RAPORT DE ACTIVITATE LA DATA DE 31. 12. 2022

DIRECTOR GENERAL CAS NEAMȚ

REALIZARE INDICATORI DE REFERINTA

AFERENTI STANDARDELOR DE PERFORMANTA


 

A. Funcţia managementului- PREVIZIUNE
  1. Standard de performanţă - ANALIZĂ şi PLANIFICARE
  1.3. Indicatori de referinţă
  1. Structura organizatorică a Casei de Asigurări de Sănătate este stabilită conform organigramei cadru şi în concordanţă cu misiunea şi scopul Casei de Asigurări de Sănătate:
  - da - 5 puncte

    2. Elaborarea proiectului de buget anual pe baza indicatorilor macroeconomici în scopul finanţării unor acţiuni cărora le sunt asociate obiective şi indicatori de rezultat şi de eficienţă, precizând domeniile de activitate, obiectivele urmărite, acţiunile şi rezultatele aşteptate inclusiv cu evidenţierea diferenţelor faţă de bugetul anului anterior, justificat prin definirea, cuantificarea şi includerea unor noi activităţi
  - da - 5 puncte
  3. Estimarea cheltuielilor prevăzute în propunerile de trimestrializare şi transmise la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate sunt justificate în raport cu necesarul activităţilor finanţate din bugetul Fondului Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate:
  - da - 5 puncte
   4. Respectarea cerinţelor formulate în machetele de raportare solicitate de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate prin direcţiile de specialitate referitoare la:
  a) corectitudinea conţinutului (respectarea formatului, formulelor de calcul, cerinţelor formulate prin note/precizări):
  - respectarea cerinţelor - 5 puncte;
  b) respectarea termenelor de raportare:
  - respectarea termenelor - 5 puncte;
  5. Concordanţa indicatorilor specifici raportaţi în machetele de raportare fără regim special a indicatorilor specifici aferenţi programelor/subprogramelor naţionale de sănătate curative şi datele existente în SIUI:
  - concordanţă pentru toate programele/subprogramele naţionale de sănătate curative - 5 puncte;
  6. Identificarea activităţilor care implică protecţia şi prelucrarea datelor cu caracter personal la nivelul fiecărui departament:
  - da - 5 puncte;
  7. Înregistrarea de incidente referitoare la încălcarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE şi a Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a acestuia:
  - nu - 5 puncte;
  8. Elaborare şi implementare procedură documentată referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal:
  - da - 5 puncte;
  9. Realizarea acţiunilor de control în concordanţă cu planurile de activităţi actualizate
    Diferenţa între acţiunile de control realizate faţă de cele planificate:
  - sub 25% - 5 puncte

  2. Standard de performanţă - OBIECTIVE MANAGERIALE
  2.3. Indicatori de referinţă
  1. Gradul de realizare a obiectivelor generale instituţionale, corelate cu misiunea, scopul, viziunea, valorile, principiile de eficienţă şi eficacitate în activitate stabilite prin planul de management conform raportului de activitate transmis anual.
  - 100% - 5 puncte
  2. Planul de management şi Planul de activitate sunt transmise la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate anual/semestrial actualizate/reevaluate în funcţie de legislaţia/bugetul/priorităţile de etapă:
  - da - 5 puncte
  3. Realizarea analizei de sistem de tip PEST privind influenţa factorilor de mediu (social, economic, politic, tehnic, etc.) asupra Casei de Asigurări de Sănătate:indicator anual
    

B. Funcţia managementului - ORGANIZARE
  3. Standard de performanţă - ATRIBUŢII, FUNCŢII
    3.3. Indicatori de referinţă


  1. Monitorizarea concordanţei datelor referitoare la patrimoniul aferent imobilelor (construcţii/terenuri) aflate în administrarea/proprietatea Casei de Asigurări de Sănătate, date ce vizează inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public/privat al statului în extrasele de carte funciară, precum şi valoarea de inventar a acestora:
  - concordanţa datelor - 5 puncte;
  2. Monitorizarea procesului de reevaluare a activelor fixe corporale în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 81/2003 privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituţiilor publice, aprobată prin Legea nr. 493/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Normelor metodologice privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe corporale aflate în patrimoniul instituţiilor publice, aprobate prin Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.471/2008, cu completările ulterioare:
  - reevaluarea activelor fixe corporale - 5 puncte;
  3. Monitorizarea demersurilor legale privind actualizarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public/privat al statului şi/sau actualizarea documentaţiei cadastrale şi a extraselor de carte funciară aferente, după caz, demersuri ce urmează să se întreprindă în termen de 5 zile de la data producerii oricăror modificări cantitative/valorice asupra patrimoniului aferent imobilelor aflate în administrarea/proprietatea Casei de Asigurări de Sănătate:
  - actualizarea inventarului centralizat - 5 puncte;
  4. Respectarea termenelor de transmitere către Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, a propunerilor motivate în vederea elaborării proiectelor de acte normative:
  - propuneri transmise în termen şi motivate - 5 puncte;
  5. Transmiterea de către Casa de Asigurări de Sănătate, în dosarele în care Casa Naţională de Asigurări de Sănătate este parte, de date neconcordante*) către: Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, instanţele judecătoreşti, experţi judiciari, părţile adverse Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, etc.
  – transmitere în integralitate de date concordante - 5 puncte;
  6. Respectarea termenelor în care sunt întocmite şi transmise către Casa Naţională de Asigurări de Sănătate formularele europene E125 RO, precum şi alte situaţii solicitate în domeniul relaţiilor internaţionale:
  a) pentru formularele europene E125 RO:
  - în termen - 5 puncte;

