Pentru a elimina disconfortul creat asiguraţilor prin drumurile inutile între furnizorii de servicii medicale şi CAS Neamţ şi pentru a evita, astfel, nemulţumirile şi reclamaţiile din partea acestora, atragem atenţia tuturor furnizorilor de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale asupra faptului că NU TREBUIE SĂ REFUZE ACORDAREA SERVICIILOR MEDICALE ŞI NU TREBUIE SĂ SOLICITE DOCUMENTE SUPLIMENTARE (PRECUM ADEVERINŢELE DE ASIGURAT), ACELOR ASIGURAŢI CARE AU ATESTATĂ ACEASTĂ CALITATE PRIN SISTEMUL INFORMATIC UNIC INTEGRAT AL ASIGURĂRILOR SOCIALE DE SĂNĂTATE.
CAS Neamţ nu mai eliberează adeverinţe de asigurat decât în următoarele situaţii:
-
asiguraţilor care refuză cardul de sănătate din motive religioase sau de conştiinţă;
-
asiguraţilor care au pierdut sau cărora le-a fost furat cardul de sănătate, până la emiterea unui card duplicat;
-
asiguraţilor care au dobândit recent calitatea de asigurat.
Pentru toţi ceilalţi asiguraţi, furnizorii de servicii medicale vor proceda la verificarea calității de asigurat prin accesarea online a sistemului informatic SIUI la adresa http://www.cnas.ro/ page/verificare-asigurat.html.