Cardul European de Asigurări Sociale de Sănătate este documentul care conferă titularului dreptul de a beneficia de asistența medicală necesară în cursul unei șederi temporare într-un stat membru al Uniunii Europene.

 

Cardul European se eliberează asiguratului numai în situația deplasării acestuia pentru ședere temporară într-un stat membru al Uniunii Europene, putând fi utilizat de către asigurații din sistemul de asigurări sociale de sănătate din România numai pe teritoriul Uniunii Europene. Prin ședere temporară se înțelege deplasarea unei persoane in unul dintre statele membre ale UE pentru motive turistice, profesionale, familiale sau pentru studii, pentru o perioada de timp necesara deplasarii, dar nu mai mult de 6 luni.

 

In vederea eliberarii cardului, persoana asigurata va depune la casa de asigurari de sanatate la care este luat in evidenta o cerere (descarcare cerere) . Casa de asigurari de sanatate verifica calitatea de asigurat a persoanei, urmand ca in situatia in care cererea este aprobata, costurile tiparirii fiind suportate din Fondul national Unic de Asigurari de Sanatate.

 

Cardul European se elibereaza in termen de 7 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii la casa de asigurari de sanatate. In cazul in care circumstante exceptionale impiedica eliberarea Cardului European, casa de asigurari de sanatate va elibera un certificat provizoriu de inlocuire a cardului.

 

Perioada de valabilitate a Cardului european este de 2 ANI de la data emiterii.

 

Serviciile medicale acordate in baza cardului european nu trebuie sa depaseasca ceea ce este necesar din punct de vedere medical in timpul sederii temporare in statul membru al Uniunii Europene. Aceste servicii se acorda asiguratilor romani in conformitate cu legislatia statului membru al Uniunii Europene in care se deplaseaza titularul Cardului european.

 

Cardul nu acopera situatia in care persoana asigurata se deplaseaza in UE cu scopul de a beneficia de tratament medical.

 

Titularii Cardului European emis de unul dintre statele membre ale Uniunii Europene, in perioada de valabilitate a cardului, beneficiaza de servicii medicale in Romania in aceleasi conditii ca si persoanele asigurate in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate din tara noastra. In acest sens, furnizorii de servicii medicale aflati in relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate au obligatia de a acorda asistenta medicala necesara, urmand a evidentia si raporta distinct caselor de asigurari sociale de sanatate serviciile medicale acordate pentru aceste categorii de persoane.

 

         Persoanele asigurate pot solicita, contra cost, eliberarea unui card european de sănătate duplicat în cazul pierderii, deteriorării, modificarii datelor personale sau alte situații justificatel.

 

Suma ce se suportă de către asigurat în vederea eliberării cardului duplicat este de 9, 77 lei / card (inclusiv TVA).

Contul în care poate fi plătită această sumă este: RO80TREZ3515005XXX000186  deschis la Trezoreria Miercurea Ciuc, CUI CAS Harghita 11330470 sau la casieria instituției.

 

Prin urmare:

1. În cazul pierderii, furtului sau deteriorarii cardului european emis initial,  asiguratul  depune la sediul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidență :

• Cererea de eliberare a cardului european duplicat, completată si semnată de asigurat;

• Copia actului de identitate;

• Dovada plății contravalorii cardului european duplicat și a distribuției acesteia.

2. In cazul modificarii datelor personale de identificare ulterior datei de emitere a cardului european emis initial, asiguratul  depune la sediul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidență :

• Cererea de eliberare a cardului european duplicat, completată si semnată de asigurat;
• Copia actului de identitate sau alte acte doveditoare, dupa caz, privind modificarea datelor personale de identificare ulterior datei de emitere a cardului european;

• Cardul european emis initial;