Începând cu data de 29.04.2024, pe lângă solicitările depuse prin poștă, la ghișeu sau prin intermediul fax-ului și e-mail-ului Casei de Asigurari de Sănătate, asigurații vor putea depune o cerere pentru obținerea Cardului European de Asigurări Sociale de Sănătate prin intermediul website-ului: https://www.cardeuropean.ro/depunere-cerere-card-european.

După crearea și confirmarea contului prin intermediul adresei de e-mail, vor fi introduse datele aferente cererii în câmpurile obligatorii. Persoanele interesate vor anexa, în format electronic, o copie a actului de identitate și, opțional, dovada calității de asigurat.

În termen de 7 zile lucrătoare, Casa de Asigurari de Sănătate verifică calitatea de asigurat a solicitantului și emite Cardul European, în cazul aprobării cererii. Costurile tipăririi sunt suportate din Fondul Național Unic de Asigurări de Sănătate.

Perioada de valabilitate a Cardului European este de 2 ani de la data emiterii.

Cardul European emis conferă titularului dreptul de a beneficia de asistența medicală necesară în cursul unei șederi temporare într-un stat membru al UE/SEE/Confederaţiei Elveţiene/Regatul Unit la Marii Britanii și Irlandei de Nord, dar nu acoperă situația în care asiguratul se deplasează în scopul de a beneficia de tratament medical programat.

 Aceste servicii medicale se acordă asiguraților români în conformitate cu legislația statului membru și nu trebuie să depășească ceea ce este necesar din punct de vedere medical în timpul șederii temporare.

Este însă  posibil ca, pentru anumite servicii, să fie necesară co-plata, chiar dacă în România aceleaşi servicii sunt decontate integral. Acest lucru depinde de sistemul de asigurări din ţara în care se realizează deplasarea.

 

Persoanele asigurate pot solicita eliberarea unui Card European duplicat în cazul pierderii, deteriorării, modificarii datelor personale, sau în alte situații justificate. Astfel, asiguratul care solicită înlocuirea Cardului European va putea beneficia, contra cost, de un Card European duplicat, a cărui perioadă de valabilitate nu va putea depăși perioada de valabilitate a cardului inițial.

 

Pentru eliberarea unui Card European duplicat, asiguratul trebuie să depună la Casa de Asigurari de Sănătate unde este luat în evidență următoarele documente:  cererea completată și semnată de asigurat, dovada plății cheltuielilor aferente producerii şi distribuţiei cardului, copia actelor doveditoare privind modificarea datelor personale de identificare și cardul emis initial, după caz. Emiterea se va face în termen de 7 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii.