se va tasat PIN-ul dorit de titularul cardului și apoi se va apăsa tasta de accept.
Pasul 9. Terminalul va solicita reconfirmarea PIN nou, se va tasta PIN-ul introdus la pasul 8 si se va apăsa tasta de accept, terminalul va afișa un mesaj prin care se confirmă că PIN-ul a fost schimbat cu succes
Cardul este DEBLOCAT și are PIN-ul ales de titular la Pasul 8
Menționăm că pentru situațiile în care asigurații dețin un card care a fost activat, dar au uitat PIN-ul, procedura este de a se tasta 5 PIN-uri, după care, dacă nu s-a reușit identificarea, cardul devine automat blocat și trebuie executată procedura menționată mai sus (Telefon sau e-mail CAS, CID, după deblocare pași 1-9)
--------------------------------------------------------------------
Pentru erorile care nu au putut fi remediate telefonic, titularul cardului sau persoana împuternicită de acesta se va prezenta cu cardul de asigurat şi actul de identitate la sediul CASMB din Șos, București-Ploiești nr. 7, Sector 1, București, pentru o expertiză tehnică a cardului.
Cardurile considerate carduri cu defecțiuni tehnice ce nu pot fi remediate sunt cardurile care se încadrează în una din următoarele situații:
- neconcordanță între datele editate din CIP și cele scrise pe policarbonat,
- eroare la schimbare PIN transport Eroare 62
- cardul este declarat nefuncţional pentru eroare de citire şi editare