5722_CONDITII_DE_OCUPARE_A_UNEI_FUNCTII_PUBLICE.doc
5722_DOCUMENTE_PREZENTATE_PENTRU_INSCRIEREA_LA_CONCURS.doc
5722_ANEXA_n_1_Formular_inscriere_concurs.doc
5722_ANEXA_nr_2_Adeverinta.doc

 

 

ANUNT CONCURS

 

 

Având în vedere prevederile art. 618 alin. (3) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

-Hotărârea Guvernului 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici;

-Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

  1. Vă înștiințăm cu privire la organizarea concursului de recrutare în data de 23.05.2023 pentru ocuparea funcției publice de execuție temporar vacante de Consilier clasa I, gradul profesional superior, ID POST 387907, din cadrul Serviciului Evidenta Asigurati, Carduri si Concedii Medicale

  2. Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână;

  3. Proba suplimentară – nu este cazul;

  4. Proba scrisă se va desfășura în data de 23.05.2023, ora 1100 la sediul Casei de Asigurări de Sănătate Neamț, str. Lt. Drăghiescu nr 4 B, Piatra Neamț;

  5. Condiţiile de participare (condiţiile de studii, condiţiile de vechime în specialitate):

Studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă

Domeniu de studiu: Ştiinţe sociale (Domeniul fundamental), Ştiinţe juridice (Ramura de știință), Ştiinţe economice (Ramura de știință), Ştiinţe administrative (Ramura de știință)

- minimum 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice;

  1. Dosarele de concurs se vor depune în intervalul: 08.05.2023 – 15.05.2023, ora 1600 și data afișării anunțului, în data de 08.05.2023;

  2. Coordonatele de contact pentru primirea dosarelor de concurs, cuprinzând adresa de corespondență, telefon/fax, email, numele și prenumele persoanei de contact și funcția publică deținută:

 

Relații suplimentare privind condițiile de participare la concurs, actele necesare înscrierii, bibliografia, atribuțiile prevăzute în fișa postului, precum și alte date necesare desfășurării concursului, se pot obține la sediul CAS Neamț, acestea fiind afișate pe pagina de internet a instituției, precum și de la Compartimentul Resurse Umane, Salarizare, Evaluare Personal, telefon 0233230612 – interior 164.

Persoana de contact: Mirela Simona Neța , consilier gradul profesional superior, adresa de e-mail resurseumane@casnt.ro.

 

  1. Bibliografia/Tematica pentru concurs

      1. Constituția României, republicată

2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare

3.Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu

modificările și completările ulterioare

4. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare

5. Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății republicată, cu modificările și completările

ulterioare

6. HG nr. 696/2021 pentru aprobarea pentru aprobarea pachetelor de servicii medicale și a Contractului

cadru privind condițiile acordării asistenței medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare

7.ORDIN nr. 1.068 din 29 iunie 2021 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare în anul 2021 a Hotărârii Guvernului nr. 696/2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021- 2022, cu modificările și completările ulterioare

 

Bibliografie și tematică

 

1. Constituția României, republicată - integral;

2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare cu tematica - integral;

3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu

modificările și completările ulterioare, cu tematica -integral;

4. Titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și

completările ulterioare, cu tematica - integral

5.Ordin nr. 1.549 din 29 noiembrie 2018 privind aprobarea Normelor metodologice  pentru stabilirea documentelor justificative privind dobândirea calităţii de asigurat, cu completarile si modificarile ulterioare – integral

6. Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

- Titlul VIII Asigurările sociale de sănătate – integral

- Titlul IX Cardul european şi cardul naţional de asigurări sociale de sănătate– integral

 

 

Atributiile postului vacant:

  1. Primeste si elibereaza documente, asigura consultanta de specialitate, redacteaza raspunsuri la solicitari cu privire la activitatea specifica in ceea ce priveste evidenta asiguratilor;

  2. Re/proceseaza in SIUI declaratiile unic depuse lunar de angajatori, conform protocolului national, dupa caz;

  3. Elibereaza adeverinte de asigurat asiguratilor care au refuzat cardul national de asigurari de sanatate din motive religioase sau de constiinta si asiguratilor care au pierdut/distrus cardul national de asigurari de sanatate;

  4. Verifica, inregistreaza in SIUI si arhiveaza documentele justificative privind stabilirea calitatii de asigurat;

  5. Actualizeaza in SIUI informatiile privind persoanele care beneficiaza de asigurare fara plata contributiei, in baza documentelor justificative;

  6. Actualizeaza in SIUI informatiile privind persoanele care beneficiaza de asigurare cu plata contributiei din alte surse;

  7. Opereaza in SIUI modificarile intervenite in legatura cu elementele de identificare ale asiguratilor CAS Neamt;

  8. Inregistreaza in SIUI angajatorii noi pe baza Certificatului Unic de Inregistrare/a informatiilor existente pe site-ul oficial al Ministerului de Finante;

