Cererile de restituire a indemnizatiilor de asigurari de sanatate platite de angajatori asiguratilor proprii care se suporta din bugetul FNUASS, impreuna cu documentele anexate la acestea, se depun la sediul CAS Buzau, dupa urmatorul program:
Luni, Miercuri, Joi, intre orele 08.30 - 14.00
Marti - intre orele 8.30 - 18.30
Vineri - intre orele 8.30 - 12.00
In vederea evitarii aglomerarii la sediul institutiei, atat prin prezenta asiguratilor care solicita rezolvarea diferitelor probleme in legatura cu asigurarile de sanatate sau diverse alte probleme medicale, cat si a agentilor economici, recomandam ca cererile de recuperare si documentele justificative sa fie transmise prin corespondenta postala.
Modalitatea de restituire a indemnizatiilor de asigurari de sanatate care se suporta din FNUASS
Indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate pot fi solicitate pe baza actelor justificative, in termen de 90 de zile de la data la care beneficiarul era in drept sa le solicite, conform prevederilor art.69 din Ordinul nr.15/1311/2018 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate.
Termenul de 90 de zile se calculeaza incepand cu data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza indemnizatiile asiguratilor si pentru care a fost depusa declaratatia fiscala 112.
Nedepunerea in termenul legal de 90 de zile a cererii de recuperare a sumelor pentru concedii medicale, insotita de toate documentele justificative mai jos mentionate, atrage respingerea cererii ca fiind tardiv formulata.
Depunerea centralizatorului privind certificatele de concediu medical si a exemplarului roz al certificatelor de concediu medical , fara a fi insotite de cererea de recuperare, nu va face obiectul analizarii dosarului de catre serviciul de specialitate din cadrul CAS Buzau.
Pentru recuperarea sumelor reprezentand indemnizatii achitate angajatilor care se suporta din FNUASS, angajatorul va depune la sediul CAS Buzau sau va transmite prin corespondenta posta urmatoarele documente, cumulativ:
- Cererea de recuperare a sumelor pentru concedii medicale completata in doua exemplare conform modelului prevazut in Anexa 10 la Ordinul nr.15/1311/2018
- Centralizator privind certificatele de concediu medical aferente lunii pentru care se solicita recuperarea sumei conform modelului prevazut la Anexa 1 la Ordinul nr.15/1311/2018
- Exemplarul 2 (roz) al tuturor certificatelor de concediu medical aferente lunii pentru care se solicita restituirea (inclusiv cele care se suporta in totalitate de catre angajator )
- Dovada stagiului de asigurare realizat in ultimele 12 luni in cazul in care numarul zilelor cuprinse in baza de calcul (ultimele 6 luni) este mai mic decat numarul zilelor corespunzatoare celor 6 luni care constituie baza de calcul
Cererea de recuperare a sumelor reprezentand indemnizatii de concediu medical va contine in mod obligatoriu adresa corecta de corespondenta, numar de telefon si o adresa de email si un cont bancar valid.
Constituie refuzuri justificate la plata indemnizatiilor urmatoarele situatii:
- neindeplinirea stagiului complet de asigurare , cu exceptiile prevazute de OUG nr.158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, actualizata
- necompletarea tuturor rubricilor din certificatul de concediu medical de catre medicul care a eliberat/avizat certificatul de concediu medical conform Ordinului nr.1192/745/2020 pentru aprobarea modelului unic al certificatului de concediu medical si a instructiunilor privind utilizarea si modul de completare a certificatelor de concediu medical pe baza carora se acorda indemnizatiile de concediu medical, valabil cu modificarile si completarile ulterioare sau completarea eronata a acestora
- neprezentarea certificatului de concediu medical in termenele prevazute la art.60 din Ordinul nr.15/1311/2018 privind normele de aplicare ale OUG nr.158/2005, cu modificarile si completarile ulterioare
- acordarea cu retroactivitate a certificatelor de concediu medical in afara situatiilor prevazute de art.9 din Ordinul nr.15/1311/2018 privind normele de aplicare ale OUG nr.158/2005, cu modificarile si completarile ulterioare
- certificate de concediu medical eliberate cu depasirea duratelor maxime prevazute de
OUG nr.158/2005 privind privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, actualizata
- neconcordanta intre suma solicitata prin cererea de recuperare si suma din Anexa 1.1 sectiunea C2, randul 8 din D112 - “Total suma de recuperat de la FNUASS pentru concedii si indemnizatii”
In situatia in care, in urma analizei cererii de recuperare a indemnizatiilor de concediu medical si a documentelor justificative se constata erori sau omisiuni in modul de completare a acestora, serviciul de specialitate din cadrul CAS Buzau va transmite o comunicare, prin corespondenta postala, cu confirmare de primire, care va cuprinde motivele respingerii sumelor solicitate, precum si termenul de rezolvare a acestora .
Potrivit art.64 alin (10) din Ordinul nr.15/1311/2018 privind normele de aplicare ale OUG nr.158/2005, cu modificarile si completarile ulterioare , dupa remedierea cauzelor inscrise in comunicare, care au dus la respingerea platii totale/partiale a sumelor solicitate , angajatorul poate depune o noua cerere in termen de 90 de zile de la data primirii comunicarii. Cererea de recuperare se va depune dupa depunerea declaratiilor rectificative pentru lunile carora le sunt aferente sumele solicitate.
Pentru detalii sunt puse la dispozitie urmatoarele adrese de email: