Formulare europene
Coordonarea sistemelor naţionale de asigurări sociale de de sănătate se realizează prin intermediul Formularelor Europene.
FORMULAR |
DESCRIERE, DOCUMENTE NECESARE IN VEDEREA ELIBERARII |
Formularul E001
|
Formular general pentru:
|
Formularul S041
|
Confirmarea perioadelor - tip de risc asigurat : boala,maternitate sau paternitate. Formularul S041 totalizează perioadele de asigurare realizate pe teritoriul a două sau mai multe state membre. Formularul S041 se elibereaza numai la solicitarea institutiilor de resedinta din statele membre ale Uniunii Europene. Formularul S041 NU poate fi emis direct persoanei in cauza.
Persoanele care au nevoie sa confirme perioadele- tip risc asigurat : boala,maternitate sau paternitate efectuate in Romania, trebuie sa se prezinte la institutia de resedinta ( Casa de Asigurari de Sanatate) din statul membru UE in care au nevoie de aceste informatii , pentru a le fi solicitat din Romania formularul S041 Persoana trebuie sa comunice toate datele de contact ale institutiei noastre: CASA DE ASIGURARI DE SANATATE SATU MARE BLD. LUCIAN BLAGA NR. 64 SATU MARE COD POSTAL 440237 NR. INSTITUTIE 90261 ROMANIA mail: formulare.ue@cassam.ro
|
Formularul E107
|
Cerere de atestat privind dreptul la prestaţiile în natură
|
Formularul E108 |
Notificarea suspendării sau suprimării dreptului la prestațiile în natură ale asigurării de boală-maternitate (Persoane care au reşedinţa în alt stat decât statul competent)
|
Formularul E115
|
Cerere de prestaţii în bani pentru incapacitate de muncă Cerere Act de identitate al beneficiarului Certificat pentru incapacitate de munca
|
Formularul E116
|
Cerere de prestaţii în bani pentru incapacitate de muncă Cerere Act de identitate al beneficiarului Act de identitate şi procura legalizată în cazul în care cererea este facută de altă persoană în numele beneficiarului Certificat pentru incapacitate de muncă
|
Formularul E117
|
Acordarea de prestaţii în bani în caz de maternitate şi de incapacitate de muncă
|
Formularul E118
|
Notificarea nerecunoaşterii sau a încheierii incapacităţii de muncă
|
Formularul E106/S1
|
Atestat privind dreptul la prestaţiile în natură ale asigurării de boală-maternitate în cazul persoanelor care îşi au reşedinţa într-un alt stat decât statul competent Acest formular se adresează lucrătorilor salariaţi sau independenţi, precum şi mebrilor familiilor lor care îşi au reşedinţa pe teritoriul altui stat membru EU. Formularul E 106 se eliberează de către instituţia competentă de la locul de muncă pentru a permite lucrătorului şi membrilor familiei sale care îşi au reşedinţa împreună cu acesta pe teritoriul altui stat membru să beneficieze de prestaţiile în natură de asigurare de boală sau maternitate, acordate în contul instituţiei competente de instituţia de la locul de reşedinţă, în conformitate cu prevederile legislaţiei pe care aceasta din urmă o aplică. Formularul E 106 se aplică şi studenţilor, - în cazul studentului in Romania pe perioada de efectuare a studiilor pe baza de bursa in alt stat UE/SEE/CE - recunoscute fiind bursele ERASMUS, precum şi membrilor familiei şomerului. Formularul E 106/S1 se emite in baza urmatoarelor documente : -declaratie lucrator transfrontalier(atasata) - act de identitate (carte de identitate sau pasaport); - dovada domiciliului / resedintei - dovada că urmează o formă de învăţământ în statul de reşedinţă, în cazul studentului + traducere autorizată - formularul A1, în cazul lucrătorului detaşat, eliberat de Casa Naţională de Pensii - dovada calităţii de asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România Adeverinta angajator model tip sanatate - act de identitate precum si imputernicire, in cazul in care cererea este depusa / formularul este ridicat, de alta persoana in numele titularului
|
Formularul E109/S1
|
Atestat pentru înscrierea membrilor familiei persoanei asigurate şi actualizarea listelor Acest formular se adresează mebrilor familiei lucrătorului salariat sau independent care îşi au reşedinţa pe teritoriul altui stat membru EU. Formularul E 109 este întocmit pentru a permite membrilor familiei lucrătorului care nu îşi au reşedinţa împreună cu acesta să beneficieze de prestaţiile în natură de boală şi maternitate, acordate în contul instituţiei competente de instituţia din locul de reşedinţă, în conformitate cu prevederile legislaţiei pe care aceasta din urmă o aplică. Persoanele care solicită formularul E 109 vor depune la sediul caselor de asigurări o cerere însoţită de următoarele documente: - act de identitate (carte de identitate sau pasaport); - dovada domiciliului / resedintei - dovada calităţii de asigurat ( a lucratorului) în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România - certificat de casatorie. - act de identitate precum si imputernicire, in cazul in care cererea este depusa / formularul este ridicat, de alta persoana in numele titularului
|
Formularul E112/S2
|