Formularele E125 RO sunt intocmite si transmise de CAS Neamt in termen
  b) alte situaţii solicitate în domeniul relaţiilor internaţionale:
  - respectarea termenului de raportare - 5 puncte;

  7. Ponderea formularelor europene E125 RO, solicitărilor pentru acordarea de prevedere bugetară, cererilor pentru efectuarea plăţilor externe returnate de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate din totalul celor transmise, ca urmare a completării defectuoase a acestora, datorită nerespectării dispoziţiilor legale în vigoare:
  - sub 5% - 5 puncte;

Nu au fost inregistrate situatii de acest fel
  8. Ponderea formularelor E125, sau similare, emise de instituţiile competente din statele membre ale Uniunii Europene/Spaţiului Economic European/Elveţia, prelucrate la nivelul casei de asigurări de sănătate (având ca rezultat întocmirea de solicitări pentru acordare de prevedere bugetară sau contestarea acestora, precum şi transmiterea acestora la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate), din totalul formularelor transmise de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate pe parcursul unui an calendaristic:

100%- 5 puncte
9. Respectarea formatului standardizat (atât a celui pe hârtie, cât şi a celui electronic) stabilit prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 729/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind rambursarea şi recuperarea cheltuielilor reprezentând asistenţa medicală acordată în baza documentelor internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii la care România este parte, cu modificările şi completările ulterioare, şi prin circularele transmise de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate pentru toate documentele întocmite şi transmise de Casa de Asigurări de Sănătate în vederea rambursării şi recuperării cheltuielilor reprezentând asistenţa medicală acordată în baza documentelor internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii:
  - respectarea formatului standardizat - 5 puncte;
  10. Asigurarea respectării termenelor lunare de raportare electronică şi pe format hârtie a consumului de medicamente către Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, în vederea stabilirii contribuţiei trimestriale datorate de deţinătorii de autorizaţie de punere pe piaţă, CV/CVR:
  - respectarea termenului - 5 puncte
  11. Monitorizarea numărului de unităţi sanitare cu paturi şi centre de dializă aflate în relaţie contractuală cu Casa de Asigurări de Sănătate privind raportarea electronică în PIAS a consumului de medicamente prin farmaciile cu circuit închis:
  - 100% - 5 puncte;
  12. Respectarea termenelor de raportare a situaţiilor statistice trimestriale privind activitatea desfăşurată de furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, pe baza contractelor încheiate de Casa de Asigurări de Sănătate cu aceştia:
  - respectarea termenului de raportare - 5 puncte;

  13. Fişa postului /atribuţiile delegate sunt asumate prin semnătură de către salariaţi:
  - în proporţie de 100% - 5 puncte

  14. Sunt organizate grupuri de lucru/sesiuni informative/şedinţe de lucru cu privire la legislaţia incidentă şi pentru consultarea, după caz, în luarea deciziilor a personalului din subordine

 

  C. Funcţia managementului - COORDONARE
  4. Standard de performanţă - CONTINUITATEA ACTIVITĂŢII, PENTRU ASIGURAREA CALITĂŢII SERVICIULUI PUBLIC FURNIZAT ASIGURAŢILOR
    4.3. Indicatori de referinţă
  1. Respectarea obligaţiei Casei de Asigurări de Sănătate de a asigura informarea asiguraţilor conform prevederilor legale:

- da - 5 puncte;

2. Gradul de satisfacţie al asiguraţilor pe baza chestionarului de evaluare, aprobat prin ordinul preşedintelui CNAS - un chestionar pe semestru*):
    50-100% - 5 puncte;

3. Monitorizarea activităţii de suport de specialitate referitor la Platforma informatică din asigurările de sănătate (PIAS), atât la nivelul Caselor de Asigurări de Sănătate, cât şi pentru furnizorii de servicii medicale, farmaceutice, dispozitive medicale, angajatori şi asiguraţi, în raport cu incidentele constatate de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate*)

– între 96% şi 100% - 5 puncte;
   

4. Monitorizarea activităţilor de gestiune, distribuţie a cardului naţional de asigurări sociale de sănătate şi suport privind utilizarea acestuia, care revin Casei de Asigurări de Sănătate conform reglementărilor legale în vigoare:
  - 100% - 5 puncte;

Activitatile de gestiune, distributie a cardului national de asigurari sociale si suportul privind utilizarea acestuia sunt monitorizate la nivelul institutiei in cadrul serviciului evidenta asigurati, carduri si concedii medicale, cu suportul tehnic al compartimentului TI

5. Monitorizarea activităţilor legate de introducerea datelor în sistemul informatic, distribuţia cardului european, conform legislaţiei în vigoare:
  - peste 90% - 5 puncte;

Activitatile referitoare la introducerea datelor in sistemul informatic si distributia cardului european se desfasoara in cadrul serviciului evidenta asigurati, carduri si concedii medicale, fiind monitorizate continuu.
  6. Monitorizarea actualizării datelor şi informaţiilor publicate pe site-urile Casei de Asigurări de Sănătate pentru toate domeniile de activitate şi a raportărilor on-line pentru furnizorii prevăzuţi de actele normative:
  - 100% - 5 puncte;
   7. Monitorizarea activităţilor legate de transmiterea în sistemul dosarului electronic de sănătate al pacientului (DES) de către furnizorii de servicii medicale a informaţiilor şi datelor medicale stabilite prin actele normative în vigoare:

100%-5 puncte

  8. Utilizarea eficientă a patrimoniului cu privire la echipamente şi licenţe IT*):
  – da - 5 puncte;
  9. Respectarea obligaţiilor legale cu privire la politicile de securitate şi confidenţialitate a datelor, prevăzute de Regulamentul (UE) 2016/679, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date:
  - da - 5 puncte;

