In atentia furnizorilor de servicii medicale, farmaceutice si dispozitive medicale- referitor la mesajele de eroare


Avand in vedere prevederile HG 252/2020 si anume:

„Art. 5.
    (1) Pe perioada stării de urgenţă:
    a) serviciile medicale, îngrijirile la domiciliu, medicamentele, materialele sanitare şi dispozitivele medicale, tehnologiile şi dispozitivele asistive se acordă şi se validează fără a fi necesară utilizarea cardului naţional de asigurări sociale de sănătate sau a documentelor înlocuitoare ale acestuia prevăzute la art. 223 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;”
si
    „b) pentru serviciile medicale şi îngrijirile la domiciliu, precum şi dispozitivele medicale, tehnologiile şi dispozitivele asistive, înregistrate/eliberate off-line, nu este obligatorie transmiterea în termen de 3 zile lucrătoare de la data acordării, respectiv eliberării acestora, în platforma informatică a asigurărilor de sănătate.”

 Urmare adresei CNAS  facem urmatoarele precizari:
-la momentul introducerii serviciilor in PIAS, deoarece validarea este activa, pot aparea mesaje de atentionare/eroare de tipul: „ Serviciul nu a fost semnat cu cardul” sau „ Serviciul nu a fost raportat in 72 de ore”.
 In aceste conditii, pe perioada starii de urgenta, veti ignora eventualele atentionari/erori de validare/nevalidare cu cardul, transmitere in 72 ore sau depasire 4 consultatii pe ora, (fara a depasi 8 consultatii pe ora); validarile se vor realiza conform HG252/2020 in momentul procesarii raportarii la CAS.
   

Preşedinte – Director General
Ec. Prodan Carmen