COMUNICAT DE PRESĂ

 

CARDUL NAŢIONAL DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE

 

 

          Introducerea Cardului National de asigurări de sănătate - Cardul de sănătate este a doua componentă, după Prescripţia electronică, care vine să completeze iniţiativa CNAS de a avea o viziune globală asupra serviciilor de sănătate furnizate pacienţilor şi asiguraţilor din sistemul de asigurări sociale de sănătate.

Cardul national de asigurări de sănătate este un document electronic distinct de cardul european de asigurări sociale de sănătate. El este emis individual pentru persoanele cu vârsta peste 18 ani şi este valabil numai pe teritoriul României reprezentând modalitatea ca Dumneavoastră să fiţi identificat(ă) ca asigurat(ă) în sistemul naţional al asigurărilor sociale de sănătate, să primiţi servicii şi, implicit, să certificaţi efectuarea serviciilor primite.

Obiectivele declarate ale cardului de sănătate sunt creşterea calităţii, eficienţei şi siguranţei în asistenţa medicală !

Cu ajutorul cardului de sănătate, asiguratul se va putea identifica în sistem mai facil,

statusul lui de asigurat fiind prompt anunţat furnizorului de servicii medicale. În acelaşi timp, prin interogarea sistemului, prezenţa titularului de card este confirmată la respectivul furnizor iar prin extrapolare se confirmă astfel şi prestarea unui serviciu către asigurat.

O dezvoltare ulterioară a produsului va permite asiguratului să-şi exprime percepţia asupra calităţii serviciului primit.

Cardul de sănătate va facilita accesul mai rapid şi corect al pacientului la serviciile medicale la care are dreptul datorită calităţii sale de asigurat, de plătitor constant al contribuţiei pentru sănătate; totodată, va contribui la prevenirea erorilor şi a fraudei, va asigura transparenţă în sistem şi va oferi o predictibilitate mai bună asupra întregului sistem, a solicitărilor de servicii atât pe parcursul unei perioade date cât şi ca dispersie teritorială.

Cardul de sănătate oferă garanţia controlului online al serviciilor efectuate eliminându-se astfel posibilitatea raportărilor şi decontărilor de servicii medicale fictive; fondul asigurărilor sociale de sănătate va fi astfel utilizat mai judicios, ţintit pe nevoile reale ale asiguraţilor. În acest fel se vor oferi mai multe servicii medicale, mai multe medicamente, tratamente noi, mai eficiente.

Pentru a beneficia de avantajele cardului de asigurat, de serviciile oferite în sistem mai întâi trebuie să fiţi asigurat(ă) şi să plătiţi constant contribuţia pentru sănătate, în cuantumul stabilit de prevederile legale în vigoare, din venitul total. Cardurile au inscripţionate pe faţă numele şi prenumele asiguratului, un cod unic de identificare în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, numărul cardului şi data expirării. Valabilitatea lor e de 5 ani şi vor fi distribuite iniţial asiguraţilor pe măsura producerii şi personalizării lor, pe judeţe.

 

 

Pe data de 05.09.2014 s-a semnat Contractul de distribuire a cardurilor între CNAS şi Poşta Română.

CAS Brăila a semnat Contractul Subsecvent de Servicii pentru serviciile de distribuire a cardului naţional de sănătate în zilelele următoare- cu Poşta Română.

În lunile septembrie-octombrie vor fi distribuite cardurile tipărite pentru un număr de 219.636 persoane din judeţul Brăila, începând cu data de 20 septembrie 2014.

 

CN Poşta Română va efectua servicii de preluare, sortare, transport şi distribuire a trimiterilor poştale conţinând carduri naţionale de asigurări sociale de sănătate pentru asiguraţii sistemului de asigurări sociale de sănătate însoţite de o scrisoare de informare a asiguratului;

CN Poşta Română va livra cardurile naţionale cu confirmare de primire, în termen de 20 de zile de la preluare, la locuinţa fiecărui asigurat pentru care a fost emis cardul naţional de asigurări sociale de sănătate, în baza cărţii de identitate şi a semnăturii de primire.

În cazul în care asiguratul nu va fi găsit de către distribuitor, după ce acesta va face dovada că a mers la domiciliul asiguratului de două ori pentru a preda personal destinatarului cardul de sănătate, distribuitorul va returna cardul de sănătate la sediul casei de asigurări în termen de 10 zile ulterioare termenului afectat livrării.

După acest termen, asiguratul îşi poate ridica propriul card de sănătate de la casa de asigurări în evidenţa căreia se află.