  10. Respectarea termenelor de raportare a situaţiilor statistice trimestriale privind activitatea desfăşurată de furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, pe baza contractelor încheiate de Casa de Asigurări de Sănătate cu aceştia:
  - respectarea termenului de raportare - 5 puncte;
  11. Număr de litigii*) pierdute prin Comisia de arbitraj:
    *) Indicatorul se raportează la perioada mandatului de director general.
  – 0 - 5 puncte;
  5. Standard de performanţă - INFORMARE, COMUNICARE
    5.3. Indicatori de referinţă
  1. Există o strategie a comunicării (internă şi externă):
  - da - 5 puncte

2. Număr de apariţii în mass-media în scopul promovării imaginii sistemului de asigurări de sănătate şi informarea asiguraţilor:
  - peste 12 articole - 5 puncte

  3. Ponderea articolelor în totalul apariţiilor în media în scopul promovării imaginii sistemului de asigurări de sănătate şi informării asiguraţilor:
  - articole pozitiv-informative - peste 60% - 5 puncte;

  4. Situaţia lunară privind petiţiile, audienţele şi apelurile TelVerde înregistrate şi la care s-a transmis răspunsul la Casa de Asigurări de Sănătate:
  - transmis în termen - 5 puncte;

  5. Cuantificarea trimestrială a evenimentelor media (conferinţe de presă, apariţii în direct la TV şi radio local):
  - sub 3 evenimente - 0 puncte:
  6. Respectarea obligaţiilor de afişare publică şi actualizare pe site-ul Casei de Asigurări de Sănătate a tuturor informaţiilor conform prevederilor contractului-cadru, Legii nr. 544/2001 şi OG nr. 27/2002, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi conform normelor de aplicare a actelor normative menţionate
  - da - 5 puncte;

7. Organizarea lunară a şedinţelor de consiliu de administraţie:
  - cel puţin o şedinţă pe lună - 5 puncte;

Sedintele de consiliu de administratie au fost organizate lunar pe platforma Zoom sau in format fizic.
  8. Întâlniri lunare cu partenerii sistemului:
  Toti furnizorii, parteneri contractuali, au fost informati prin mijloace electronice cu privire la noutatile legislative incidente si la necesitatea respectarii obligatiilor contractuale asumate, iar cu ocazia pregatirii activitatii de contractare pentru 2022 s-au organizat sedinte de lucru/informative.

  9. Organizarea de întâlniri de lucru, seminare, pentru informarea profesională a salariaţilor (1 seminar/semestru):
  - da - 5 puncte

Avand in vedere contextul pandemic, intalnirile de lucru au fost limitate, salariatii institutiei fiind informati profesional prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare, condica de corespondenta sau prin intermediul sefilor ierarhici pentru diseminarea noutatilor legislative in vederea insusirii si aplicarii unitare a acestora.

Au fost organizate pe structuri functionale sedinte de lucru, ori de cate ori a fost necesar, cu respectarea restrictiilor impuse de contextul pandemic actual.

De asemenea, au fost emise note interne prin care s-a adus la cunostinta tuturor salariatilor CAS Neamt necesitatea insusirii si respectarii prevederilor legale incidente activitatii institutiei.
  

6. Standard de performanţă - MANAGEMENT FINANCIAR
  6.3. Indicatori de referinţă
  1. Plăţi restante peste 90 de zile de la termenul de scadenţă la sfârşitul perioadei de raportare, din care:
  - fără plăţi restante - 5 puncte;

La data de 31decembrie 2022 am inregistrat plati restante sub 30 zile in valoare de 23.599,24 mii lei, conform situatiei operative comunicate la CNAS nr. DG 235/9.01.2023.

 2. Disponibil în cont neutilizat la finele perioadei de raportare -semestrial din deschiderile de credite efectuate:.
  – 99% - 100% faţă de deschiderea de credite - 5 puncte;

Raportul dintre platile totale efectuate de CAS Neamt in anul 2022 ( 783.082,09 mii lei) si deschiderile de credite aprobate in aceeasi perioada ( 783.145,66 mii lei) este de 99,99%.

3. Evaluarea corectă a deschiderilor de credite bugetare pe domenii de asistenţă medicală cu încadrarea în total credite bugetare aprobate:
  - evaluare corectă - 5 puncte;
La evaluarea deschiderilor de credite bugetare in 2022 am avut in vedere situatia angajamentelor legale incheiate si termenele de exigibilitate ale facturilor aferente serviciilor medicale prestate si/sau ale consumurilor de medicamente si materiale sanitare, precum si cele rezultate din activitatea functionala a institutiei.
  4. Respectarea cerinţelor formulate şi corectitudinea conţinutului în machetele de raportare periodică şi ocazională:
  - respectarea cerinţelor - 5 puncte;

Au fost respectate in totalitate.
  5. Respectarea termenelor de raportare privind situaţiile solicitate periodic sau ocazional:
  - respectarea termenelor - 5 puncte;
  6. Plăţi realizate anual raportate la creditele bugetare deschise , din care:
  6.1. Plăţi realizate 2022 raportat la creditele bugetare deschise anual la Titlul I CHELTUIELI DE PERSONAL
  - 100% - 5 puncte;

In 2022 au fost efectuate plati pentru cheltuieli de personal in valoare totala de 5.107,87 mii lei, reprezentand 100% fata de deschiderile de credite aprobate de 5.107,88 mii lei.
  6.2. Plăţi realizate anual raportat la creditele bugetare deschise in 2022 la Titlul II BUNURI ŞI SERVICII, din care:
  6.2.1. Plăţi realizate semestrial raportat la creditele bugetare deschise anual pentru "programul naţional privind asigurarea serviciilor medicale, a medicamentelor şi dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate".
  - 99,99% - 5 puncte;

