COMUNICAT

ÎN ATENȚIA FURNIZORILOR DE SERVICII  MEDICALE

AFLAȚI ÎN RELAȚIE CONTRACTUALĂ CU CAS CONSTANȚA

 

 

              În aplicarea prevederilor HG nr. 252/2020 privind stabilirea unor măsuri în domeniul sănătății pe perioada instituirii stării de urgență pe teritoriul României, facem următoarele precizări:     

 

Pentru aplicarea prevederii mai sus menționate, în nomenclatorul ICD10 a fost introdusă poziția cu codul  “MONITORIZARE COVID”,  prin urmare veți prelua în aplicații noile versiuni de nomenclatoare.

Furnizorii de servicii medicale spitalicești vor emite biletul de trimitere introducând la „diagnosticul principal” diagnosticul cu descrierea “monitorizare pacient COVID-19”, iar furnizorii de servicii paraclinice, la rândul lor, vor introduce acest diagnostic în detaliile biletului de trimitere, la raportarea serviciilor efectuate.

 

 

 

Pentru aplicarea prevederii mai sus menționate, precizăm că toți furnizorii de servicii medicale în ambulatoriul clinic vor introduce consultațiile fără bilet de trimitere la modul de prezentare cu codul 12 și descrierea “TELEMEDICIN”.

 

De asemenea, pe perioada stării de urgență, furnizorii de servicii medicale vor ignora eventualele atenționări/erori de validare/ nevalidare cu cardul, transmitere în 72 ore sau depășire 4 consultații pe oră (fără a depăși 8 consutații pe oră), pe care le vor întâlni în aplicațiile proprii, deoarece aceste validări se vor face conform HG 252/2020 în momenul procesării raportării la CAS.

 

 

Preşedinte-Director General,

Ciobanu Marinel