ÎN ATENȚIA FURNIZORILOR DE SERVICII MEDICALE
Referitor la prevederile HG nr.252/2020 și anume:
” Art.5
- Pe perioada stării de urgență:
- Serviciile medicale, îngrijirile la domiciliu, medicamentele, materialele sanitare și dispozitivele medicale, tehnologiile și dispozitivele asistive se acordă și se validează fără a fi necesară utilizarea cardului național de asigurări sociale de sănătate sau a documentelor înlocuitoare ale acestuia prevăzute la art.223 din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare”
și
- ”pentru serviciile medicale și îngrijiri la domiciliu, precum și dispozitivele medicale, tehnologiile și dispozitivele asistive, înregistrate/eliberate off-line, nu este obligatorie transmiterea în termen de 3 zile lucrătoare de la data acordării, respective eliberării acestora, în platforma informatică a asigurărilor de sănătate.”
Vă comunicăm că:
- aplicarea acestor prevederi se va face prin ridicarea validărilor de semnare cu cardul și de raportare în 72 de ore la procesarea raportării lunare.
- Așadar, în momentul introducerii serviciilor medicale în PIAS, deoarece validarea este activă, serviciile nu se vor vedea ca fiind validate, având mesaje de atenționare/eroare de tipul: ”Serviciul nu a fost semnat cu cardul” sau ”Serviciul nu a fost raportat în 72 de ore”. Aceste mesaje vor fi ignorate de către furnizori, urmând ca la trimiterea și procesarea raportării să fie acceptate la decontare.
Conducerea CAS Bihor