In atentia persoanelor care au nevoie de asistenţă medicală pe perioada starii de urgenta

 

 

Avand in vedere masurile privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei precum si restrictiile de deplasare impuse, facem urmatoarele precizari: 
  -in situatia in care aveti nevoie de asistenta medicala in aceasta perioada va rugam sa contactati, prin telefon, medicul de familie sau medicul specialist pentru a stabili impreuna dacă, rezolvarea problemelor medicale se poate realiza printr-o consultatie la distanta sau este necesară deplasarea la cabinetul medical;
-consultatiile se pot acorda de catre medicii de familie, medicii specialişti în specialităţi clinice , medicii specialişti medicină fizică şi reabilitare (vezi aici). Informaţii actualizate privind datele de contact ale furnizorilor carora vă puteţi adresa se găsesc accesand listele de mai sus;
  -pe perioada situaţiei de urgenţă, serviciile medicale acordate în ambulatoriu de medicul specialist în specialităţi clinice şi medicul specialist de medicină fizică şi reabilitare se pot acorda fără a fi necesară prezentarea biletului de trimitere, prin urmare nu este necesar să vă adresaţi medicului de familie pentru eliberarea unui bilet de trimitere către medicul specialist, ci puteţi contacta direct medicul specialist din ambulatoriu;
  -in urma consultatiei la distanta medicul va poate elibera documentele medicale necesare, respectiv: prescripţie medicală, scrisoare medicală, certificat de concediu medical iar acestea se pot transmite prin mijloacele electronice;  in situaţia în care nu deţineti un mijloc de comunicare electronic sau un telefon inteligent, datele minime de identificare a prescripţiei medicale se pot comunica prin telefon, medicul transmitandu-va un set de date minime, respectiv: codul de parafă, codul fiscal al cabinetului medical, seria, numărul şi data reţetei, imformatii in baza carora va puteti prezenta, dumneavoastra sau un apartinator, la oricare dintre farmaciile care au incheiat contract cu casa de asigurari de sanatate, pentru a intra in posesia medicamentelor;
  -retetele pentru preparate stupefiante si psihotrope (retetele “verzi” nu pot fi transmise prin mijloace de comunicare electronica);
  -toate serviciile medicale pot fi acordate fara prezentarea cardului de sanatate;
  -in baza reglementărilor emise, s-a prelungit cu 90 de zile termenul de valabilitate:
• al deciziilor de aprobare pentru procurarea dispozitivelor medicale, în cazul dispozitivelor de protezare stomii, dispozitive medicale pentru incontinenţă urinară şi echipamente pentru oxigenoterapie şi ventilaţie noninvazivă;
• al prescriptiei medicale pentru dispozitive medicale, tehnologii si dispozitive asistive in vederea depunerii/ transmiterii ei la casa de asigurari de sanatate;
• al biletelor de trimitere pentru specialitati clinice respectiv paraclinice (analize de laborator, investigatii de radiologie, imagistica si inalta performanta) care si-ar fi pierdut valabilitatea pe perioada starii de urgenta;
  -pentru ingrijiri medicale/ paliative la domiciliu (vezi  aici) respectiv  dispozitive medicale, tehnologii si dispozitive asistive (vezi  aici), documentele pot fi transmise casei de asigurari prin mijloace electronice (la adresa evaluare@casmm.ro respectiv cereri.dispozitive@casmm.ro).

 

 

Presedinte Director general
Ec.Prodan Carmen