Casa de asigurari de sanatate Neamt a efectuat plati in anul 2022 pentru "programul naţional privind asigurarea serviciilor medicale, a medicamentelor şi dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate" in valoare totala de 404.916,06 mii lei, reprezentand 99,99% fata de deschiderile de credite aprobate cu aceeasi destinatie in suma de 404.969,75 mii lei.
  6.2.2. Plăţi realizate anual raportat la creditele bugetare deschise semestrial pentru "programe naţionale de sănătate curative".
  - 99,99% - 5 puncte;

Platile efectuate in anul 2022 pentru "programe naţionale de sănătate curative" au totalizat 99.345,54 mii lei, reprezentand 99,99% fata de deschiderile de credite aprobate pentru aceeasi perioada in suma de 99.354,01 mii lei.
  6.2.3. Plăţi realizate semestrial raportat la creditele bugetare deschise anual pentru "programul privind medicamentele care fac obiectul contractelor cost volum/cost volum rezultat".
  - 100% - 5 puncte;

Platile efectuate in anul 2022 pentru"programul privind medicamentele care fac obiectul contractelor cost volum/cost volum rezultat" au totalizat 23.737,45 mii lei, reprezentand 100% fata de deschiderile de credite aprobate pentru aceeasi perioada in suma de 23.737,45 mii lei.
  6.2.4. Plăţi realizate anual raportat la creditele bugetare deschise semestrial pentru Cheltuieli materiale.
  – 99,77% - 5 puncte.

Platile efectuate in anul 2022 pentru cheltuieli materiale au totalizat 580,93 mii lei, reprezentand 99,77% fata de deschiderile de credite aprobate pentru aceeasi perioada in suma de 582,30 mii lei.
  6.3. Plăţi realizate anual raportat la creditele bugetare deschise semestrial la TITLUL VI TRANSFERURI ÎNTRE UNITĂŢI ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE.
  - 100 % - 5 puncte;

Casa de asigurari de sanatate Neamt a efectuat plati in anul 2022 pentru transferuri intre unitati ale administratiei publice in valoare totala de 187.501,22 mii lei, reprezentand 100% fata de deschiderile de credite aprobate cu aceeasi destinatie in suma de 187.501,25 mii lei.
  6.4. Plăţi realizate anual raportat la creditele bugetare deschise semestrial la TITLUL IX ASISTENŢĂ SOCIALĂ.
  - 100% - 5 puncte;

Platile efectuate in anul 2022 pentru asistenta sociala au totalizat 61.855,84 mii lei, reprezentand 100% fata de deschiderile de credite aprobate pentru aceeasi perioada in suma de 61.855,84 mii lei.
  6.5. Plăţi realizate anual raportat la creditele bugetare deschise anual la TITLUL XII ACTIVE NEFINANCIARE.
  -100% - 5 puncte;

Platile efectuate in anul 2022 pentru active nefinanciare au totalizat 37,18 mii lei, reprezentand 100% fata de deschiderile de credite aprobate pentru aceeasi perioada in suma de 37,18 mii lei.
  7. Creditele de angajament realizate raportat la creditele de angajament aprobate in 2022, din care:
  7.1. Creditele de angajament realizate raportat la creditele de angajament aprobate semestrial pentru "programul naţional privind asigurarea serviciilor medicale, a medicamentelor şi dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate: credite de angajament aprobate: 557.222,33 mii lei; credite de angajament realizate: 548.583, 48 mii lei:
  – 98, 44% - 2 puncte.

7.2. Creditele de angajament realizate anual raportat la creditele de angajament aprobate semestrial pentru "programe naţionale de sănătate curative":

Credite de angajament aprobate: 92.972,14 mii lei

Credite de angajament realizate:91.615,01 mii lei

Procent realizat: 98,54%: 2 puncte

  7.3. Creditele de angajament realizate anual raportat la creditele de angajament aprobate anual pentru "programul privind medicamentele care fac obiectul contractelor cost volum/cost volum rezultat".

Credite de angajament aprobate:14.949,87 mii lei

Credite de angajament realizate:14.408,19 mii lei

Procent realizare:96,37: 0 puncte.

  7.4. Creditele de angajament realizate semestrial raportat la creditele de angajament aprobate pentru Cheltuieli de capital.
  - 100% 5 puncte;

8. Credite de angajament contractate peste cele aprobate pe trimestre pe orice domeniu de asistenţă medicală*):
  – încadrare în creditele de angajament aprobate - 5 puncte.
  9. Monitorizarea organizării activităţii de ţinere la zi a contabilităţii
  - monitorizarea - 5 puncte
   10. Procesarea şi validarea lunară a cererilor de restituire sume reprezentând indemnizaţii, care se plătesc asiguraţilor şi care se recuperează din bugetul FNUASS, respectiv plata acestora:
   Gradul de verificare a cererilor din totalul cererilor depuse:
  - peste 75% - 5 puncte:
  11. Procesarea, validarea lunară şi plată a cererilor de restituire pentru concedii medicale acordate persoanelor aflate în carantină cu suspiciune de infectare cu virusul SARS CoV2** şi a pacienţilor diagnosticaţi cu infecţia CoVid 19.
  Gradul de verificare, validare şi plată a cererilor din total cereri depuse pentru carantina sau pacienţi diagnosticaţi cu infecţia CoVid 19
  - mai mare sau egal 95% - 5 puncte;
  7. Standard de performanţă - MANAGEMENTUL CONTRACTĂRII
  7.3. Indicatori de referinţă
  1. Afişarea pe pagina web a Casei de Asigurări de Sănătate a condiţiilor de contractare a serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive, inclusiv programele naţionale curative:
  - da - 5 puncte:

