PLANUL DE ACTIVITATE PE ANUL 2024
al CASEI DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE NEAMŢ
Nr. crt. |
Activitate |
Direcţia/serviciul/compartimentul responsabil |
Termen de realizare |
1. |
Protejarea asiguraților față de costurile serviciilor medicale în caz de boală sau accident, în mod universal, echitabil și nediscriminatoriu prin asigurarea accesului acestora la pachetul de servicii medicale de bază/programe naţionale de sănătate curative, potrivit principiilor de funcţionare a sistemului de asigurări sociale de sănătate, în limita fondurilor disponibile şi în condițiile utilizării eficiente a Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate |
Direcția Relații Contractuale/ Direcţia Medic Şef/ Direcția Economică |
Permanent 31.12.2024 |
2. |
Continuarea şi îmbunătăţirea accesului populaţiei la servicii medicale de urgenţă |
Direcția Relații Contractuale/ Direcția Economică |
Permanent 31.12.2024 |
3. |
Înregistrarea şi actualizarea datelor referitoare la asiguraţi şi comunicarea acestor date către Casa Naţională de Asigurări de Sănătate |
Compartiment Tehnologia Informațiilor/ Direcția Economică - Serviciul Evidenţă Asiguraţi, Carduri şi Concedii Medicale |
Permanent 31.12.2024 |
4. |
Administrarea eficientă a bugetului propriu |
Direcţia Relații Contractuale / serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ |
Anual |
5. |
Elaborarea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli al F.N.U.A.S.S. precum şi a proiectului de rectificare a bugetului anual |
Director General/ Direcția Economică / Direcţia Relaţii Contractuale/ Direcţia Medic Şef |
Anual |
6. |
Asigurarea transparenţei în cheltuirea banilor publici, prin publicarea execuţiei bugetare pe capitole şi subcapitole pentru anul anterior, prin afişarea pe site-ul CAS Neamţ |
Director General/ Direcția Economică / Compartiment Tehnologia Informaţiei |
Lunar/trimestrial/ anual |
7. |
Gestionarea şi administrarea, în condiţiile legii, a integrităţii patrimoniului Casei de Asigurări de Sănătate Neamţ |
Direcţia Relații Contractuale / serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ |
Permanent 31.12.2024 |
8. |
Evaluarea furnizorilor de servicii medicale în vederea intrării în relaţie contractuală cu CAS Neamţ, conform Contractului-cadru şi a Normelor metodologice de aplicare a acestuia |
Direcţia Relaţii Contractuale – Compartiment Evaluare - Contractare |
Permanent 31.12.2024 |
9. |
Negocierea şi încheierea contractelor de furnizare a serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale cu furnizorii acestor servicii, în condiţiile Contractului-cadru şi a Normelor metodologice de aplicare a acestuia, cu încadrarea în prevederile legale şi bugetare |
Direcţia Relaţii Contractuale – Compartiment Evaluare- Contractare/ Compartiment Juridic Contencios Administrativ |
Anual |
10. |
Decontarea serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale, contractate cu furnizorii de servicii medicale, de medicamente şi de dispozitive medicale în condiţiile Contractului-cadru şi a Normelor metodologice de aplicare a acestuia |
Direcţia Relaţii Contractuale – Serviciul Decontare Servicii Medicale/ Direcția Economică – Serviciul BFC |
Lunar |
11. |
Monitorizarea modului de derulare a contractelor de furnizare de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale |
Direcţia Relaţii Contractuale – Compartiment Evaluare-Contractare/ Compartiment Tehnologia Informației |
Permanent 31.12.2024 |
12. |
Monitorizarea numărului serviciilor medicale furnizate şi a nivelului tarifelor acestora |
Direcţia Relaţii Contractuale – Serviciul Decontare Servicii Medicale/ Compartiment Tehnologia Informației |
Permanent 31.12.2024 |
13. |
Respectarea termenelor de raportare a situaţiilor statistice trimestriale privind activitatea desfăşurată de furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, pe baza contractelor încheiate de CAS Neamţ cu aceştia |
Direcţia Relaţii Contractuale / Compartiment Tehnologia Informației |
Trimestrial |
14. |
Asigurarea respectării termenelor lunare de raportare a consumului de medicamente către CNAS |
