ORDIN nr. 904 din 31.10.2016

 

pentru aprobarea procedurii de transmitere în Platforma informatică din asigurările de sănătate a serviciilor acordate off-line și a procedurii de validare a acestora în cazul imposibilității de a utiliza on-line sistemul național al cardului de asigurări sociale de sănătate

 

 

 

Având în vedere:

În temeiul dispoziţiilor :

preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emite următorul

 

 

O R D I N

 

 

Art. 1 În perioada 10 – 13 octombrie 2016 au fost constatate întreruperi în funcționarea Platforma informatică din asigurările de sănătate, denumită în continuare PIAS.

Art. 2 (1) Serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale acordate/eliberate off- line în perioada 10 – 13 octombrie 2016, din cauza unor întreruperi în funcționarea PIAS, precum și serviciile medicale și dispozitivele medicale, care aveau termen de raportare în perioada 10 – 13 octombrie 2016, respectiv cele acordate/eliberate off-line în perioada 5-7 octombrie 2016, în temeiul HG nr. 161/2016, cu modificările și completările ulterioare, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii octombrie 2016. Pentru intervalul 5 – 13 octombrie 2016, CNAS dezactivează regula de validare „serviciul medical nu a fost raportat on-line în 3 zile lucrătoare”.

(2) Serviciile medicale, medicamentele și materialele sanitare specifice aferente programelor naționale de sănătate curative acordate/eliberate off-line în perioada 10 – 13 octombrie 2016, din cauza unor întreruperi în funcționarea PIAS, precum și serviciile medicale care aveau termen de raportare în perioada 10 – 13 octombrie 2016, respectiv cele acordate în perioada 5-7 octombrie 2016, în temeiul HG nr. 206/2015, cu modificările și completările ulterioare, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii octombrie 2016. Pentru intervalul 5 – 13 octombrie 2016, CNAS dezactivează regula de validare „serviciul medical nu a fost raportat on-line în 3 zile lucrătoare”.

Art. 3 Pentru validarea serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale, precum și a serviciilor medicale, medicamentelor și materialelor sanitare specifice, menționate la art. 2 și acordate/eliberate off-line în perioada 10 – 13 octombrie 2016 din cauza imposibilității de a utiliza on-line sistemul național al cardului de asigurări sociale de sănătate, CNAS dezactivează pentru intervalul 10 – 13 octombrie 2016, următoarele reguli de validare :

a)”serviciul nu a fost semnat cu cardul pacientului și pacientul nu are adeverință înlocuitoare card. Pacientul nu se încadrează în cazurile în care nu este necesară semnarea serviciilor cu cardul ”;

b)”semnătura asociată serviciului nu este validă”.

Art. 4 Prezentul ordin se publică pe pagina web a Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, la adresa www.cnas.ro, secțiunea informații publice/comunicate de presă.

Art. 5 Direcţiile de specialitate din cadrul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, precum și casele de asigurări de sănătate vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

p. PREŞEDINTE, Gheorghe-Radu ŢIBICHI

DIRECTOR GENERAL

 

Fișiere atașate

Ordin 904din2016.pdf