PLANUL DE ACTIVITATE PE ANUL 2024

al CASEI DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE NEAMŢ

Nr. crt.

Activitate

Direcţia/serviciul/compartimentul responsabil

Termen de realizare

1.

Protejarea asiguraților față de costurile serviciilor medicale în caz de boală sau accident, în mod universal, echitabil și nediscriminatoriu prin asigurarea accesului acestora la pachetul de servicii medicale de bază/programe naţionale de sănătate curative, potrivit principiilor de funcţionare a sistemului de asigurări sociale de sănătate, în limita fondurilor disponibile şi în condițiile utilizării eficiente a Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate

Direcția Relații Contractuale/ Direcţia Medic Şef/ Direcția Economică

Permanent

31.12.2024

2.

Continuarea şi îmbunătăţirea accesului populaţiei la servicii medicale de urgenţă

Direcția Relații Contractuale/ Direcția Economică

Permanent

31.12.2024

3.

Înregistrarea şi actualizarea datelor referitoare la asiguraţi şi comunicarea acestor date către Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

Compartiment Tehnologia Informațiilor/ Direcția Economică - Serviciul Evidenţă Asiguraţi, Carduri şi Concedii Medicale

Permanent

31.12.2024

4.

Administrarea eficientă a bugetului propriu

Direcţia Relații Contractuale / serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ

Anual

5.

Elaborarea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli al F.N.U.A.S.S. precum şi a proiectului de rectificare a bugetului anual

Director General/ Direcția Economică / Direcţia Relaţii Contractuale/ Direcţia Medic Şef

Anual

6.

Asigurarea transparenţei în cheltuirea banilor publici, prin publicarea execuţiei bugetare pe capitole şi subcapitole pentru anul anterior, prin afişarea pe site-ul CAS Neamţ

Director General/ Direcția Economică / Compartiment Tehnologia Informaţiei

Lunar/trimestrial/

anual

7.

Gestionarea şi administrarea, în condiţiile legii, a integrităţii patrimoniului Casei de Asigurări de Sănătate Neamţ

Direcţia Relații Contractuale / serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ

Permanent

31.12.2024

8.

Evaluarea furnizorilor de servicii medicale în vederea intrării în relaţie contractuală cu CAS Neamţ, conform Contractului-cadru şi a Normelor metodologice de aplicare a acestuia

Direcţia Relaţii Contractuale – Compartiment Evaluare - Contractare

Permanent

31.12.2024

9.

Negocierea şi încheierea contractelor de furnizare a serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale cu furnizorii acestor servicii, în condiţiile Contractului-cadru şi a Normelor metodologice de aplicare a acestuia, cu încadrarea în prevederile legale şi bugetare

Direcţia Relaţii Contractuale – Compartiment Evaluare- Contractare/ Compartiment Juridic Contencios Administrativ

Anual

10.

Decontarea serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale, contractate cu furnizorii de servicii medicale, de medicamente şi de dispozitive medicale în condiţiile Contractului-cadru şi a Normelor metodologice de aplicare a acestuia

Direcţia Relaţii Contractuale – Serviciul Decontare Servicii Medicale/ Direcția Economică – Serviciul BFC

Lunar

11.

Monitorizarea modului de derulare a contractelor de furnizare de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale

Direcţia Relaţii Contractuale – Compartiment Evaluare-Contractare/ Compartiment Tehnologia Informației

Permanent

31.12.2024

12.

Monitorizarea numărului serviciilor medicale furnizate şi a nivelului tarifelor acestora

Direcţia Relaţii Contractuale – Serviciul Decontare Servicii Medicale/ Compartiment Tehnologia Informației

Permanent

31.12.2024

13.

Respectarea termenelor de raportare a situaţiilor statistice trimestriale privind activitatea desfăşurată de furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, pe baza contractelor încheiate de CAS Neamţ cu aceştia

Direcţia Relaţii Contractuale / Compartiment Tehnologia Informației

Trimestrial

14.