2. Afişarea pe pagina web a Casei de Asigurări de Sănătate a listei nominale a furnizorilor de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, tehnologii şi dispozitive asistive, inclusiv programele naţionale curative a datelor de contact (adresă, telefon, e-mail), a valorii de contract, după caz, a punctelor care au stat la baza stabilirii valorii de contract, după caz:
  - da - 5 puncte:

Pe site s-au afisat listele nominale cu furnizorii aflati in relatie contractuala cu casa de asigurari de sanatate pe domenii de asistenta medicala, punctajele obtinute in baza criteriilor de selectie, valorile de contract pentru asigurarea transparentei institutionale, informarea in timp util a tuturor furnizorilor si pentru facilitarea accesului asiguratilor la informatiile necesare

3. Afişarea pe pagina web a Casei de Asigurări de Sănătate pentru asistenţa medicală primară a valorii definitive a punctului per capita şi pe serviciu rezultate în urma regularizării trimestriale şi valorile fondurilor aprobate în trimestrul respectiv pentru plata punctelor per capita şi per serviciu:
  - da 5 puncte:
  4. Afişarea pe pagina web a Casei de Asigurări de Sănătate pentru asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice a valorii definitive a punctului pe serviciu, rezultat în urma regularizării trimestriale:
  - da - 5 puncte:
  5. Monitorizarea organizării întâlnirilor cu furnizorii de servicii medicale, de medicamente şi dispozitive medicale inclusiv programe de sănătate curative, privind derularea relaţiilor contractuale şi respectarea actelor normative, precum şi utilizarea optimă a soluţiilor informatice:
  - cel puţin o întâlnire/trimestru/domeniu de asistenţă medicală - 5 puncte;

Avand in vedere contextul pendemic, au fost organizate intalniri/sedinte de lucru cu furnizorii de servicii medicale pe toate domeniile de asistenta medicala cu ocazia organizarii activitatii de contractare pentru 2022.

De asemenea, au fost organizate intalniri cu furnizorii de servicii spitalicesti publice pentru a clarifica modalitatea de raportare a influentelor financiare determinate de cresterile salariale, elaborarea uneo procedure operationale si incheierea de acte aditionale care sa reglementeze fluxul de documente si schimbul de date intre institutii, semnate de ambele parti.

Pe parcursul anului, ori de cate ori au fost noutati si/sau modificari legislative cu incidenta asupra sistemului de asigurari de sanatate, comunicarile cu furnizorii s-au efectuat prin mijloace electronice.
  6. Monitorizarea derulării contractelor:
  - 100% servicii medicale, medicamente, dispozitive medicale contractate, raportate, validate în SIUI şi decontate în ERP - 5 puncte;
  

D. Funcţia managementului - MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE
  8. Standard de performanţă ETICĂ, INTEGRITATE, RESPONSABILITATE
  8.3. Indicatori de referinţă
  1. Monitorizarea gestiunii curente a resurselor umane şi a funcţiilor publice:
  a) actualizarea şi corectitudinea datelor în portalul de management al funcţiilor publice şi funcţionarilor publici:
  – peste 99% - 5 puncte;
  b) neconcordanţe în portalul de management faţă de structura existentă:
  - neconcordanţe sub 5% - 5 puncte;
  2. Număr cazuri de încălcare a normelor de conduită în cadrul Casei de Asigurări de Sănătate
  a) număr cazuri soluţionate din total sesizări

Nu a fost cazul
  b) măsuri administrative dispuse pentru înlăturarea cauzelor/circumstanţelor care au favorizat încălcarea normelor de conduită
- Nu a fost cazul;
  3. a) Procent funcţionarii publici de conducere care au beneficiat de consiliere etică din cauza mediului intern de lucru din total funcţionari publici de conducere
  - Nu a fost cazul

b) Procent funcţionarii publici de execuţie/personal contractual care au beneficiat de consiliere etică din cauza mediului intern de lucru din total funcţionar publici de conducere

Nu a fost cazul
  4. Existenţa la nivelul Casei de Asigurări de Sănătate a rapoartelor de evaluare şi altor sesizări întocmite de Agenţia Naţională de Integritate pentru încălcarea regimului incompatibilităţilor/conflictului de interese pentru personalul Casei de Asigurări de Sănătate în sarcina Directorului General.
  - nici un/o raport/sesizare - 5 puncte

Nu a fost cazul
  5. Existenta măsurilor de prevenire a incidentelor de integritate adoptate/dispuse la nivelul Casei de Asigurări de Sănătate:
  - măsuri adoptate/dispuse - 5 puncte;

La nivelul insitutiei este elaborat un Plan de integritate ce cuprinde masuri pentru prevenirea incidentelor de integritate, sunt postate pe site materiale informative specific. De asemenea, salariatilor li se distribuie materiale informative pentru cresterea gradului de conscientious anticoruptie.
  6. Respectarea cerinţelor formulate în machetele de raportare periodică şi ocazională privind datele aferente implementării Strategiei naţionale anticorupţie (SNA) la nivelul Casei de Asigurări de Sănătate:
  a) corectitudinea conţinutului (respectarea formatului, cerinţelor formulate prin note/precizări):
  - respectarea cerinţelor - 5 puncte;
Prin adresa nr. DG235/27.01.2021 am comunicat la CNAS Stadiul implementarii masurilor cuprinse in Planul de integritate, respectand cerintele formulate in machetele de raportare.
  b) respectarea termenelor de raportare privind situaţiile solicitate periodic sau ocazional:
  - respectarea cerinţelor - 5 puncte;

