COMUNICAT DE PRESĂ

 

Începând cu 1 mai 2015 cardul naţional de sănătate va fi implementat la nivel naţional.

Asiguraţii se pot verifica pe site-ul CNAS la adresa http://www.cnas.ro/page/verificare-asigurat.html  dacă  sunt asiguraţi şi dacă au card emis.

Persoanele care au depus Cerere de eliberare card naţional de asigurări de sănătate pe motiv de pierdere ,furt ,distrugere, modificare date personale , se pot prezenta la sediul CAS Bihor în vederea actualizării cererii de eliberare a cardului duplicat şi a achita suma de 15,50 lei ( contravaloarea costului de realizare şi distribuire a cardului duplicat). Cardul duplicat va fi expediat la adresa din actul de identitate a asiguratului.

Deasemenea asiguraţii care solicită emiterea unui card duplicat pe motiv de modificare date personale sau cardul prezintă defecţiuni tehnice, cererea va fi însoţită de cardul în cauză, asiguratul primind adeverinţa înlocuitoare de card.

Persoanele care refuză în mod expres din motive religioase sau de conştiinţă primirea cardului de asigurat vor depune o cerere tip  însoţită de cardul emis , primind în schimb adeverinţa de asigurat valabilă 3 luni.

Persoanele asigurate care nu au card naţional de sănătate emis vor beneficia de servicii medicale , medicamente,  în baza calităţii de asigurat confirmată şi verificată de furnizorii de servicii medicale pe site-ul http://www.cnas.ro/page/verificare-asigurat.html. Serviciile medicale acordate fără card de sănătate vor fi monitorizate separat.

 

Conducerea CAS Bihor