Asigurarea respectării termenelor lunare de raportare a consumului de medicamente către CNAS

Direcţia Relaţii Contractuale – Serviciul Decontare Servicii Medicale/ Direcţia Medic Şef - Compartiment Programe de Sănătate

Lunar

15.

Respectarea termenelor de raportare şi a machetelor de raportare a indicatorilor specifici aferenţi programelor naţionale de sănătate curative

Direcţia Medic Şef – Compartiment Programe de Sănătate

Lunar/trimestrial/

anual

16.

Verificarea realităţii sumelor şi a componenţei acestora solicitate pentru plata influenţelor financiare determinate de creşterile salariale, pentru plata alocației de hrană și a voucherelor de vacanță pentru personalul din unităţile sanitare publice, inclusiv cele care au ca asociat unic unităţile administrativ – teritoriale, cu care CAS Neamț are încheiate contracte de furnizare de servicii medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate

Direcţia Relaţii Contractuale – Serviciul Decontare Servicii Medicale

Lunar

17.

Realizarea acţiunilor de control la furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale care se află în relaţie contractuală cu CAS Neamţ; organizarea şi efectuarea controlului serviciilor medicale care se acordă asiguraţilor în baza contractelor de furnizare de servicii medicale, medicamente, dispozitive medicale, etc.; efectuarea acţiunilor de control privind utilizarea fondurilor alocate pentru derularea Programelor Naţionale de Sănătate Curative; efectuarea acțiunilor de control pentru verificarea operațiunilor economice privind transferurile din bugetul FNUASS către unitățile sanitare cu paturi pentru acoperirea creșterilor salariale, a alocației de hrană și a voucherelor de vacanță pentru personalul angajat al acestor furnizori;

Compartiment Control/ Direcţia Medic Şef

Lunar/trimestrial/

anual

18.

Recuperarea sumelor imputate în urma controalelor/ altor verificări efectuate (sume încasate necuvenit din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate de către furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, amenzi contravenţionale, etc.)

Compartiment Control/ Direcția Relații Contractuale/ Direcția Economică – Serviciul BFC / Compartiment Juridic Contencios Administrativ

Permanent

31.12.2024

19.

Implementarea măsurilor dispuse prin decizii / rapoarte / note de constatare ale auditorilor externi din cadrul Curții de Conturi a României, întocmite în urma acțiunilor de audit financiar asupra contului anual de execuție a bugetului FNUASS

Direcția Relații Contractuale/ Direcția Economică – Serviciul BFC / Compartiment Control / Compartiment Juridic Contencios Administrativ

Permanent

31.12.2024

20.

Creşterea numărului de soluţii favorabile în litigiile cu furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, prin aplicarea corectă şi riguroasă a actelor normative în vigoare

Compartiment Juridic Contencios Administrativ

Permanent

31.12.2024

21.

Verificarea modului de completare şi eliberare a certificatelor medicale, a căror plată se face direct de către CAS Neamț (conform art.36 lit.(c) din OUG nr.158/2005); verificarea şi validarea din punct de vedere medical și economic a certificatelor medicale şi a documentelor depuse împreună cu cererea tip privind solicitarea indemnizaţiei de asigurări sociale de sănătate

Direcţia Medic Şef/ Direcția Economică – Serviciul Evidenţă Asiguraţi, Carduri şi Concedii Medicale

Permanent

31.12.2024

22.

Verificarea modului de completare și eliberare a certificatelor medicale acordate pentru persoanele asigurate

Direcţia Medic Şef/ Direcția Economică – Serviciul Evidenţă Asiguraţi, Carduri şi Concedii Medicale

Permanent

31.12.2024

23.

Verificarea raportărilor referitoare la certificatele de concedii medicale eliberate de medicii curanţi din unităţile sanitare care au încheiat o convenţie în acest sens cu CAS Neamț

Direcţia Medic Şef

Permanent

31.12.2024

24.

Organizarea şi efectuarea controlului la persoanele juridice sau fizice ai căror salariaţi beneficiază de concediile şi indemnizaţiile acordate în baza O.U.G. nr.158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare

Compartiment Control

Periodic/ori de câte ori este nevoie

25.

