Criterii privind selecţia furnizorilor de servicii medicale de reabilitare medicală şi repartizarea sumelor pentru furnizarea de servicii medicale de reabilitare medicală în ambulatoriu

 

    CAP. I  Criterii de selecţie a furnizorilor de servicii medicale de reabilitare medicală în ambulatoriu

    Pentru a intra în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate furnizorii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii de selecţie:

    1. Să fie autorizaţi şi evaluaţi potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;

    2. Să facă dovada capacităţii tehnice de a efectua serviciile medicale de reabilitare medicală pentru a căror furnizare încheie contract cu casa de asigurări de sănătate.

    3. Să facă dovada că toată durata programului de lucru declarat al cabinetului este acoperit prin prezenţa unui medic de specialitate reabilitare medicală.

    CAP. II  La stabilirea valorii contractelor de furnizare de servicii medicale de reabilitare medicală se au în vedere următoarele criterii:

    A. Evaluarea capacităţii resurselor tehnice                40%

    B. Evaluarea resurselor umane                                            60%

 

    A. Evaluarea capacităţii resurselor tehnice

    Ponderea acestui criteriu este de 40%

    Ca urmare a aplicării metodologiei de stabilire a punctajului, fiecare furnizor de servicii medicale de reabilitare medicală - obţine un punctaj corespunzător acestui criteriu.

    a) Furnizorii de servicii medicale de reabilitare medicală sunt obligaţi să facă dovada deţinerii legale a aparaturii prin documente conforme şi în termen de valabilitate.

    b) Casele de asigurări de sănătate sunt obligate să verifice dacă seria şi numărul aparatului existent în cadrul cabinetului sunt aceleaşi cu seria şi numărul aparatului înscrise în cuprinsul documentelor care atestă existenţa şi deţinerea legală a acestora.

    c) Furnizorii sunt obligaţi să prezinte documentele pentru aparatul/aparatele deţinute din care să reiasă numărul de canale şi numărul de bolnavi care pot face terapie simultan cu aparatul/aparatele respective pentru care încheie contract de furnizare de servicii cu casa de asigurări de sănătate.

    d) Nu sunt luate în calcul aparatele care nu au înscrise pe ele seria şi numărul şi nici aparatele pentru care furnizorii nu pot prezenta manualul de utilizare/fișa tehnică.

    e) Dacă doi sau mai mulţi furnizori prezintă aparate înregistrate cu aceeaşi serie şi număr înainte sau în perioada de contractare, acestea sunt excluse definitiv şi nu se mai iau în calcul la nici unul dintre furnizori.

    Fac excepţie furnizorii de servicii reabilitare medicală care îşi desfăşoară activitatea utilizând acelaşi spaţiu şi aceleaşi echipamente specifice deţinute şi/sau utilizate în comun în condiţiile legii, cu prezentarea documentelor justificative prevăzute de actele normative în vigoare şi numai în condiţiile în care personalul medical de specialitate al fiecărui furnizor îşi desfăşoară activitatea cu respectarea dispoziţiilor H.G. nr. 400/2014 şi într-un program de lucru distinct.

    f) Furnizorii vor prezenta contract de service încheiat cu un furnizor avizat de Ministerul Sănătăţii conform prevederilor legale în vigoare, pentru aparatele ieşite din perioada de garanţie şi valabil pe perioada de derulare a contractului de furnizare de servicii medicale. Pentru aparatele care ies din garanţie pe parcursul derulării contractului de furnizare de servicii medicale furnizorii sunt obligaţi să prezinte contractul de service anterior expirării perioadei de garanţie.

    g) Furnizorii au obligaţia să prezinte la contractare, respectiv pe parcursul derulării contractului de furnizare de servicii medicale: avizul de utilizare, emis conform prevederilor legale în vigoare, pentru dispozitivele medicale din dotare achiziţionate "second hand". Această prevedere reprezintă condiţie de eligibilitate pentru aparatul/aparatele respective, în vederea atribuirii punctajului conform metodologiei de mai jos, respectiv a menţinerii sumelor rezultate din aplicarea acestuia.

 

    A.1 Se acordă punctaj pentru fiecare aparat deţinut, după cum urmează:

 

Nr.

crt.

Tip aparat

Puncte

Nr. maxim de

proceduri /ora

1.

Aparate de electroterapie pentru 1 pacient (cu un canal), vechime 1-10 ani

10 puncte

3

2.

Aparate de electroterapie pentru 2 pacienţi trataţi simultan, (2 sau mai multe canale) vechime 1-10 ani

20 puncte

8

3.

Baie galvanica si alternanta, vechime 1-10 ani

20 puncte

2

4.

Aparate de magnetoterapie, vechime 1-10 ani

10 puncte

3

5.

