ORDIN nr. 904 din 31.10.2016
pentru aprobarea procedurii de transmitere în Platforma informatică din asigurările de sănătate a serviciilor acordate off-line și a procedurii de validare a acestora în cazul imposibilității de a utiliza on-line sistemul național al cardului de asigurări sociale de sănătate
Având în vedere:
- Titlul VIII – „Asigurările sociale de sănătate” din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată cu modificările şi completările ulterioare;
- Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin H.G. nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
- H.G. nr. 161/2016 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2016 – 2017, cu modificările și completările ulterioare;
- H.G. nr. 206/2015 privind aprobarea programelor naţionale de sănătate pentru anii 2015 şi 2016, cu modificările și completările ulterioare;
- Referatul de aprobare al Direcției Generale Tehnologia Informației din cadrul CNAS nr. DGTI/553/31.10.2016;
În temeiul dispoziţiilor :
- art. 291 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
- art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin H.G. nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare
preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emite următorul
O R D I N
Art. 1 În perioada 10 – 13 octombrie 2016 au fost constatate întreruperi în funcționarea Platforma informatică din asigurările de sănătate, denumită în continuare PIAS.
Art. 2 (1) Serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale acordate/eliberate off- line în perioada 10 – 13 octombrie 2016, din cauza unor întreruperi în funcționarea PIAS, precum și serviciile medicale și dispozitivele medicale, care aveau termen de raportare în perioada 10 – 13 octombrie 2016, respectiv cele acordate/eliberate off-line în perioada 5-7 octombrie 2016, în temeiul HG nr. 161/2016, cu modificările și completările ulterioare, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii octombrie 2016. Pentru intervalul 5 – 13 octombrie 2016, CNAS dezactivează regula de validare „serviciul medical nu a fost raportat on-line în 3 zile lucrătoare”.
(2) Serviciile medicale, medicamentele și materialele sanitare specifice aferente programelor naționale de sănătate curative acordate/eliberate off-line în perioada 10 – 13 octombrie 2016, din cauza unor întreruperi în funcționarea PIAS, precum și serviciile medicale care aveau termen de raportare în perioada 10 – 13 octombrie 2016, respectiv cele acordate în perioada 5-7 octombrie 2016, în temeiul HG nr. 206/2015, cu modificările și completările ulterioare, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii octombrie 2016. Pentru intervalul 5 – 13 octombrie 2016, CNAS dezactivează regula de validare „serviciul medical nu a fost raportat on-line în 3 zile lucrătoare”.
Art. 3 Pentru validarea serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale, precum și a serviciilor medicale, medicamentelor și materialelor sanitare specifice, menționate la art. 2 și acordate/eliberate off-line în perioada 10 – 13 octombrie 2016 din cauza imposibilității de a utiliza on-line sistemul național al cardului de asigurări sociale de sănătate, CNAS dezactivează pentru intervalul 10 – 13 octombrie 2016, următoarele reguli de validare :
a)”serviciul nu a fost semnat cu cardul pacientului și pacientul nu are adeverință înlocuitoare card. Pacientul nu se încadrează în cazurile în care nu este necesară semnarea serviciilor cu cardul ”;
b)”semnătura asociată serviciului nu este validă”.
Art. 4 Prezentul ordin se publică pe pagina web a Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, la adresa www.cnas.ro, secțiunea informații publice/comunicate de presă.
Art. 5 Direcţiile de specialitate din cadrul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, precum și casele de asigurări de sănătate vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
p. PREŞEDINTE, Gheorghe-Radu ŢIBICHI
DIRECTOR GENERAL