S-au respectat termenele de raportare
     7. Utilizarea de chestionare de evaluare în vederea aprecierii gradului de cunoaştere de către salariaţii Casei de Asigurări de Sănătate a normelor privind Codul etic/deontologic/de conduită, Consilierul de etică, Declararea averilor, Conflictul de interese şi Incompatibilităţile:
  - utilizarea de chestionare de evaluare - 5 puncte;

In cadrul institutiei se utilizeaza anual astfel de chestionare.
  8. Sunt organizate întâlniri de lucru şi alte acţiuni motivaţionale şi de dezvoltare profesională*1)
  - da - 5 puncte

Toate comunicarile cu salariatii s-au efectuat prin mijloace electronice, in contextul pandemic si fizic, dupa incetarea starii de alerta.
  9. Capacitatea de motivare şi fidelizare a personalului reflectată în: nr. demisii din totalul numărului de personal angajat în perioada de referinţă:
  - 0% - 5 puncte

Nu s-au inregistrat demisii in 2022
  10. Implementarea tuturor măsurilor pentru asigurarea protecţiei la nivelul Casei de Asigurări de Sănătate pentru limitarea răspândirii infectării cu virusul SARS CoV2**
  - da - 5 puncte

La nivelul institutiei, in perioada starii de alerta, a fost elaborata Procedura de sistem privind securitatea si sanatatea in munca, distribuita catre toti salariatii pentru insusire si aplicare. S-au elaborat periodic materiale informative privitoare la masurile pentru prevenirea contaminarii cu virusul SARS-CoV2, posibilitatea de programare pentru vaccinare, distribuite salariatilor prin Note interne. Au fost achizitionate materiale de protectie ( masti si dezinfectanti pentru maini si suprafete) si au fost puse la dispozitia salariatilor. S-a organizat programul de activitate prin impartirea in doua grupe cu decalaj de o ora. Activitatea de relatii cu publicul a fost organizata astfel incat sa se poata pastra distantarea fizica, aerisirea spatiilor si prioritizarea pe cat posibil a solicitarilor.
  9. Standard de performanţă - COMPETENŢĂ, PERFORMANŢĂ
    9.3. Indicatori de referinţă
  1. Este asigurată repartizarea/distribuirea chestionarelor de identificare a nevoilor de formare profesională elaborate de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate către personalul din subordine şi propunerea de teme de instruire adecvate/adaptate cerinţelor de dezvoltare profesională a acestora*4)
    *4) Notă: indicator cu raportare anuală
  - da - 5 puncte

Pentru anul in curs au fost respectate cerintele acestui indicator de referinta
  2. Rapoartele de evaluare cuprind propuneri de teme concrete, adaptate nevoilor instituţionale şi de dezvoltare profesională a funcţionarilor publici în raport cu performanţele individuale
  - da - 5 puncte

Rapoartele de evaluare anuale cuprind si propuneri de teme .
  3. Transmiterea la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a rezultatelor procesului de evaluare a performanţelor profesionale individuale la termenele stabilite de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate*5)
  – da - 5 puncte
   4. Existenţa incidentelor negative înregistrate/raportate, generate de aplicarea defectuoasă a măsurilor de securitate a sistemelor informatice gestionate:
  - nu - 5 puncte

Nu au fost inregistrate incidente in semestrul I 2022.
  E. Funcţia managementului CONTROL - EVALUARE
  10. Standard de performanţă - SUPRAVEGHERE, MONITORIZARE.
  10.3. Indicatori de referinţă
  1. Gradul de implementare a recomandărilor formulate în rapoartele de audit intern, cu termene de implementare în perioada de raportare:
  - 100% - nu este cazul;

  5. Respectarea termenelor de transmitere a punctului de vedere la proiectul Raportului de audit public intern
  - respectarea termenului de răspuns – nu este cazul

6. Respectarea termenelor de transmitere a Planului de acţiune şi a Calendarului de implementare a recomandărilor din Raportul de audit public intern aprobat
  - respectarea termenului de răspuns – nu este cazul

  7. Respectarea termenelor de comunicare a stadiului progresului înregistrat în procesul de implementare a recomandărilor din Raportul de audit public intern aprobat, conform calendarului asumat
  - respectarea termenului de comunicare – nu este cazul

  8. Introducerea şi actualizarea informaţiilor privind implementarea măsurilor din rapoartele de control în modulul "Corpul de control" (SIUI)
  - peste 90% - 5 puncte;

S-au introdus in SIUI toate datele extrase din rapoartele de control efectuate in perioada de raportare, respectiv anul 2022.
  9. Ponderea valorii măsurilor anulate din valoarea totală a măsurilor cu impact financiar asupra fondurilor publice administrate de Casa de Asigurări de Sănătate rezultate ca urmare a acţiunilor de control.
  - sub 5%- 5 puncte
  Total sume imputate in anul 2022:802.307, 29 lei, fiind contestata si anulata suma de 0 lei, reprezentand 0, 00 %.


 

11. Standard de performanţă - PROCEDURI
    11.3. Indicatori de referinţă
  1. Proceduri documentate elaborate, în raport cu activităţile procedurale identificate:
  - 91-100% activităţi procedurale pentru care au fost elaborate proceduri documentate - 5 puncte;

Pentru activitatile procedurale identificate la nivelul institutiei au fost intocmite proceduri documentate de sstem sau operationale.
  2. Transmiterea în termen a situaţiei centralizatoare anuale privind stadiul implementării şi dezvoltării sistemului de control intern managerial, a stadiului implementării standardelor de control intern managerial şi a situaţiei sintetice a rezultatelor evaluării;
  - respectarea termenului de raportare - 5 puncte;

Se respecta termenul de raportare a situatiei anuale.
  3. Nivelul de implementare a standardelor de control intern/managerial la nivelul Casei de Asigurări de Sănătate:
  - 100% - 5 puncte;

In cadrul CAS Neamt sunt implementate standardele de control intern managerial, fiind elaborata si o procedura de sistem in acest sens.