Aparate cu energie luminoasă (laserterapie, ultraviolete, infraroşii), vechime 1-10 ani

10 puncte

5

6.

Aparate pentru terapie cu unde de soc, vechime 1-10 ani

10 puncte

5

7.

Aparate de parafina, vechime 1-10 ani

10 puncte

3 aplicatii/

canapea/pat/ora

8.

Aparate pentru inalta frecventa, vechime 1-10 ani

15 puncte

4

9.

Aparate pentru drenaj limfatic, vechime 1-10 ani

10 puncte

2

10.

Aparat pentru ultrasonoterapie, vechime 1-10 ani

10 puncte

5

11.

Aparat de aerosoli, vechime 1-10 ani

10 puncte

4

12.

Cada de hidroterapie, vechime 1-10 ani

10 puncte/1 cada

2

13.

Cada de hidroterapie cu dus subacval sau cu bule, vechime 1-10 ani

20 puncte/1 cada

2

14.

Dispozitive de dusuri terapeutice (scotian, alternativ etc), vechime 1-10 ani

20 puncte/dispozitiv

2

 

    Se scad din punctajul acordat pentru fiecare aparat, câte 1 punct pentru fiecare an de vechime în plus al aparatului peste 10 ani.

 

 _____________________________________________________________________________

|Nr. | Denumire aparat | Număr  | An         | Total puncte/ | Total proceduri|

|crt.|                 | canale | fabricaţie | aparat        | pe oră/aparat  |

|____|_________________|________|____________|_______________|________________|

|  1 |        2        |    3   |      4     |       5       |                |

|____|_________________|________|____________|_______________|________________|

|    |                 |        |            |               |                |

|____|_________________|________|____________|_______________|________________|

|    |                 |        |            |               |                |

|____|_________________|________|____________|_______________|________________|

                                                     TOTAL PUNCTE: ........

    NOTA 1:  La contractare, se va tine cont de:

    a) numărul maxim de proceduri care pot fi efectuate pe fiecare aparat/oră, conform tabelului de mai sus

    b) numărul maxim de proceduri/oră posibil de efectuat în cadrul programului de lucru de către asistentul de balneofizioterapie cu pregatire superioara si medie de specialitate, profesorul de cultură fizică medicală, precum și maseurii care îşi desfăşoară activitatea într-o formă legală la furnizor, indiferent de forma de organizare a furnizorului, este de 10 proceduri/ora.

    În situaţia în care, numărul maxim de proceduri prevăzut la lit. b) este mai mic decât cel prevăzut la lit. a), punctajul total aferent lit. A.1 se înmulţeşte cu raportul calculat între numărul de proceduri de la lit. b) şi numărul de proceduri de la lit. a).

    În situaţia în care, numărul maxim de proceduri prevăzut la lit. b) este mai mare decât cel prevăzut la lit. a), se acordă punctajul aferent lit. A.1.

 

    A.2 Evaluarea sălii de kinetoterapie:

    - Suprafaţa utilă a sălii este între 8 - 15 mp şi dotare corespunzătoare conform Ordinului MSP 153/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pentru aprobarea Normelor metodologice privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale = 20 puncte; pentru kinetoterapie de grup numărul maxim de pacienți este 3 și minim un fiziokinetoterapeut/ kinetoterapeut/profesor de cultură fizică medicală.

    - Suprafaţa utilă a sălii este între 16 - 30 mp şi dotare corespunzătoare conform Ordinului MSP 153/2003, cu modificările şi completările ulterioare pentru aprobarea Normelor metodologice privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale = 30 puncte; pentru kinetoterapie de grup numărul maxim de pacienți este 6 și minim un fiziokinetoterapeut /kinetoterapeut/profesor de cultură fizică medicală/tură.  

    - Suprafaţa utilă a sălii este de peste 30 mp, folosită exclusiv pentru furnizarea de servicii de kinetoterapie şi dotare superioară faţă de prevederile Ordinului MSP nr. 153/2003, cu modificările şi completările ulterioare = 40 puncte; pentru kinetoterapie de grup numărul maxim de pacienți este 8 indiferent de mărimea sălii și minim doi fiziokinetoterapeuți/ kinetoterapeuți/profesori de cultură fizică medicală/tură.

 

    A.3 Evaluarea bazinului de hidrokinetoterapie

    - volumul bazinului de hidrokinetoterapie este între 30 - 40 mc şi are dotarea corespunzătoare actelor normative în vigoare = 16 puncte și minim un fiziokinetoterapeut/ kinetoterapeut/profesor de cultură fizică medicală/tură.;

    - volumul bazinului de hidrokinetoterapie este între 40 - 60 mc şi are dotarea corespunzătoare actelor normative în vigoare = 30 puncte și minim un fiziokinetoterapeut/ kinetoterapeut/profesor de cultură fizică medicală/tură.;

    - volumul bazinului de hidrokinetoterapie este de peste 60 mc şi are dotarea corespunzătoare actelor normative în vigoare = 40 puncte și minim doi fiziokinetoterapeuți/ kinetoterapeuți/profesori de cultură fizică medicală/tură.

