În urma întâlnirii care a avut loc la CNAS în intervalul 10 – 11. 02. 2020 și la care au participat personalul de la nivelul DGTI – CNAS și membrii Comisiei Tehnice Permanente (CTP) și coordonatorii Centrelor Regionale de Asistență Tehnică, atragem atenția cu privire la următoarele aspecte:

- în situația în care furnizorii de servicii medicale utilizează un alt sistem informatic decât cel pus la dispoziție de CNAS, acest sistem trebuie să fie compatibil cu sistemele informatice din platforma informatică din asigurările de sănătate și să asigure integritatea și confidențialitatea în procesul de transmitere a datelor;

- având în vedere perioadele de contractare, pentru transferal datelor între utilizatorii interni cât și în relația cu terții, se va implementa și utiliza protocolul FTPS precum și semnarea electronică a documentelor;

- atragem atenția cu privire la importanța realizării periodice de back-up-uri ale bazelor de date și salvarea acestora pe un mediu de stocare extern.
Totodată vă aducem la cunoștință că în această perioadă se implementează proiectul de uniformizare a comuncației intranet la nivel național prin instalarea de soluții noi, respectiv routere mikrotik achiziționate de CNAS.