12. Standard de performanţă - EVALUARE. CONTROL
    12.3. Indicatori de referinţă
  1. Gradul de recuperare a sumelor aferente acţiunilor de control:
  - peste 95% - 5 puncte;

- procent de recuperare 164,90% - motivat de următoarele
SUME IMPUTATE: 802.307,29 lei (cuprinde accesoriile calculate la data întocmirii raportului, conform prevederilor art.73^1 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare).

SUME RECUPERATE 1.322.987,72 lei (cuprinde şi accesoriile calculate de la data întocmirii raportului până la data recuperării efective, conform prevederilor art.73^1 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare).

Diferența dintre sumele imputate și cele recuperate rezulta din faptul ca o parte din sumele recuperate in perioada de raportare - anul 2022 – au fost imputate in anul 2021 si au avut ca termen de recuperare prima parte a anului 2022.


 

2. Urmărirea implementării măsurilor dispuse prin rapoartele de control încheiate ca urmare a acţiunilor de control derulate de structurile de control din cadrul Casei de Asigurări de Sănătate:
  - implementarea măsurilor în termenele stabilite prin rapoartele de control 100% - 5 puncte;

13. Standard de performanţă - EFICIENŢĂ ŞI EFICACITATE
    13.3. Indicatori de referinţă*7)
    *7) NOTĂ: se acordă calificative de la 1 la 5 de către direcţiile de specialitate ale Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pe baza raportului de activitate semestrial/anual al Casei de Asigurări de Sănătate şi al evaluărilor managementului Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.
  1. Capacitatea de a organiza
  2. Capacitatea de a conduce
  3. Capacitatea de coordonare
  4. Capacitatea de control
  5. Capacitatea de a obţine cele mai bune rezultate
  6. Abilităţi în gestionarea resurselor financiare, umane, informaţionale, de timp
    Cuantificarea acestor indicatori apartine directiilor de specialitate din cadrul CNAS
  

14. Standard de performanţă - CAPACITATE DECIZIONALĂ
    14.3. Indicatori de referinţă
  1. Planul de dezvoltare a sistemului de control intern managerial este elaborat şi actualizat:
  - da - 5 puncte

Pentru anul 2022, Planul de dezvoltare a sistemului de control intern managerial a fost aprobat prin Decizia DG nr.11/31.01.2022
  2. Comisia de monitorizare a implementării şi dezvoltării sistemului de control managerial a avut cel puţin o întâlnire/şedinţă/ trimestru (conform minutei de şedinţă):
  - da - 5 puncte;

3. Registrul riscurilor a fost elaborat în conformitate cu ANEXA 1 la OSGG nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice, cu modificările şi completările ulterioare:
  - 100% grad de completare a secţiunilor Registrului riscurilor - 5 puncte;
In cadrul CAS Neamt este elaborat Registrul riscurilor si se evalueaza si actualizeaza anual

4. Nivelul de implementare a standardelor de control intern/managerial la nivelul Casei de Asigurări de Sănătate:
  - 100% - 5 puncte;
  5. Competenţa decizională:
  6. Capacitatea de a delega

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

PREZENTAREA PROBLEMELOR INTAMPINATE IN PERIOADA DE EVALUARE, PROPUNERI, PLAN DE MASURI

 

 

  1. Lipsă acută de personal în condițiile în care mai mulți salariați ai CAS Neamț au fost infectați cu noul coronavirus SARS-COV-2 și au fost nevoiți să se interneze și/sau să se izoleze la domiciliu;

  2. Creșterea volumului și a complexității lucrărilor repartizate spre soluționare funcționarilor instituției, în special în contextul evoluției pandemiei cu SARS-COV-2;

  3. In perioada de raportare sistemul SIUI a funcționat deficitar și a înregistrat blocaje frecvente, afectând activitatea instituției, situatie reclamata si de catre furnizori;

  4. Lipsa unor reglementări legale, norme sau instrucțiuni metodologice cu caracter unitar, care să detalieze modalitatea efectivă de verificare a influențelor financiare salariale suportate din FNUASS;

  5. Identificarea de prescriptii medicale, consultatii si/sau servicii medicale acordate in anul precedent fara respectarea prevederilor legale in vigoare;

  6. Cresterea numarului de cereri de recuperare concedii si indemnizatii depuse de angajatori (peste 7000 dosare/an);

  7. Monitorizarea respectarii obligatiei contractuale privind incarcarea in PIAS de catre furnizori a prescriptiilor medicale acordate off-line;

  8. Monitorizarea respectarii obligatiei contractuale privind raportarea on-line;

  9. Procesarea documentelor in vederea efectuarii deconturilor pentru prestatii medicale acordate in baza documentelor internationale remise institutiei noastre spre solutionare ( intocmire solicitari de acordare prevedere bugetara si ulterior a cererilor de plati externe);

  10. Lipsa spatiului de arhivare a documentelor create in cadrul CAS Neamt;

  11. Dificultati in recuperarea pe cale civila a sumelor identificate prin structura de control a institutiei pentru situatiile in care au fost acordate certificate de concediu medical pentru TBC fara ca pacientii respectivi sa fie inclusi in Programul national de TBC si nici sa beneficieze de medicatia specifica;