 

    TOTAL puncte resurse tehnice ........................

    NOTA 1: Sala de kinetoterapie şi bazinul de hidrokinetoterapie se punctează numai dacă la furnizor îşi desfăşoară activitatea cel puţin un kinetoterapeut/fiziokinetoterapeut/profesor de cultură fizică medicală în funcție de dimensiunile sălii/bazinului. Punctajele pentru lit. A.2 şi A.3 se acordă pentru încadrarea cu personal de specialitate (un kinetoterapeut/fiziokinetoterapeut/profesor de cultură fizică medicală) pentru o normă întreagă (7 ore). Pentru fracţiuni de normă, punctajele aferente lit. A.2 şi A.3 se ajustează proporţional.

    NOTA 2: Nu se punctează bazinele de hidrokinetoterapie care se utilizează şi pentru alte activităţi în afara celor strict medicale care se contractează cu casa de asigurări de sănătate.

    B. Evaluarea resurselor umane:

    Ponderea acestui criteriu este de 60%

    Ca urmare a aplicării metodologiei de stabilire a punctajului, fiecare furnizor de servicii medicale de reabilitare medicală - obţine un punctaj corespunzător acestui criteriu.

    Personalul este punctat proporţional cu timpul lucrat.

    Punctajul se acordă pentru fiecare angajat medico-sanitar cu normă întreagă, iar pentru cei cu normă parţială se acordă unităţi proporţionale cu fracţiunea de normă lucrată.

    Se consideră o normă întreagă astfel:

    - pentru un medic - 35 ore/săptămână (7 ore x 5 zile/săptămână)

    - pentru un asistent balneofizioterapie sau maseur - 40 ore/săptămână (8 ore/zi x 5 zile/săptămână)

    - pentru un fiziokinetoterapeut, kinetoterapeut, profesor de cultură fizică medicală, - 35 ore/săptămână (7 ore/zi x 5 zile/săptămână)

 

    a. medic în specialitatea reabilitare medicală:

      - medic primar - 20 puncte/medic/1 normă

      - medic specialist - 18 puncte/medic/1 normă

 ______________________________________________________________________________

|      Nume şi prenume medic      |       Număr de ore       |     Punctaj     |

|_________________________________|__________________________|_________________|

|                                 |                          |                 |

|_________________________________|__________________________|_________________|

 

    b. fiziokinetoterapeut/kinetoterapeut/profesor de cultură fizică medicală - 15 puncte/1 normă

 ______________________________________________________________________________

|         Nume şi prenume         |       Număr de ore       |     Punctaj     |

|_________________________________|__________________________|_________________|

|                                 |                          |                 |

|_________________________________|__________________________|_________________|

 

    c. asistent balneofizioterapie - 10 puncte/1 normă

 ______________________________________________________________________________

|         Nume şi prenume         |       Număr de ore       |     Punctaj     |

|_________________________________|__________________________|_________________|

|                                 |                          |                 |

|_________________________________|__________________________|_________________|

 

   d. maseur - 10 puncte/1 normă

 ______________________________________________________________________________

|         Nume şi prenume         |       Număr de ore       |     Punctaj     |

|_________________________________|__________________________|_________________|

|                                 |                          |                 |

|_________________________________|__________________________|_________________|

                                                  

 

TOTAL PUNCTE .................

 

    Program de activitate săptămânal al bazei de tratament - 8 ore/zi:

    - 5 zile/săptămână = 2 puncte

    - Sub 5 zile/săptămână = 1 punct

    - Pentru 2 x 8 ore 5 zile pe săptămână = 5 puncte

    - TOTAL puncte ........................

    Pentru fiecare criteriu se stabileşte numărul total de puncte obţinut prin însumarea numărului de puncte obţinut de fiecare furnizor.

    Se calculează valoarea unui punct pentru fiecare criteriu prin împărţirea sumei rezultate ca urmare a aplicării procentelor corespunzătoare fiecărui criteriu la numărul de puncte obţinut la fiecare criteriu.

    Valoarea unui punct obţinută pentru fiecare dintre criterii se înmulţeşte cu numărul de puncte obţinut de un furnizor corespunzător fiecărui criteriu, rezultând sumele aferente fiecărui criteriu pentru fiecare furnizor.

    Valoarea totală contractată de un furnizor cu casa de asigurări de sănătate se obţine prin însumarea sumelor stabilite pentru fiecare criteriu.

    Punctajul obţinut de fiecare furnizor corespunzător fiecărui criteriu, se afişează pe pagina web a casei de asigurări de sănătate.