COMUNICAT

            Urmare modificării O.U.G. nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate şi Normelor de aplicare, aprobate prin Ordinul 15/1311/2018, începand cu data de 01.09.2021 inceteaza valabilitatea prevederilor contractelor de asigurare pentru concedii si indemnizatii.

            In vederea incheierii unui nou contract de asigurare, asiguratii se pot adresa Casei de Asigurari de Sanatate Prahova in intervalul orar 8,30-12,30 de luni pana vineri si joi intre orele 16,00-18,00.

            Mentionam faptul ca venitul lunar pentru care se optează plata contribuţiei este un venit ales care nu poate fi mai mic decât valoarea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, stabilit potrivit legii, şi nici mai mare decât valoarea a de 3 ori a acestuia, cu excepţia persoanelor care optează pentru încheierea contractului de asigurare pentru a beneficia de concedii medicale şi indemnizaţii pentru maternitate, pentru care venitul lunar pentru care se optează plata contribuţiei este un venit ales care nu poate fi mai mic decât valoarea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, stabilit potrivit legii, şi nici mai mare decât valoarea a de 12 ori a acestuia.

            Pentru a beneficia de concedii şi indemnizaţii, persoanele sunt obligate să încheie contractul de asigurare pentru concedii şi indemnizaţii cu casa de asigurări de sănătate la care sunt luate în evidenţă ca persoane asigurate în sistemul de asigurări sociale de sănătate, în baza declaraţiei fiscale depuse în vederea plăţii contribuţiei de asigurări sociale de sănătate. Contractul se înregistrează la casa de asigurări de sănătate şi produce efecte de la data înregistrării.