Conform Ordinului comun al Ministerului Sănătăţii şi CNAS nr.1416/820/2020, privind aprobarea Normelor metodologice pentru implementarea Legii nr. 165/2019 pentru completarea art. 234 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, începând cu data de 10 august 2020, persoanele care deţin calitatea de asigurat au dreptul de a fi informate, la cerere, de către Casa de Asigurări de Sănătate Cluj, cu privire la serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale decontate  din bugetul Fondului Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate (FNUASS) de care au beneficiat în anul precedent.

           Pentru obţinerea acestor informaţii, persoana asigurată va transmite o cerere tip, care poate fi solicitată la Casa de Asigurări de Sănătate Cluj sau poate fi descarcată de pe site-ul  www.cnas.ro/cascluj/, din secţiunea “Informaţii pentru asiguraţi”, subsecţiunea „Cetăţeni asiguraţi”.

           Cererea, completată şi semnată de către persoana asigurată sau, după caz, reprezentantul legal al acesteia, se depune la sediul Casei de Asigurări de Sănătate Cluj sau se transmite prin e-mail: relatiipublice@cascluj.ro cu semnătură electronică calificată şi este însoţită, după caz, de copia actului de împuternicire.

           În cazul în care asiguratul  depune cererea la sediul  Casei de Asigurări de Sănătate Cluj, se verifică identitatea solicitantului. În situaţia în care solicitantul optează pentru transmiterea solicitării prin intermediul poştei electronice, acesta va completa în cerere o parolă din 8 caractere, necesară accesării răspunsului.

           În termen de 45 de zile de la data înregistrării cererii la Casa de Asigurări de Sănătate Cluj,  lista  cu serviciile medicale, îngrijirile la domiciliu, medicamentele, materialele sanitare şi dispozitivele medicale, tehnologiile şi dispozitivele asistive prevăzute în pachetul de bază, precum şi serviciile medicale, medicamentele, materialele sanitare specifice, dispozitivele medicale şi altele asemenea acordate în cadrul programelor naţionale de sănătate curative decontate din bugetul FNUASS, întocmită în ordine cronologică, cu precizarea furnizorului care le-a efectuat/eliberat, a datei efectuării/eliberării, precum şi a contravalorii acestora va fi pusă la dispoziţia asiguratului sau, după caz, reprezentantului legal al acestuia, personal sau prin e-mail, conform menţiunii acestuia din cererea depusă. Informaţiile furnizate vor fi extrase din Platforma informatică din asigurările de sănătate.