Viziunea
Viziunea Directorului General este să realizeze un sistem de asigurări sociale de sănătate modern şi eficient, pus permanent în slujba interesului public şi a asiguratului şi implicit îmbunătăţirea stării de sănătate a cetăţenilor judeţului Mureş.
Misiunea
Misiunea Directorului General este aceea de a utiliza cât mai eficient toate resurselor financiare a Casei de Asigurări de Sănătate Mureş în folosul asiguraţilor. În vederea îndeplinirii misiunii sale Directorul General CAS Mureş va elabora şi va aplica politici adaptate la nevoile asiguraţilor luând în considerare specificul de centru universitar, dând dovadă de profesionalism, eficienţă şi transparenţă.
Obiectivele generale ale Casei de Asigurări de Sănătate Mureş
- Asigurarea funcţionării sistemului de asigurări sociale de sănătate la nivel local, în condiţii de eficacitate, la nivelul indicatorilor de performantă
- Utilizarea raţională şi cu respectarea strictă a dispoziţiilor legale a FNUASS la nivel local
- Asigurarea accesului asiguraţilor la servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale acordate de furnizorii cu care Casa de Asigurări de Sănătate Mureş a încheiat contract
- Încheierea contractelor cu furnizorii, astfel încât să fie asigurat accesul la servicii medicale, medicamente şi dispozitive pentru toţi asiguraţii pe toată durata de valabilitate a contractelor
- Întărirea disciplinei financiare şi contractuale la nivelul CAS
- Creşterea gradului de satisfacţie a asiguraţilor
- Creşterea gradului de informare a asiguraţilor
- Respectarea termenelor stabilite pentru realizarea atribuţiilor ce revin Directorului General al CAS Mureş
- Monitorizarea şi controlul tuturor activităţilor ce se desfăşoară la nivelul CAS, pentru respectarea legalităţii
- Implementarea standardelor de management în activitatea Casei de Asigurări de Sănătate şi urmărirea realizării acestora
Obiectivele specifice ale Casei de Asigurări de Sănătate Mureş
- angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor în limita creditelor bugetare repartizate şi aprobate
- realizarea veniturilor
- recuperarea creanţelor la fnuass datorate de persoanele fizice prin aplicarea procedurilor de executare silită, conform prevederilor legale
- angajarea şi utilizarea creditelor bugetare pe baza bunei gestiuni financiare
- evaluarea calităţii serviciilor medicale şi analiza gradului de adresabilitate a bolnavilor din extrateritoriu în spitalele clinice (centru universitar)
- asigurarea unui grad ridicat a asistenţei medicale primare, preventive şi curative,
- monitorizarea asistentei medicale preventive acordate omului sşnătos, familiei şi colectivităţii.
- asigurarea unui impact mediatic pozitiv al activităţii cas mureş
- construirea unui plan de management al resurselor umane, care are în vedere identificarea şi cuntificarea valorilor reale, caracteristice personalului, care să conducă la construirea unei politici de personal eficientă şi eficace.
- monitorizarea evoluţiei consumului de medicamente şi luarea măsurile corespunzătoare în situaţia abaterilor de la normele în vigoare
- implicare activă în promovarea şi utilizarea SIUI (Sistemului Informatic Unic Integrat)
- analiza şi evaluarea sistemului de management al riscurilor în cadrul cas mureş, încluzând operaţiuni ca: analiza organizaţiei (politica organizaţiei, procese şi activtăţi specifice), identificarea, măsurarea şi ierarhizarea riscurilor, întocmirea cartografiei riscurilor, evaluarea eficacităţii controalelor, elaborarea de planuri de măsuri în scopul diminuării riscurilor
- evaluarea furnizorilor care-şi exprimă intenţia de a intra în relaţie contractuală cu cas mureş
- urmărirea contractelor încheiate cu furnizorii pentru derularea programelor şi subprogramelor naţionale
- prelucrarea, monitorizarea şi controlul indicatorilor specifici programelor şi subprogramelor
- aplicarea politicilor UE cu privire la eliberarea formularelor europene şi a cardurilor europene de asigurări sociale de sănătate
- asigurarea unor servicii medicale de calitate atât asiguraţilor proprii, cât şi cetăţenilor străini, conform tratatelor UE
- îndeplinirea obligaţiilor contractuale, finanţarea furnizorilor de servicii medicale, medicamente şi dispozitive în raport cu activitatea prestată şi cu respectarea încadrării în bugetul aprobat