Casa de Asigurări de Sănătate Galaţi este instituţie publică, de interes local, cu personalitate juridică, fără scop lucrativ, cu buget propriu, în subordinea Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, în conformitate cu Legea nr. 95/2006 privind reforma în sănătate.
Instituţia are sediul în municipiul Galaţi, str. Mihai Bravu, nr. 42, la intersecţia străzilor Mihai Bravu şi Ep. Melchisedec Ştefănescu (fostă Vultur).
Principalul obiect de activitate îl reprezintă asigurarea funcţionării unitare şi coordonate a sistemului de asigurări sociale de sănătate la nivel local.
C.A.S. Galaţi aplică politica şi strategia generală a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate în cadrul sistemului asigurarilor sociale de sănătate în raza de competenţă.
Conform organigramei actuale, Casa de Asigurări de Sănătate Galaţi are înfiinţate un numar de 63 de posturi. Dintre acestea 57 sunt funcţii publice şi 6 contractuale.
Casa de Asigurări de Sănătate Galaţi are următoarele atribuţii:
- administrarea bugetelor proprii;
- înregistrarea si actualizarea datele referitoare la asiguraţi şi comunicarea catre CNAS;
- elaborarea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli precum si a celui de rectificare a bugetului anual;
- elaborarea si publicarea raportului anual de activitate, executiei bugetare pe capitole si subcapitole si a planului de activitate pentru anul urmator;
- furnizarea gratuita de informaţii, consultanţă, asistenţă în problemele asigurărilor sociale de sănătate şi ale serviciilor medicale persoanelor asigurate, angajatorilor şi furnizorilor de servicii medicale;
- administrarea bunurilor casei de asigurări, conform prevederilor legale;
- negocierea si contractarea serviciilor medicale cu furnizorii de servicii medicale în condiţiile contractului-cadru;
- decontarea serviciilor medicale contractate cu furnizorii de servicii medicale în condiţiile contractului-cadru;
- monitorizarea numarului serviciilor medicale furnizate si nivelul tarifelor acestora;
- asigurarea, în calitate de instituţie competentă, a activităţilor de aplicare a acordurilor internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii încheiate de România cu alte state, inclusiv cele privind rambursarea cheltuielilor ocazionate de acordarea serviciilor medicale şi a altor prestaţii, în condiţiile respectivelor acorduri internaţionale;
- efectuarea de sondaje în vederea evaluării gradului de satisfacere a asiguraţilor şi evaluarea interesului manifestat de aceştia faţă de calitatea serviciilor medicale;
- monitorizarea si controlarea modului de derulare a contractelor de furnizare a serviciilor medicale, medicamente si dispozitive medicale;
- folosirea mijloacelor adecvate de mediatizare pentru reprezentarea, informarea si sustinerea intereselor asiguratilor;
- organizarea si efectuarea controlului serviciilor medicale care se acorda asiguratilor pe baza contractelor de furnizare de servicii incheiate;
- exercitarea altor atribuţii prevăzute de acte normative în domeniul sănătăţii.