IN ATENŢIA ANGAJATORILOR

 

Având în vedere faptul că pe perioada instituirii stării de urgenţă/alertă ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS – COV – 2 unii angajatori au suspendat temporar contractele de muncă ale salariaţiilor, în vederea menţinerii calităţii de asigurat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate pentru salariaţii aflaţi în această situaţie, în declaraţiile lunare D 112, angajatorii vor proceda după cum urmează:

   În secţiunea “ Date de identificare  “  a Anexei 1.2, “Anexa asigurat “ a Declaraţiei D 112, se va completa astfel:

  • Data ieşirii din categorie  - acest câmp se va completa cu data de  la care nu se mai reţine contribuţia la sănătate, respectiv data suspendării contractului de muncă. (Ex.  - data de 01.04.2020, în situaţia în care angajatorul a suspendat contractul individual de muncă al salariatului pentru a intra în şomaj tehnic).
  • Data intrarii în categoria de asigurat – acest câmp se va completa cu data de la care angajatorul  reţine din nou contribuţia la sănătate, respectiv începând cu data intrării în plată a  indemnizaţiei de şomaj tehnic. (Ex. data de 01.05.2020, în situaţia în care pentru luna mai 2020, angajatorul a primit indemnizaţia de şomaj tehnic de la bugetul asigurărilor pentru şomaj).

 

 

     CONDUCEREA CAS CLUJ