CASA NAŢIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE

CABINET PREŞEDINTE

                                                                            ORDIN nr. 815 din 01.07.2024

pentru aprobarea procedurii de transmitere în Platforma informatică din asigurările de sănătate a serviciilor acordate off-line şi a procedurii de validare a acestora în cazul constatării unor disfuncționalităț i în funcționarea PIAS

Având în vedere:

Titlul VIII - ,,Asigurările sociale de sănătate" din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

- Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.972/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

                - Art. 209 - 212 din Anexa 2 la Hotărârea Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare;

              - Art. 25 - 28 din Hotărârea Guvernului nr. 423/2022 privind aprobarea programelor naţionale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare;

             - Art. 3 din Ordinul preşedintelui CNAS nr. 706/2024 pentru aprobarea procedurii de transmitere în Platforma informatică din asigurările de sănătate a serviciilor acordate off-line şi a procedurii de validare a acestora în cazul constatării unor disfuncţionalităţi în funcţionarea PIAS;

           - Întreruperile funcţionale la nivelul componentei CEAS -PIAS (versiuni incompatibile de SDK utilizate în semnarea serviciilor cu cardul), constatate pe tot parcursul lunii iunie 2024;

          - Întreruperile în funcţionarea Platformei informatice din asigurările de sănătate în perioada 18- l 9.06.2024, precum şi în data de 27.06.2024 în vederea efectuării unor lucrări de mentenanţă, comunicate de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate prin publicarea pe site-ul propriu a anunţurilor din data de 18.06.2024 şi data de 27.06.2024;

        - Referatul de aprobare al Direcţiei Generale Tehnologia Informaţiei nr. DGTI/1903/01.07.2024,

În temeiul dispoziţiilor:

        - art. 291 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

       - art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin H.G. nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emite următorul

                                                                                                  ORDIN

Art. 1 (1) Pentru validarea activităţii desraşurate de furnizori în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate în perioada 01.06.2024-30.06.2024 şi pentru a asigura decontarea lunii iunie 2024, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line în perioada 01.06.2024-30.06.2024, în temeiul HG nr. 521/2023, cu modificările şi completările ulterioare, vor fi transmise în PIAS în vederea decontării până la termenul de raportare a activităţii lunii iunie 2024.

      (2) Pentru validarea activităţii desfăşurate de furnizori în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate în perioada 01.06.2024-30.06.2024 şi pentru a asigura decontarea lunii iunie 2024 pentru programele naţionale de sănătate curative, serviciile medicale, medicamentele şi materialele sanitare specifice aferente programelor naţionale de sănătate curative acordate/eliberate off-line în perioada 01.06.2024-30.06.2024, în temeiul HG nr. 423/2022, cu modificările şi completările ulterioare, vor fi transmise în PIAS în vederea decontării până la termenul de raportare a activităţii lunii iunie 2024.

       Art. 2 Pentru validarea serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale, precum şi a serviciilor medicale, medicamentelor şi materialelor sanitare specifice acordate/eliberate în cadrul programelor naţionale de sănătate curative, prevăzute la art. 1, având în vedere disfuncţionalităţile în funcţionarea PIAS, CNAS dezactivează următoarele reguli de validare:

  1. "serviciul nu a fost semnat cu cardul"- pentru perioada 01.06.2024-30.06.2024;
  2. "serviciul medical nu a fost raportat on-line în 3 zile lucrătoare" - pentru perioada 13.06.2024- 19.06.2024, precum şi pentru perioada 24.06.2024-27.06.2024.

      Art. 3 Pentru validarea activităţii desfăşurate de furnizori în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate începând cu data de 1 iulie 2024 şi până la data disponibilităţii tuturor componentelor PIAS în parametri normali de funcţionare, pentru regula de validare "serviciul nu a fost semnat cu cardul" se va emite un ordin distinct al preşedintelui CNAS, în temeiul dispoziţiilor art. 209 - 212 din Anexa 2 la HG nr. 521/2023, cu modificările şi completările ulterioare şi ale art. 25 - 28 din HG nr. 423/2022, cu modificările şi completările ulterioare.

    Art. 4 Prezentul ordin se publică pe pagina web a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, la adresa www.cnas.ro, secţiunea informaţii publice/comunicate de presă.

    Art. 5 Direcţiile de specialitate din cadrul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, precum şi casele de asigurări de sănătate vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

 

                                       PREŞEDINTE,

   Dr. Valeria HERDEA