Direcţia Relaţii Contractuale – Serviciul Decontare Servicii Medicale/ Direcţia Medic Şef - Compartiment Programe de Sănătate |
Lunar |
15. |
Respectarea termenelor de raportare şi a machetelor de raportare a indicatorilor specifici aferenţi programelor naţionale de sănătate curative |
Direcţia Medic Şef – Compartiment Programe de Sănătate |
Lunar/trimestrial/ anual |
16. |
Verificarea realităţii sumelor şi a componenţei acestora solicitate pentru plata influenţelor financiare determinate de creşterile salariale, pentru plata alocației de hrană și a voucherelor de vacanță pentru personalul din unităţile sanitare publice, inclusiv cele care au ca asociat unic unităţile administrativ – teritoriale, cu care CAS Neamț are încheiate contracte de furnizare de servicii medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate |
Direcţia Relaţii Contractuale – Serviciul Decontare Servicii Medicale |
Lunar |
17. |
Realizarea acţiunilor de control la furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale care se află în relaţie contractuală cu CAS Neamţ; organizarea şi efectuarea controlului serviciilor medicale care se acordă asiguraţilor în baza contractelor de furnizare de servicii medicale, medicamente, dispozitive medicale, etc.; efectuarea acţiunilor de control privind utilizarea fondurilor alocate pentru derularea Programelor Naţionale de Sănătate Curative; efectuarea acțiunilor de control pentru verificarea operațiunilor economice privind transferurile din bugetul FNUASS către unitățile sanitare cu paturi pentru acoperirea creșterilor salariale, a alocației de hrană și a voucherelor de vacanță pentru personalul angajat al acestor furnizori; |
Compartiment Control/ Direcţia Medic Şef |
Lunar/trimestrial/ anual |
18. |
Recuperarea sumelor imputate în urma controalelor/ altor verificări efectuate (sume încasate necuvenit din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate de către furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, amenzi contravenţionale, etc.) |
Compartiment Control/ Direcția Relații Contractuale/ Direcția Economică – Serviciul BFC / Compartiment Juridic Contencios Administrativ |
Permanent 31.12.2024 |
19. |
Implementarea măsurilor dispuse prin decizii / rapoarte / note de constatare ale auditorilor externi din cadrul Curții de Conturi a României, întocmite în urma acțiunilor de audit financiar asupra contului anual de execuție a bugetului FNUASS |
Direcția Relații Contractuale/ Direcția Economică – Serviciul BFC / Compartiment Control / Compartiment Juridic Contencios Administrativ |
Permanent 31.12.2024 |
20. |
Creşterea numărului de soluţii favorabile în litigiile cu furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, prin aplicarea corectă şi riguroasă a actelor normative în vigoare |
Compartiment Juridic Contencios Administrativ |
Permanent 31.12.2024 |
21. |
Verificarea modului de completare şi eliberare a certificatelor medicale, a căror plată se face direct de către CAS Neamț (conform art.36 lit.(c) din OUG nr.158/2005); verificarea şi validarea din punct de vedere medical și economic a certificatelor medicale şi a documentelor depuse împreună cu cererea tip privind solicitarea indemnizaţiei de asigurări sociale de sănătate |
Direcţia Medic Şef/ Direcția Economică – Serviciul Evidenţă Asiguraţi, Carduri şi Concedii Medicale |
Permanent 31.12.2024 |
22. |
Verificarea modului de completare și eliberare a certificatelor medicale acordate pentru persoanele asigurate |
Direcţia Medic Şef/ Direcția Economică – Serviciul Evidenţă Asiguraţi, Carduri şi Concedii Medicale |
Permanent 31.12.2024 |
23. |
Verificarea raportărilor referitoare la certificatele de concedii medicale eliberate de medicii curanţi din unităţile sanitare care au încheiat o convenţie în acest sens cu CAS Neamț |
Direcţia Medic Şef |
Permanent 31.12.2024 |
24. |
Organizarea şi efectuarea controlului la persoanele juridice sau fizice ai căror salariaţi beneficiază de concediile şi indemnizaţiile acordate în baza O.U.G. nr.158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare |
Compartiment Control |
Periodic/ori de câte ori este nevoie |
