TELVERDE CARD NAȚIONAL DE ASIGURĂRI DE SĂNATATE: 0800.800.950

 

Prin Hotarârea de Guvern nr. 458 din 28 iunie 2018, termenul de valabilitate a cardurilor naționale de sanatate emise pâna la data de 31 iulie 2018 a fost prelungit de la 5 la 7 ani.

Astfel, aceste carduri sunt recunoscute drept valabile de Platforma Informatica a Asigurarilor de Sanatate timp de doi ani dupa data de expirare a valabilitatii inscriptionata pe suprafata din material plastic, deoarece certificatele digitale înscrise în cipurile electronice au o valabilitate de 7 ani.

În cazul cardurilor emise anterior datei de 31 decembrie 2012, termenul de valabilitate este 31 decembrie 2019.

Totodata, cardurile nationale de sanatate noi care se emit începând cu data de 1 august 2018 au de la început durata de valabilitate de sapte ani, conform aceleiasi Hotarâri de Guvern.

Prin Hotărârea de Guvern nr. 483/2020, începând cu luna iulie 2020, se generează și se rescriu noi certificate digitale pentru cardurile naționale de asigurări de sănătate emise până la data de 31 decembrie 2014. Termenul de valabilitate al acestor carduri devine, astfel, de 7 ani de la data rescrierii certificatului.

Această reglementare vine în contextul în care valabilitatea certificatelor inscripționate pe  cardurile naționale de asigurări de sănătate ar fi expirat în anul 2020 pentru aproximativ 4,2 milioane de carduri,  urmând ca în anul 2021 să expire alte 10 milioane de carduri.

Scrierea noului certificat pe CIP-ul cardului se va face în mod automat. La nivelul aplicației furnizorului de servicii medicale, în momentul introducerii cardului în cititor, sistemul va detecta certificatul expirat și îl va înlocui fără nicio intervenție a furnizorului.

Cardul naţional este un card electronic, distinct de cardul european si poate fi utilizat numai pe teritoriul României

Informaţiile minime care pot fi accesate de pe cardul naţional de asigurari sociale de sanatate sunt urmatoarele:

    a) numele, prenumele, precum şi codul numeric personal ale asiguratului;

    b) codul unic de identificare in sistemul de asigurari sociale de sanatate;

    c) numarul de identificare al cardului naţional.

 

Cardurile nationale se tiparesc (emit) din oficiu,prin extrageri periodice din registrul national de evidenta al asiguratilor. Comenzile se dau centralizat, la nivel national, catre Imprimeria nationala, iar personalizarea se face de catre Centrul Naţional Unic de Personalizare a Paşapoartelor Electronice (Centrul Naţional Unic) din cadrul Direcţiei Generale de Paşapoarte (HG 900/2012), pentru persoanele care implinesc varsta de 18 ani si/sau cele care dobandesc calitatea de asigurat, asiguratii urmand a le primi prin intermediul serviciilor postale.

Factorii postali au obligatia sa va caute de doua ori la domiciliu, sa va lase avize de prezentare si sa va inmaneze cardurile numai pe baza de semnatura si act de identitate(al Dvs.sau al persoanei desemnate de Dvs. sa va reprezinte). Este interzis ca acestia sa inmaneze cardurile unor terti, fara ca acestia sa fie imputerniciti de Dvs, sau sa le lase in cutiile postale.

Actele normative nu prevad un termen de emitere a cardului national fata de data implinirii varstei de 18 ani si/sau cea a inregistrarii in sistemul de asigurari sociale de sanatate.

Asiguraţii carora nu li s-a emis (tiparit) cardul de sanatate pot beneficia de servicii medicale fara prezentarea acestui document, in baza calitatii de asigurat, urmare verificarii efectuate de catre furnizori aici: http://cas.cnas.ro/page/verificare-asigurat.html

 

Cum intrati in posesia cardului national de sanatate?

 

Verificarea stadiului emiterii (tiparirii) cardului Dvs. se face aici:  http://cas.cnas.ro/page/verificare-asigurat.html

 

Cardurile au fost tiparite in contul caselor de asigurari de sanatate la care ati fost inscris/declarat si/sau cu care se afla in contract medicul Dvs de familie si au fost returnate de posta la fiecare casa de asigurari, conform apartentei titularilor acestora.