  9. Verifică și operează corect în SIUI pe baza documentelor prezentate de contribuabili calitatea de asigurat: persoanele fizice autorizate(documente), asociați unici(documente), nesalariați, elevi, studenți, lăuze, PNS;

  10. Preia şi înregistrează / scanează cardurile naţionale de asigurări de sănătate duplicat tipărite în

contul Casei de Asigurări de Sănătate Neamţ ale căror cheltuieli aferente producerii şi distribuţiei sunt suportate de CN Imprimeria Națională S.A. pentru a fi distribuite asiguraţilor Casei de Asigurări de Sănătate Neamţ;

  1. Înregistrează solicitările de ridicare a cardului naţional de asigurări de sănătate depuse de asiguraţii Casei de Asigurări de Sănătate Neamţ;

  2. Identifică şi extrage în vederea distribuirii cardurilor naţionale de asigurări de sănătate tipărite în contul Casei de Asigurări de Sănătate Neamţ, nedistribuite;

  3. Distribuie către asiguraţi, urmare solicitărilor depuse de către aceştia, a cardurilor naţionale de asigurări de sănătate care au fost returnate la Casa de Asigurări de Sănătate Neamţ;

  4. Înregistrează documentele în SIUI, schimbă starea cardurilor în CEAS şi eliberează adeverinţele de înlocuire card naţional din SIUI, atât pentru cardurile iniţiale tipărite în contul CAS Neamț, cât şi pentru cardurile inițiale tipărite în contul altor case de asigurări de sănătate/CAS MB/CSOPSNAJ;

  5. Înregistrează documentele în SIUI, schimbă starea cardurilor în CEAS, evidenţiează, păstrează cardurile refuzate şi eliberează adeverinţele înlocuitoare în caz de refuz în mod expres, din motive religioase sau de conştiinţă al cardului naţional de asigurări de sănătate, atât pentru cardurile tipărite în contul CAS Neamț, cât şi pentru cele iniţiale tipărite în contul altor case de asigurări de sănătate/CAS MB/CASOPSNAJ;

  6. Verifică și înregistrează plățile reprezentând contravoaloare reemitere carduri naționale de asigurări de sănătate duplicate suportate de către asiguraţi;

  7. Înregistrează şi evidenţiează cheltuielile aferente producerii cardurilor naționale de sănătate suportate de către operatorul de servicii poștale, ca urmare a pierderilor sau deteriorării cardurilor în procesul de distribuție;

  8. Pentru cardurile duplicat a căror contravaloare de tipărire și distribuție a fost suportată de asigurat și care au fost facturate către Casa de Asigurări de Sănătate Neamţ dar au fost încasate de către alte case de asigurări de sănătate, solicită caselor de asigurări de sănătate care au încasat contravaloarea, transferul acestor sume catre Casa de Asigurări de Sănătate Neamț unde au fost facturate;

  9. Asigură păstrarea şi arhivarea cardurilor naţionale de asigurări de sănătate refuzate în mod expres, din motive religioase sau de conştiinţă, urmând ca la solicitarea asiguraţilor să se poată elibera cardurile naţionale oricând în perioada de valabilitate a acestora, pe baza unei cereri scrise a asiguraţilor, sau la expirarea perioadei de arhivare stabilite în condiţiile legii să se procedeze la distrugerea acestora;

  10. Asigură păstrarea şi arhivarea cardurilor naţionale de asigurări de sănătate returnate de operatorul de servicii poştale, urmând ca la expirarea perioadei de arhivare stabilite în condiţiile legii să se procedeze la distrugerea acestora;

  11. Operează în baza de date SIUI orice modificări intervenite în legătura cu elementele de identificare ale asiguraţilor Casei de Asigurări de Sănătate Neamţ;

  12. Primește, verifica, înregistrează documentele solicitate în vederea eliberării Cardului european de asigurări sociale de sănătate / Certificatului de înlocuire provizoriu, precum şi verificarea calităţii de asigurat a solicitantului;

  13. Întocmește certificatul de înlocuire provizoriu a Cardului european de asigurări sociale de sănătate;

  14. Eliberează un exemplar al certificatului de înlocuire provizoriu a Cardului european de asigurări sociale de sănătate;

  15. Arhivează cererile de eliberare a Cardului european de asigurări sociale de sănătate.

  16. Păstrarea secretului de serviciu, precum și confidențialitatea în legătură cu faptele, informațiile și documentele de care ia cunoștință în exercitarea funcției publice, în condițiile legii, cu excepția informațiilor de interes public;

  17. Respectarea normelor PSI şi protecţia muncii;

  18. Respectarea normelor cu privire la sănătatea şi securitatea muncii;

29. Respectarea Regulamentului (UE) 679/2016 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE și ale Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/279 al Parlamentului European și al Consiliului din din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) în ceea ce privește protejarea datelor cu caracter personal, potrivit domeniului specific de competență

 

 

DIRECTOR GENERAL,

Jr. Elena Nadia Harpa