Mentionam ca pentru cardurile blocate este necesar CID-ul (codul asiguratului), iar pentru cardurile invalide numarul cardului (numar document).

In solicitare se va preciza denumirea unitatii sanitare precum si numele persoanei care a transmis e-mailul.

 

Pentru situatiile de carduri blocate, dupa ce se finalizeaza procedura de deblocare de catre specialistul CAS, furnizorul de servicii medicale va trebui sa execute urmatoarele operatiuni (descrise pentru SIUI, dar similar pentru toate aplicatiile compatibile):

  1. Va introduce cardul in cititor si dupa introducerea pin-ului ii va aparea mesaj precum cardul este blocat.
  2. Va deschide ferestra pacienti din meniul Fisier.
  3. In aceasta fereastra va pasa pe butonul Reset PIN eCard  si cand terminalul va cere PIN-ul de reset se va introduce combintia “0000” (adica 4 de zero). PIN-ul cardului este acum 0000.
  4. Pentru a schimba PIN-ul cardului se va apasa butonul Schimba PIN eCard
  5. Prima oara se va cere pin-ul actual al cardului, adica: 0000 si apoi se va apasa tasta de accept
  6. In continuare terminalul va cere PIN nou in care se va completa PIN-ul care se doreste si apoi se va apasa tasta de accept.
  7. Terminalul va cere sa se confirme PIN-ul introdus anterior.
  8. Dupa apasarea tastei de accept de la terminal se va afisa un mesaj precum ca PIN-ul a fost schimbat cu succes.
     

***************************************************
 

       Casa Națională de Asigurări de Sănătate a înființat un serviciu suport, cu transfer la operator disponibil, pentru carduri naționale de sănătate, ce poate fi contactat la numărul tipărit pe cardurile naționale de sănătate (Telverde 0800 800 950).

       Linia Telverde poate fi accesată pentru informații privind cardul național de sănătate, pentru deblocarea cardului național de sănătate, pentru informații privind pierderea sau deteriorarea cardului național de sănătate, pentru informații destinate Caselor  Județene de Asigurări de Sănătate și pentru alte informații privind validarea serviciilor medicale asigurați AOPSNAJ și sistemele SIUI, DES sau SIPE.

         Acest serviciu suport este disponibil de Luni până Vineri în intervalul orar 08:00-20:00 iar Sâmbătă și Duminică în intervalul orar 08:00-16:00.