Avand in vedere:

- dispozitiile art. 209  212 din Anexa 2 la HG nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii si a Contractului-cadru care reglementeaza conditiile acordarii asistentei medicale, a medicamentelor si a dispozitivelor medicale, in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, potrivit carora in situatia producerii unor intreruperi in functionarea Platformei informatice din asigurarile de sanatate, constatate si comunicate de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate prin publicare pe site-ul propriu, serviciile medicale, medicamentele si dispozitivele medicale se acorda n regim off-line. Transmiterea n PIAS de catre furnizorii de servicii medicale si de dispozitive medicale a serviciilor acordate n regim off-line pe perioada ntreruperii PIAS si a serviciilor acordate off-line anterior producerii ntreruperii care aveau termen de transmitere pe perioada ntreruperii, conform prevederilor contractuale, se face pna la sfrsitul lunii n curs sau cel trziu pna la termenul de raportare a activitatii lunii anterioare prevazut n contract.
- dispozitiile art. 25  28 din HG nr. 423/2022 privind aprobarea programelor na?ionale de sanatate care cuprind prevederi similare celor mai sus mentionate pentru serviciile medicale, medicamentele, materialele sanitare, dispozitivele medicale si altele asemenea acordate bolnavilor n cadrul programelor nationale de sanatate curative;
identificarea de fluctuatii si disponibilitatea intermitenta aparute n functionarea PIAS, care creeaza dificultati in desfasurarea activitatii furnizorilor aflati in relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate
va informam ca ncepnd cu data de 04.07.2023, ora 17.00 sunt n derulare activitati specifice pentru remedierea disfunctionalitatilor aparute, iar pe perioada de indisponibilitate a PIAS, ncepnd cu data de 30.06.2023, sunt aplicabile dispozitiile legale mai sus mentionate, urmnd ca prin ordin al presdintelui CNAS sa fie stabilita procedura de transmitere n PIAS a serviciilor medicale, medicamentelor si dispozitivelor medicale acordate off-line in aceasta perioada, a serviciilor medicale, medicamentelor si dispozitivelor medicale acordate off-line anterior producerii disfunctionalitatilor, care aveau termen de transmitere in aceasta perioada, precum si a serviciilor medicale, medicamentelor si dispozitivelor medicale acordate n luna iunie 2023, care aveau termen de raportare n luna iulie 2023 si care nu au putut fi raportate.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In ultimele zile, Platforma Informatica a Asigurarilor de Sanatate (PIAS) a nregistrat unele disfunctionalitati care au fost investigate si s-au luat masuri pentru remedierea lor. Disfunctionalitatile nu au fost rezolvate in totalitate, astfel ca si astazi exista situatii in care la accesarea platformei de catre furnizori se mai inregistreaza erori de conectare. CNAS face eforturi pentru remedierea cat mai urgenta a situatiei.

Sistemul informatic al asigurarilor sociale de sanatate este subdimensionat si construit pe tehnologii si echipamente invechite. CNAS a initiat un proiect pentru redimensionarea si retehnologizarea sistemului informatic, care va fi realizat cu fonduri din Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR).

Pna la implementarea proiectelor de redimensionare si retehnologizare a intregii platforme informatice, sistemul de stocare si prelucrare a datelor va fi extins astfel nct sa putem imbunatati timpii operationali.

Recomandam furnizorilor  de servicii medicale ca, in conformitate cu prevederile legale, pna la remedierea disfunctionalitatilor sa inregistreze serviciile prestate n modul off-line. Urmeaza ca prin Ordin al Pre?edintelui CNAS sa fie stabilita procedura de raportare in PIAS a serviciilor acordate off-line in aceasta perioada, a celor acordate off-line anterior producerii disfunctionalitatii, care aveau termen de raportare in aceasta perioada, precum si a serviciilor acordate off-line n luna iunie 2023 care nu au putut fi raportate in termenul legal de 72 de ore.

Ne cerem scuze pacientilor si furnizorilor pentru problemele intmpinate in accesarea sistemului informatic al asigurarilor de sanatate. Vom ntreprinde toate demersurile necesare pentru rezolvarea acestei situatii. Din pacate, cu toate eforturile depuse de echipa CNAS, astfel de probleme mai pot aparea pana la retehnologizarea si redimensionarea sistemului, a declarat Adela Cojan, presedintele CNAS.