25. |
Urmărirea şi controlul colectării contribuţiilor pentru concedii medicale şi indemnizaţii de 1%, întocmirea demersurilor legale în vederea recuperării sumelor reprezentând creanţe la F.N.U.A.S.S. pentru concedii şi indemnizaţii |
Direcția Economică – Serviciul Evidenţă Asiguraţi, Carduri şi Concedii Medicale |
Permanent 31.12.2024 |
26. |
Recuperarea creanţelor din contribuțiile pentru concedii medicale și indemnizații datorate de persoanele fizice prin aplicarea procedurilor de executare silită, conform prevederilor legale |
Direcția Economică – Serviciul Evidenţă Asiguraţi, Carduri şi Concedii Medicale / Compartiment Juridic Contencios Administrativ |
Permanent 31.12.2024 |
27. |
Eficientizarea activităţilor de gestiune, distribuţie a cardului naţional de asigurări sociale de sănătate şi suport privind utilizarea acestuia, care revin CAS Neamţ conform reglementărilor legale în vigoare |
Direcția Economică – Serviciul Evidenţă Asiguraţi, Carduri şi Concedii Medicale |
Permanent 31.12.2024 |
28. |
Aplicarea acordurilor internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii încheiate de România cu alte state, inclusiv cele privind rambursarea cheltuielilor ocazionate de acordarea serviciilor medicale şi a altor prestaţii, în condiţiile respectivelor acorduri internaţionale |
Direcţia Relaţii Contractuale – Compartiment Acorduri/Regulamente Europene, Formulare Europene/ Direcția Economică – Serviciul BFC |
Permanent 31.12.2024 |
29. |
Recuperarea creanțelor rezultate în urma rambursării contravalorii unor servicii medicale acordate unor persoane care și-au pierdut calitatea de asigurat în perioada de valabilitate a cardului european de sănătate/formularului european care a deschis dreptul la prestație |
Direcţia Relaţii Contractuale – Compartiment Acorduri/regulamente Europene, Formulare Europene/ Direcția Economică – Serviciul BFC / Compartiment Juridic Contencios Administrativ |
Permanent 31.12.2024 |
30. |
Utilizarea SIUI/ERP în conformitate cu activităţile şi operaţiunile specifice fiecărei structuri în parte |
Direcţia Relații Contractuale / serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ care efectuează operaţiuni în SIUI/ ERP |
Permanent 31.12.2024 |
31. |
Încheierea / reînnoirea unor Protocoale cu alte instituţii, autorități publice pe linia schimbului de informaţii în vederea actualizării bazei de date cu privire la categoriile de asiguraţi |
Direcția Economică – Serviciul Evidenţă Asiguraţi, Carduri şi Concedii Medicale / Compartiment Tehnologia Informației |
Permanent 31.12.2024 |
32. |
Încheierea / reînnoirea unor Protocoale cu furnizorii de servicii medicale spitalicești în vederea comunicării cazurilor ce fac obiectul art.320 din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare |
Direcția Relații Contractuale - Compartimentul Evaluare- Contractare/ Direcția Economică |
Permanent 31.12.2024 |
33. |
Respectarea obligaţiilor legale cu privire la politicile de securitate şi confidenţialitate a datelor, potrivit prevederilor Regulamentului UE nr.679/2016 și a legislației interne privind protecția datelor cu caracter personal |
Toate serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ/ DPO al CAS Neamț |
Permanent 31.12.2024 |
34. |
Aplicarea unitară a Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public şi organizarea activităţii de evidenţă a corespondenţei şi de redactare a răspunsurilor, cu respectarea termenelor şi prevederilor Legii nr.233/2002, cu modificările şi completările ulterioare |
Compartiment Relaţii Publice şi Purtător de Cuvânt/ Toate serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ |
Permanent 31.12.2024 |
35. |
Organizarea evidenţei documentelor / operaţiunilor desfăşurate la nivelul fiecărie structuri şi arhivarea documentelor justificative |
Toate serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ |
Permanent 31.12.2024 |
36. |
Organizarea activităţii de soluţionare a contestaţiilor privind activitatea proprie |
Toate serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ |
Permanent 31.12.2024 |
37. |