  12. Lipsa unor reguli suplimentare de validare in SIUI ( prin completarea bazelor de date cu informatii gestionate de alte institutii) pentru identificarea unor situatii din categoria celor mentionate anterior;

  13. Existenta unor debite greu de recuperat reprezentand concedii medicale pentru TBC fara ca pacientii respectivi sa fie inclusi in Programul national de TBC si care nu au beneficiat de medicatia specifica, solutiile pronuntate de instante fiind contradictorii;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Intocmirea Planului de asigurare a continuitatii activitatii institutiei si delegarea unor atributii prin fisa de post personalului din alte structuri pentru asigurarea desfasurarii activitatii fara sincope, in contextul pandemic;

  2. Realizarea de intersectii de baze de date pentru identificarea furnizorilor care au acordat in 2021 prescriptii medicale, consultatii si servicii medicale fara respectarea legislatiei in vigoare, stabilirea valorilor estimate de recuperat si recuperarea integrala a acestora;

  3. Reorganizarea activitatii de inregistrare a cererilor depuse de anagajatori pentru recuperare concedii si indemnizatii prin atribuirea electronica a numerelor si afisarea pe site a acestora, in corelare cu atributul fiscal;

  4. Emiterea deciziilor prin care s-au stabilit planuri de masuri in vederea recuperarii eventualelor sume decontate in 2021 nejustificat, rezultate din intersectia bazelor de date;

  5. Solicitarea de la furnizori a unor documente suplimentare pentru situatiile identificate aferente anului 2021 si care sa justifice prescriptiile medicale emise, consultatiile si /sau serviciile acordate;

  6. Intocmirea de notificari catre furnizorii care nu mai sunt in relatie contractuala cu CAS Neamt, care nu au respectat prevederile legale referitoare la acordarea de servicii medicale si precrierea de medicamente, in vederea recuperarii debitelor stabilite de comisiile de lucru;

  7. Recuperarea debitelor stabilite pe categorii furnizori;

  8. Sesizarea organelor abilitate pentru situatiile in care nu s-a reusit recuperarea pe cale civila a sumelor aferente concediilor medicale de care au beneficiat in mod nejustificat anumite persoane, constatate in urma actiunilor de control;

  9. Intensificarea masurilor de protectie a salariatilor impotriva virusului Covid 19 prin diseminarea materialelor informative cuprinzand regulile generale de pastrare a igienei personale, a distantarii fizice, efectuarea dezinfectiei spatiilor din institutie prin nebulizare, organizarea activitatii prin decalarea cu o ora a programului pentru a evita pe cat posibil interactiunea intre salariati si/sau aglomerarea spatiilor, reorganizarea activitatii de relatii cu publicul prin utilizarea cu prioritate a mijloacelor electronice de comunicare;

  10. Transmiterea, prin mijloace electronice de comunicare catre furnizori de materiale informative pentru prelucrarea legislatiei specifice, modificarilor legislative si a noutatilor legislative cu incidenta asupra sistemului de asigurari sociale de sanatate precum si a necesitatii respectarii obligatiilor contractuale;

  11. Reorganizarea activitatii de lucru cu publicul in contextul pandemic, prin intensificarea utilizarii mijloacelor electronice de comunicare cu asiguratii;

  12. Aplicarea sanctiunilor pentru nerespectarea obligatiei contractuale de incarcare de catre furnizori in PIAS a prescriptiilor emise off-line;

  13. Aplicarea sanctiunilor pentru nerespectarea obligatiilor contractuale de raportare on-line;

  14. Elaborarea Programului de dezvoltare a sistemului de control managerial al CAS Neamt pentru anul 2022 in corelatie cu obiectivele si indicatorii de performanta generali si specifici din contractul de management care au fost repartizati pe structurile functionale ale institutiei;

  15. Realizarea programului de activitate pentru anul 2022;

  16. Realizarea strategiei de promovare a imaginii CAS Neamt pentru anul 2022;

  17. Actualizarea procedurilor operationale pentru activitatile functionale ale institutiei, dupa caz;

  18. Respectarea nomenclatorului arhivistic si a termenelor de pastrare a unitatilor arhivistice create;

  19. Organizarea de intaniri cu furnizorii de servicii spitalicesti ( unitati publice) pentru stabilirea unui mod unitar de lucru in ceea ce priveste comunicarea lunara a influentelor salariale, documentele justificative necesare si includerea in contracte a unei clauze in acest sens;

  20. Intocmirea in termen a solicitarilor de acordare prevedere bugetara pentru formularele europene transmise spre competenta solutionare;

  21. Efectuarea de actiuni de control la furnizorii de servicii spitalicesti publice pentru verificarea modului de stabilire a influentelor financiare solicitate;

  22. Actualizarea permanenta a Registrului unic de evidenta a asiguratilor in sistemul informatic unic integrat, prin urmatoarele activitati:

- completarea bazelor de date pe baza informatiilor primite prin protocoalele incheiate la nivel local cu institutiile abilitate;

- actualizarea si gestionarea datelor din Registrul unic de evidenta a asiguratilor;

- monitorizarea si raportarea lunara a situatiei asiguratilor de catre CAS Neamt catre CNAS si centralizarea datelor astfel raportate la nivelul Directiei suport sisteme informatice din cadrul CNAS;

- actualizarea protocoalelor incheiate la nivel local cu institutiile abilitate, conform modificarilor legislative survenite;

  1. Intensificarea actiunilor de control la furnizori in cadrul relatiilor contractuale pe toate domeniile de asistenta medicala, conform prevederilor legale in vigoare.


 


 


 

DIRECTOR GENERAL

jr. Elena Nadia Harpa