Atestat privind menţinerea dreptului la prestaţiile în curs pentru asigurarea de boală-maternitate” Persoana care solicită formularul E 112 va depune o cerere scrisă la CAS Satu Mare dacă este luat în evidenţă ca persoana asigurată la CAS Satu Mare. Cererea va fi însoţită de următoarele documente: (a) actul de identitate sau a certificatului de naştere, după caz (b)Dovada calităţii de asigurat (c)Un raport medical care va conţine recomandarea pentru efectuarea tratamentului în străinătate, precum şi dosarul medical care va conţine ca elemente de ordin general înscrisuri medicale din care să rezulte diagnosticul. Din raportul medical trebuie să rezulte diagnosticul şi că serviciul medical solicitat face parte din pachetul de servicii de bază de care beneficiaza asiguratii in sistemul de asigurari sociale de sanatate din Romania precum şi faptul ca acesta nu poate fi efectuat într-un interval de timp normal în nici una din unităţile sanitare din România luînd în considerare starea curentă de sănătate a persoanei solicitante şi evolutia probabilă a bolii. De asemenea trebuie precizat în mod explicit şi argumentat motivul pentru care acest serviciu medical nu poate fi acordat într-un interval de timp normal într-o unitate sanitară din România. Raportul medical trebuie întocmit de un medic dintr-un spital clinic universitar aflat în relaţii contractuale cu o casă de asigurări de sănătate din România. Toate aceste documente trebuie să fie semnate şi ştampilate. (d)O confirmare scrisă din partea unitaţii sanitare din statul membru UE, care are o relaţie contractuala cu o Casă de Asigurări de Sănătate din statul respectiv, şi în care se intenţioneaza efectuarea serviciului medical, cu privire la disponibilitatea acesteia de a acorda respectivul serviciu medical în perioada indicată de persoana solicitantă Termenul maxim de soluţionare a cererii de eliberare a formularului E 112 este de 5 zile lucrătoare.
|
Formularul E 120/S1
|
Atestat privind drepturile la prestaţiile în natură pentru solicitanţii de pensie şi membrii familiei lor Formularul E 120, este utilizat pentru lucrătorii salariaţi şi independenţi care încetează a mai avea dreptul la prestaţii în natură conform legislaţiei ultimului stat competent, ca urmare a activităţii precedent exercitate, în timp ce o cerere de pensionare este în curs de instrumentare.
- act de identitate precum si imputernicire, in cazul in care cererea este depusa / formularul este ridicat, de alta persoana in numele titularului
|
Formularul E121/S1
|
Atestat pentru înscrierea titularilor de pensie, a membrilor familiei acestora şi actualizarea listelor Acest formular se adresează pensionarilor şi mebrilor familiei care îşi au reşedinţa pe teritoriul altui stat membru EU. Formularul E 121este eliberat pentru a permite atât titularului de pensie sau de rentă, cât şi membrilor familiei acestuia, fie că îşi au sau nu reşedinţa împreună cu acesta, să beneficieze de prestaţiile în natură de boală sau maternitate, acordate în numele instituţiei competente de către instituţia de la locul de reşedinţă, în conformitate cu prevederile legislaţiei pe care aceasta din urmă o aplică. Formularul E 121/S1 se emite in baza urmatoarelor documente:
- act de identitate (carte de identitate sau pasaport); - dovada domiciliului / resedintei - decizie initiala de pensionare - ultimul cupon de pensie - act de identitate precum si imputernicire, in cazul in care cererea este depusa / formularul este ridicat, de alta persoana in numele titularului
|
Formularul E125
|
Extras individual privind cheltuielile efective
|
Formularul E126
|
Stabilirea tarifelor în vederea rambursării prestațiilor în natură Act de identitate al beneficiarului (copie si original pentru conformitate) Facturi si Chitante in original Documente medicale in orginal
|
Formularul E127
|
Extras individual privind sumele forfetare lunare
|
Acorduri internaţionale
FORMULAR |
DESCRIERE, DOCUMENTE NECESARE IN VEDEREA ELIBERARII |
Formularul RTR/RY
|
Acorduri internaționale (RTR/RY) Act de identitate al beneficiarului Permis de munca Permis de sedere Contract de munca Livret de familie |
Notă:
- La solicitarea formularelor E106, E109, E112, E115, E121, E126, RTR/RY, conform art. 100 al Ordin CNAS nr.592/2008, salariatii vor anexa la adeverinta de salariat documentele care atesta plata contributiei de sanatate pe ultimii 5 ani (copie dupa cartea de munca, chitante de plata, documente care atesta faptul ca au facut parte din categorii de asigurati exceptate de la plata contributiei, respectiv, cu plata contributiei din alte surse).
- Începând cu 01.10.2010 se vor elibera documentele portabile S1, S2, și S3 emise in aplicarea Regulamentului CE nr.883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate sociala modificat prin Regulamentul CE nr. 988/2009 si Regulamentul CE nr.987/2009 de stabilire a procedurii de punere in aplicare a Regulamentului CE nr. 883/2004. Documentul portabil S1 va fi emis in locul formularelor E106, E109, E120 si E121, documentul portabil S2 va inlocui formularul E112, iar documentul portabil S3 se va elibera pentru tratament medical pentru fostul lucrator frontalier in fosta tara de lucru.