Furnizarea gratuită de informaţii, consultanţă, asistenţă în probleme legate de serviciile medicale, persoanelor asigurate, angajatorilor şi furnizorilor de servicii medicale şi medicamente |
Compartiment Relaţii Publice şi Purtător de Cuvânt/ toate serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ |
Permanent 31.12.2024 |
38. |
Efectuarea de sondaje în vederea evaluării gradului de satisfacere a asiguraţilor şi evaluarea interesului manifestat de aceştia faţă de calitatea serviciilor medicale |
Direcţia Medic Şef – Serviciul Medical |
Semestrial |
39. |
Folosirea mijloacelor adecvate de mediatizare pentru reprezentarea, informarea şi susţinerea intereselor asiguraţilor (prin formularea de răspunsuri la adresele primite din partea mass-media, redactarea unor comunicate de presă, organizarea unor conferințe de presă, postarea informațiilor de interes general pe site-ul instituției, etc.) |
Compartiment Relaţii Publice şi Purtător de Cuvânt/ Compartiment Tehnologia Informaţiei |
Periodic/ori de câte ori este nevoie |
40. |
Actualizarea datelor şi informaţiilor publicate pe site-ul CAS Neamţ pentru toate domeniile de activitate şi a raportărilor on –line pentru furnizorii de servicii medicale şi medicamente care se află în relaţie contractuală cu CAS Neamţ; |
Compartiment Tehnologia Informaţiei / toate serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ |
Permanent 31.12.2023 |
41. |
Organizarea trimestrial și ori de câte ori este nevoie a unor ședințe cu furnizorii de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale în vederea informării și analizării aspectelor specifice activității fiecărui domeniu medical în parte, pentru respectarea reglementărilor legale în vigoare în domeniul asigurărilor sociale de sănătate |
Director General /Direcția Relații Contractuale |
Trimestrial/ ori de câte ori este nevoie |
42. |
Organizarea ședinţelor Consiliului de Administraţie al CAS Neamţ. |
Director General/ Secretariatul Consiliului de Administraţie al CAS Neamţ |
Lunar/ori de câte ori este nevoie |
43. |
Prezentarea trimestrial, către preşedintele CNAS, a situaţiei economico-financiare a CAS Neamţ, a modului de realizare a obiectivelor şi indicatorilor, a proiectelor şi programelor asumate, inclusiv măsurile pentru creşterea performanţei |
Director General /Direcția Economică |
Trimestrial |
44. |
Elaborarea şi publicarea raportului anual şi planului de activitate pentru anul următor al CAS Neamţ |
Director General/ toate serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ |
Anual |
45. |
Elaborarea procedurilor operaţionale specifice fiecărei structuri, registrului riscurilor și circuitului documentelor, și actualizarea acestora ori de câte ori este necesar |
Director General /Compartiment Juridic Contencios Administrativ/ toate serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ |
Permanent 31.12.2023 |
46. |
Organizarea şi implementarea sistemului de control intern/managerial, în conformitate cu prevederile OSGG nr. 600/2018 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice |
Director General /Comisia de monitorizare / persoanele special desemnate în acest sens / toate serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ |
Permanent |
47. |
Implementarea la nivelul instituției a măsurilor necesare în vederea aducerii la îndeplinire a acțiunilor prevăzute în cadrul Strategiei Naționale Anticorupție 2021 – 2025, aprobate prin H.G. nr.1269/2021 |
Director General / Grupul de lucru / persoana special desemnată în acest sens / toate serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ |
Permanent |
48. |
Aplicarea corectă a criteriilor de evaluare a activităţilor şi a performanţelor fiecărui angajat în vederea promovării în funcţia publică |
Director General /Compartiment Resurse Umane Salarizare Evaluare Personal/ toate serviciile/ compartimentele din cadrul CAS Neamţ |
Permanent Anual |
49. |
Participarea personalului la programele de pregătire și perfecționare profesională iniţiate de CNAS |
Director General /Compartiment Resurse Umane Salarizare Evaluare Personal/ toate serviciile/ compartimentele din cadrul CAS Neamţ |
Periodic/ ori de câte ori este necesar |