Urmare numeroaselor situații în care pacienții asigurați sunt direcționați către Casa de Asigurări de Sănătate Neamt, în vederea actualizării calității de asigurat ori pentru eliberarea unor adeverințe de asigurat,

      Având în vedere că Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate, precum și sistemul Cardului Electronic al Asigurărilor de Sănătate nu funcționează în ultima perioadă, vă rugăm să aveți în vedere prevederile art.10 din Ordinul nr. 1549/2018, cu modificările și completările ulterioare:

      ”În situaţii justificate în care nu se poate realiza comunicaţia cu sistemul informatic, în vederea asigurării accesului liber la pachetul de servicii medicale de bază, furnizorii acordă persoanelor asigurate servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale pe baza documentelor prevăzute la art. 11 alin. (1), aferente fiecărei categorii de persoane.

      Documentele necesare pentru actualizarea calității de asigurat sunt prezentate în anexa la prezenta.

      Subliniem că întreruperile funcționale la nivelul CEAS (sistemul cardului național de sănătate) și SIUI (sistemul informatic unic integrat al asigurărilor sociale de sănătate) afectează și activitatea caselor de asigurări de sănătate care se află în imposibilitatea de a verifica și actualiza calitatea de asigurat a persoanelor precum și eliberarea documentelor solicitate de asigurați în timp real.

      În același timp, ne aflăm în imposibilitatea activării sau deblocării cardurilor naționale de sănătate, urmare a motivelor mai sus menționate.

      În acest context, având în vedere prevederile art.3 din Ordinul președintelui CNAS nr.706/03.06.2024 (publicat pe site-ul CNAS la data de 03.06.2024) pentru aprobarea procedurii de transmitere în Platforma informatică din asigurările de sănătate a serviciilor acordate off-line și a procedurii de validare a acestora în cazul constatării unor disfuncționalități în funcționarea PIAS, ”pentru validarea activității desfășurate de furnizori în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate începând cu data de 1 iunie 2024 și până la data disponibilității tuturor componentelor PIAS în parametri normali de funcționare, pentru regula de validare ”serviciul nu a fost semnat cu cardul” se va emite un ordin distinct al președintelui CNAS , în temeiul dispozițiilor art.209-212 din Anexa 2 la HG nr. 521/2023, cu modificările și completările ulterioare și ale art. 25-28 din HG nr. 423/2022, cu modificările și completările ulterioare.”,

      În perioada nefuncționării sistemului CEAS, nu este necesară utilizarea cardului național de asigurări de sănătate . În consecință, vă rugăm nu solicitați adeverințe de înlocuire a cardului național.

      Având în vedere cele mai sus menționate, vă rugăm să asigurați accesul pacienților la servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale, cu respectarea drepturilor acestora.

 

Vă mulțumim pentru colaborare.

 

Ordin CNAS