Comunicat
privind acordarea de servicii medicale si dispozitive medicale in regim off-line
Având în vedere:
- dispozițiile art. 207 – 210 Anexa 2 la HG nr. 140 / 2018 pentru aprobarea pachetelor de servicii și a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor și a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2018 – 2019, potrivit cărora în situația producerii unor întreruperi în funcționarea Platformei Informatice din asigurările de sănătate, constatate și comunicate de Casa Națională de Asigurări de Sănătate prin publicare pe site-ul propriu, serviciile medicale și dispozitivele medicale se acordă în regim off-line, iar transmiterea serviciilor acordate în regim off-line și a serviciilor acordate off-line anterior producerii întreruperii care aveau termen de transmitere pe perioada întreruperii, conform prevederilor contractuale, se face până la sfârșitul lunii în curs sau cel târziu până la termenul de raportare a activității lunii anterioare prevăzut în contract;
- Dispozițiile art. 39 – 42 din HG nr.155 / 2017 privind aprobarea Programelor Naționale de sănătate pentru anii 2017 și 2018 care cuprind prevederi similare celor mai sus citate pentru servicii medicale acordate bolnavilor în cadrul programelor naționale de sănătate curative;
- Semnalarea de către unele Case de Asigurări de Sănătate a imposibilității înregistrării în Platforma Informatică din asigurările de sănătate a Certificatelor Digitale ale furnizorilor aflați în relații contractuale cu Casele de Asigurări de Sănătate
vă informăm că, se fac toate demersurile necesare pentru remedierea disfuncționalității apărute, iar pe perioada de indisponibilitate a PIAS sunt aplicabile dispozițiile legale mai sus menționate, urmând ca prin Ordin al Președintelui CNAS să fie stabilită procedura de transmitere în PIAS a serviciilor acordate off-line în această perioadă, respectiv a serviciilor acordate off-line anterior producerii disfuncționalității care aveau termen de transmitere în această perioadă, precum și a serviciilor acordate în luna mai 2018 care aveau termen de rapoartare în luna iunie 2018 și nu au putut fi raportate, din cauza imposibilității înregistrării Certificatelor Digitale în PIAS.
Biroul de Presa