In vederea intrarii in posesia Cardului National trebuie sa va adresati casei de asigurari de sanatate la care ati fost/sunteti inscris, respectiv, declarat de catre angajatorul Dvs.

Daca sunteti salariat, solicitati angajatorului Dvs. informatii privind casa de asigurari de sanatate la care v-a declarat, de la data intrarii in vigoare a Declaratiei 112.

 

La CASMB au fost returnate doar cardurile asiguratilor Casei de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti (nu si cele ale asiguratilor OPSNAJ sau celorlalte casele judetene de asigurari de sanatate)

 

Daca urmare verificarii a reiesit ca aveti cardul emis (tiparit), dar nu l-ati primit prin posta, urmatorul pas este verificarea existentei acestuia in retururile aduse de posta la CASMB, accesand aici:

www.casmb.ro/siui_card.php

 

VA RUGAM SA CITITI CU ATENTIE INSTRUCTIUNILE PLATFORMEI INFORMATICE SI REZULTATELE INTEROGARII !

 

Daca ați fost permanent asigurat CASMB și nu ați primit cardul național prin poștă nu și nu l-ati regăsit nici în retururile aduse la CASMB, este necesar să vă adresați oficiului poștal de care aparțineți pentru clarificări.

Cardurile naţionale nedistribuite de catre operatorul de servicii postale si predate de acesta la CASMB se distribuie asiguratilor/imputernicitilor acestora, urmare cererii depuse la CASMB.

 

Cererile de eliberare a cardurilor nationale care se regasesc in retururile aduse la CASMB se pot lansa online, (prin intermediul platformei informatice www.casmb.ro/siui_card.php ), depune la Registratura CASMB sau trimite prin serviciile postale pe adresa Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului București, Șos București-Ploiești nr.7, sector 1, CP 13682, insotite de fotocopia actului de identitate.

Modelul cererii se regaseste la sectiunea, "Fisiere atasate" (Solicitare ridicare card de la CASMB

CASMB elibereaza Cardurile Naţionale oricand in perioada de valabilitate a acestora, pe baza unei cereri scrise a asiguratilor, inclusiv celor care au refuzat initial primirea cardului naţional

 

In situatia in care cardul national nu poate fi ridicat de catre titular, acesta poate fi ridicat de catre o alta persoana, care va da o declaratie conform modelului de la sectiunea "Fisiere atasate" (Declaratie imputernicit) la care va atasa si o fotocopie dupa actul sau de identitate si al titularului cardului.

 

Persoanele care au completat un numar de telefon mobil pe solicitarea de ridicare a Cardului National de Asigurat de la CASMB si ale caror carduri au fost identificate in retururile de la Posta vor fi instiintate printr-un sms expediat de la nr. 1879.
Persoanele care au completat un nr. de telefon fix, vor fi contactate la numarul inscris pe solicitare .

Va rugam sa pastrati sms pana la ridicarea cardului.

 

Stadiul solutionarii cererii poate fi urmarit aici:www.casmb.ro/siui_card.php

 

 Daca, urmare interogarii, se primeste urmatorul raspuns

 

CNP:

xxxxxxxxxxxxx

Cardul a fost returnat de Posta la CASMB:

DA (xxxxxx)

Cardul a fost deja identificat de catre CASMB
ca urmare a cererii dvs. sau a medicului de familie:

DA (xxxxxx)

Cardul se poate ridica de la sediul CASMB, Sos. Bucuresti-Ploiesti, nr. 7

Cardul a fost deja ridicat de catre dvs.:

NU

 

Va puteţi prezenta la CASMB, sediul Băneasa, Etaj 1, Şos. Bucureşti-Ploieşti nr.7, Sector 1, Bucureşti, in vederea ridicarii Cardului National, in baza fotocopiei actului de identitate sau, dupa caz, imputernicirii si fotocopiilor dupa actele de identitate ale titularului si imputernicitului.

Fișiere atașate

20230301_Solicitare ridicare card de la CASMB.pdf 20230301_Declaratie imputernicire ridicare card .pdf