Prin adresa Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. P 4600 / 05.05.2020, înregistrată la sediul CAS Neamț cu nr. P 5251 / 05.05.2020, au fost aduse lămuriri cu privire la modalitatea de aplicare a prevederilor art.12 alin.2) din H.G. nr.252 / 2020 privind stabilirea unor măsuri în domeniul sănătății pe perioada instituirii stării de urgență pe teritoriul României, precum și a prevederilor art. 3 din Ordinul comun MS / CNAS nr.539 / 437 / 2020 pentru prelungirea aplicării prevederilor Ordinului MS / CNAS nr. 397/836/2018  privind aprobarea Normelor metodologice  de aplicare în anul 2018 a Hotărârii Guvernului nr. 140/2018  pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru  care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2018-2019, pentru prorogarea unor termene şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul sănătăţii pe perioada instituirii stării de urgenţă pe teritoriul României.

Astfel, prevederile art.12 alin.2) din H.G. nr.252 / 2020 stipulează următoarele:

Pe perioada stării de urgență, consultațiile medicale prevăzute în pachetul de servicii de bază, respectiv în pachetul minimal de servicii medicale, pot fi acordate și la distanță, acestea putând fi acordate atât de medicii de familie cât și de medicii de specialitate din ambulatoriul clinic, și pot fi realizate prin orice mijloace de comunicare, cu încadrarea în numărul maxim de 8 consultații / oră.”

De asemenea, prevederile art.3 din Ordinul comun MS / CNAS nr.539 / 437 / 2020 reglementează următoarele:

Pe perioada stării de urgență, serviciile medicale din ambulatoriu de specialitate pentru specialitățile clinice, inclusiv pentru specialitatea clinică medicină fizică și de reabilitare, precum și cele de îngrijiri palliative în ambulatoriu se acordă fără a mai fi necesară prezentarea biletului de trimitere.”

Potrivit lămuririlor din adresa CNAS sus-menționată, aplicarea prevederilor legale sus-menționate se va face prin introducerea consultațiilor fără bilet de trimitere la modul de prezentare cu codul 12. Pentru a fi mai elocvent, a fost modificată descrierea modului de prezentare cu codul 12 din ”TELEMEDICINA” în ”SERVICII STARE DE URGENTA”.

 

Fișiere atașate

4723_informare_clinicieni_consultatii_fara_bilet_trimitere.pdf