Urmărirea şi controlul colectării contribuţiilor pentru concedii medicale şi indemnizaţii de 1%, întocmirea demersurilor legale în vederea recuperării sumelor reprezentând creanţe la F.N.U.A.S.S. pentru concedii şi indemnizaţii

Direcția Economică – Serviciul Evidenţă Asiguraţi, Carduri şi Concedii Medicale

Permanent

31.12.2024

26.

Recuperarea creanţelor din contribuțiile pentru concedii medicale și indemnizații datorate de persoanele fizice prin aplicarea procedurilor de executare silită, conform prevederilor legale

Direcția Economică – Serviciul Evidenţă Asiguraţi, Carduri şi Concedii Medicale / Compartiment Juridic Contencios Administrativ

Permanent

31.12.2024

27.

Eficientizarea activităţilor de gestiune, distribuţie a cardului naţional de asigurări sociale de sănătate şi suport privind utilizarea acestuia, care revin CAS Neamţ conform reglementărilor legale în vigoare

Direcția Economică – Serviciul Evidenţă Asiguraţi, Carduri şi Concedii Medicale

Permanent

31.12.2024

28.

Aplicarea acordurilor internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii încheiate de România cu alte state, inclusiv cele privind rambursarea cheltuielilor ocazionate de acordarea serviciilor medicale şi a altor prestaţii, în condiţiile respectivelor acorduri internaţionale

Direcţia Relaţii Contractuale – Compartiment Acorduri/Regulamente Europene, Formulare Europene/ Direcția Economică – Serviciul BFC

Permanent

31.12.2024

29.

Recuperarea creanțelor rezultate în urma rambursării contravalorii unor servicii medicale acordate unor persoane care și-au pierdut calitatea de asigurat în perioada de valabilitate a cardului european de sănătate/formularului european care a deschis dreptul la prestație

Direcţia Relaţii Contractuale – Compartiment Acorduri/regulamente Europene, Formulare Europene/ Direcția Economică – Serviciul BFC / Compartiment Juridic Contencios Administrativ

Permanent

31.12.2024

30.

Utilizarea SIUI/ERP în conformitate cu activităţile şi operaţiunile specifice fiecărei structuri în parte

Direcţia Relații Contractuale / serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ care efectuează operaţiuni în SIUI/ ERP

Permanent

31.12.2024

31.

Încheierea / reînnoirea unor Protocoale cu alte instituţii, autorități publice pe linia schimbului de informaţii în vederea actualizării bazei de date cu privire la categoriile de asiguraţi

Direcția Economică – Serviciul Evidenţă Asiguraţi, Carduri şi Concedii Medicale / Compartiment Tehnologia Informației

Permanent

31.12.2024

32.

Încheierea / reînnoirea unor Protocoale cu furnizorii de servicii medicale spitalicești în vederea comunicării cazurilor ce fac obiectul art.320 din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare

Direcția Relații Contractuale - Compartimentul Evaluare- Contractare/ Direcția Economică

Permanent

31.12.2024

33.

Respectarea obligaţiilor legale cu privire la politicile de securitate şi confidenţialitate a datelor, potrivit prevederilor Regulamentului UE nr.679/2016 și a legislației interne privind protecția datelor cu caracter personal

Toate serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ/ DPO al CAS Neamț

Permanent

31.12.2024

34.

Aplicarea unitară a Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public şi organizarea activităţii de evidenţă a corespondenţei şi de redactare a răspunsurilor, cu respectarea termenelor şi prevederilor Legii nr.233/2002, cu modificările şi completările ulterioare

Compartiment Relaţii Publice şi Purtător de Cuvânt/ Toate serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ

Permanent

31.12.2024

35.

Organizarea evidenţei documentelor / operaţiunilor desfăşurate la nivelul fiecărie structuri şi arhivarea documentelor justificative

Toate serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ

Permanent

31.12.2024

36.

Organizarea activităţii de soluţionare a contestaţiilor privind activitatea proprie

Toate serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ

Permanent

31.12.2024

37.

