1. Conform ordinului preşedintelui CNAS nr. 98/2015 pentru aprobarea procedurii de eliberare, modalitatea de suportare a cheltuielilor aferente producerii si distribuţiei cardului naţional duplicat către asigurat, precum si a modalitati de acordare a serviciilor medicale, medicamentelor si dispozitivelor medicale pana la eliberarea unui card duplicat, asiguratul va depune o cerere de eliberare a cardului duplicat,conform modelului prevăzut la anexa 1,copie Bi/CI si dovada plaţii emiteri de card duplicat, pentru următoarele situaţii:

a.pierdere, furtul sau deteriorarea cardului emis iniţial;
b.modificarea datelor personale de identificare ulterior datei de emitere a cardului naţional emis iniţial;
c.alte situaţii justificate;
d.cardul naţional emis iniţial prezintă defecţiuni tehnice, erori ale informaţiilor înscrise sau care nu poate fi utilizat din motive tehnice de funcţionare, confirmate de casa de sănătate.

Contravaloarea cardului duplicat este de 13.69 lei / card duplicat si se poate achita la casieria CAS Giurgiu sau prin mandat poştal in contul deschis la Trezoreria Giurgiu RO69TREZ3215005XXX000110,  CUI 11324770

Intrarea în posesia cardului național duplicat se face prin prezentarea titularului sau a unui împuternicit la sediul casei de asigurări de sănătate la care s-a depus cererea de eliberare

 

2. Proiectul de Hotărâre de Guvern care conţine Normele metodologice de aplicare a cardului naţional de sănătate s-a aflat în dezbatere publică şi va fi analizat şi supus aprobării în şedinţa de Guvern de astăzi.
Acest proiect de act normativ prevede utilizarea cardului naţional de sănătate în paralel cu actualul sistem de validare a serviciilor medicale, în perioada 1 februarie – 31 martie 2015.
În acest fel, se va asigura accesul la servicii medicale şi celor aproximativ 800.000 de asiguraţi care încă nu au intrat în posesia cardului.
Începand cu data de 1 aprilie 2015, cardul naţional de sănătate va deveni unicul instrument de validare a serviciilor medicale.
Cardurile naţionale de sănătate nedistribuite şi predate de către operatorul de servicii poştale la casele de asigurări de sănătate sunt distribuite asiguraţilor de către casele de asigurări de sănătate, fie prin prezentarea acestora la sediul casei de asigurări de sănătate la care este luat în evidenţă asiguratul, fie prin intermediul medicilor de familie, cu ocazia primei prezentări în vederea acordării unui serviciu medical.
Începând de săptămâna trecută, sute de medici de familie au solicitat preluarea cardurilor pentru asiguraţii din listele lor.
De asemenea, pentru acei asiguraţi care nu sunt înscrişi pe lista unui medic de familie, cardurile de sănătate se eliberează la sediul casei de asigurări în evidenţa căreia se află.
Proiectul de act normativ  conţine şi  propunerea CNAS ca adeverinţa de asigurat, valabilă trei luni de la emitere, să fie alternativa pentru cei care refuză cardul din motive religioase sau de conştiinţă.
Pentru obţinerea acestei adeverinţe, asiguratul va depune o declaraţie pe propria răspundere că refuză cardul de sănătate din motive religioase sau de conştiinţă şi va depune cardul de sănătate, în cazul în care i-a fost distribuit.
Menţionăm faptul că această alternativă presupune deplasarea periodică a asiguratului la casa de asigurări pentru a solicita adeverinţa de asigurat.
Cardurile nerecepţionate sau returnate de către asiguraţii care le refuză vor rămâne la casa de asigurări, de unde le pot ridica oricând, în cazul în care revin asupra deciziei de a nu deţine acest card.
“Cardul de sănătate nu intră în contradicţie cu nicio religie. Mai mult, este un instrument care nu conţine date medicale. Asiguratul primeşte un card pe care sunt inscripţionate doar datele de identificare în sistem. El poate fi folosit în această formă sau posesorul lui poate opta pentru inscripţionarea unui minim de date medicale. Cardul naţional de sănătate are rolul de a confirma calitatea de asigurat într-un mod mult mai rapid şi de a valida, în vederea decontării din fondul de sănătate, servicii medicale reale, de care a beneficiat asiguratul”, a declarat Vasile Ciurchea, preşedintele CNAS.
De asemenea, proiectul de act normativ  reglementează şi modul de eliberare a unui nou card, în cazul pierderii, distrugerii sau a modificării datelor personale.
În această situaţie este stabilită o procedură simplificată, care presupune un singur drum la casa de asigurări pentru a depune o cerere-tip, copie de pe CI şi actele doveditoare pentru plata contravalorii cardului şi a cheltuielilor de distribuire prin servicii poştale. Plata se va efectua la sediul casei de asigurări, iar cheltuielile sunt identice cu cele efectuate de CNAS şi MS pentru primul card.
Mai exact, costul de producţie al cardului este de2,2 euro + TVA, iar costul de distribuire este de 2,74 lei + TVA.
După depunerea documentelor, asiguratul va primi acasă, în termen de 30 de zile, noul card. Intre timp, cardul va apărea inactiv în sistem, iar asiguratul va beneficia de servicii medicale în baza unei adeverinţe de înlocuire a cardului de sănătate.
Procesul de tipărire şi de distribuire a cardului de sănătate continuă pentru asiguratii care vor împlini în viitor vârsta de 18 ani si/sau dobandesc calitatea de asigurat. Până la primirea cardului de sănătate, aceste persoane vor beneficia de servicii medicale în baza unei adeverinţe care înlocuieşte cardul, valabilă nu mai mult de 30 de zile de la emiterea acestuia.
După ce proiectulde HG va fi aprobat, va fi emis un Ordin de preşedinte CNAS care va conţine reglementările referitoare la modul de eliberare a cardului duplicat.

Conform Hotărârii de Guvern care conţine Normele metodologice de aplicare a cardului naţional de sănătate, care a fost aprobată astăzi, cardul naţional de sănătate va deveni unicul instrument de validare a serviciilor medicale acordate în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate începând cu data de 1 mai 2015.

3. Urmare a adresei CNAS nr. P62/07.01.2015, se  demareaza procesul de eliberare a cardurilor nationale de asigurari de sanatate ce au fost returnate de catre Posta Romana la Casa de Asigurari de Sanatate Giurgiu, prin ghiseele institutiei  din strada Vlad Tepes, bl. MUV 1, parter, Giurgiu.
Cardurile nationale de asigurari de sanatate  vor fi eliberate pe baza de proces verbal tip borderou asiguratilor, urmare a solicitarii acestora  la ghiseul CAS . Orice persoana poate face solicitarea  de eliberare a cardului atat pentru sine cat si pentru membrii familiei in baza copiei dupa actul de identitate.

Documentele necesare emiterii unui nou card se trimit pe mail intr-un singur atasament la adresa asigurati@casgr.ro

 


 

Fișiere atașate

Cerere de eliberare card duplicat.pdf Cerere pentru persoanele care refuza cardul din motive religioase.pdf ORDIN 98 27.02.2015 - CARD DUPLICAT.pdf