Furnizarea gratuită de informaţii, consultanţă, asistenţă în probleme legate de serviciile medicale, persoanelor asigurate, angajatorilor şi furnizorilor de servicii medicale şi medicamente

Compartiment Relaţii Publice şi Purtător de Cuvânt/ toate serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ

Permanent

31.12.2024

38.

Efectuarea de sondaje în vederea evaluării gradului de satisfacere a asiguraţilor şi evaluarea interesului manifestat de aceştia faţă de calitatea serviciilor medicale

Direcţia Medic Şef – Serviciul Medical

Semestrial

39.

Folosirea mijloacelor adecvate de mediatizare pentru reprezentarea, informarea şi susţinerea intereselor asiguraţilor (prin formularea de răspunsuri la adresele primite din partea mass-media, redactarea unor comunicate de presă, organizarea unor conferințe de presă, postarea informațiilor de interes general pe site-ul instituției, etc.)

Compartiment Relaţii Publice şi Purtător de Cuvânt/ Compartiment Tehnologia Informaţiei

Periodic/ori de câte ori este nevoie

40.

Actualizarea datelor şi informaţiilor publicate pe site-ul CAS Neamţ pentru toate domeniile de activitate şi a raportărilor on –line pentru furnizorii de servicii medicale şi medicamente care se află în relaţie contractuală cu CAS Neamţ;

Compartiment Tehnologia Informaţiei / toate serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ

Permanent

31.12.2023

41.

Organizarea trimestrial și ori de câte ori este nevoie a unor ședințe cu furnizorii de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale în vederea informării și analizării aspectelor specifice activității fiecărui domeniu medical în parte, pentru respectarea reglementărilor legale în vigoare în domeniul asigurărilor sociale de sănătate

Director General /Direcția Relații Contractuale

Trimestrial/ ori de câte ori este nevoie

42.

Organizarea ședinţelor Consiliului de Administraţie al CAS Neamţ.

Director General/ Secretariatul Consiliului de Administraţie al CAS Neamţ

Lunar/ori de câte ori este nevoie

43.

Prezentarea trimestrial, către preşedintele CNAS, a situaţiei economico-financiare a CAS Neamţ, a modului de realizare a obiectivelor şi indicatorilor, a proiectelor şi programelor asumate, inclusiv măsurile pentru creşterea performanţei

Director General /Direcția Economică

Trimestrial

44.

Elaborarea şi publicarea raportului anual şi planului de activitate pentru anul următor al CAS Neamţ

Director General/ toate serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ

Anual

45.

Elaborarea procedurilor operaţionale specifice fiecărei structuri, registrului riscurilor și circuitului documentelor, și actualizarea acestora ori de câte ori este necesar

Director General /Compartiment Juridic Contencios Administrativ/ toate serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ

Permanent

31.12.2023

46.

Organizarea şi implementarea sistemului de control intern/managerial, în conformitate cu prevederile OSGG nr. 600/2018 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice

Director General /Comisia de monitorizare / persoanele special desemnate în acest sens / toate serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ

Permanent

47.

Implementarea la nivelul instituției a măsurilor necesare în vederea aducerii la îndeplinire a acțiunilor prevăzute în cadrul Strategiei Naționale Anticorupție 2021 – 2025, aprobate prin H.G. nr.1269/2021

Director General / Grupul de lucru / persoana special desemnată în acest sens / toate serviciile / compartimentele din cadrul CAS Neamţ

Permanent

48.

Aplicarea corectă a criteriilor de evaluare a activităţilor şi a performanţelor fiecărui angajat în vederea promovării în funcţia publică

Director General /Compartiment Resurse Umane Salarizare Evaluare Personal/ toate serviciile/ compartimentele din cadrul CAS Neamţ

Permanent

Anual

49.

Participarea personalului la programele de pregătire și perfecționare profesională iniţiate de CNAS

Director General /Compartiment Resurse Umane Salarizare Evaluare Personal/ toate serviciile/ compartimentele din cadrul CAS Neamţ

Periodic/ ori de câte ori este necesar