Ce este cardul european de asigurat?

           Cardul european de asigurat este documentul care confera titularului asigurat dreptul la prestatii medicale necesare in cadrul unei sederi temporare intr-un stat membru al Uniunii Europene
           Acest document se elibereaza la cererea persoanei asigurate, pentru deplasari scurte (de maxim 12 luni) in afara granitelor Romaniei si este valabil numai pe teritoriul statelor membre UE. Cardul european de asigurat nu este obligatoriu, iar trecerea frontierei nu este conditionata de prezentarea acestuia, fiind suficienta prezentarea oricarui alt tip de asigurare medicala.

 

Cine il poate detine?

           Pot beneficia de card european de asigurat toti cetatenii care au calitatea de asigurat in sistemul de asigurari sociale de sanatate . 
           In situatia in care persoana care a obtinut un card nu indeplineste toate conditiile in baza carora s-a eliberat cardul pe toata perioada de valabilitate a acestuia (inclusiv plata contributiei de asigurari sociale de sanatate) si in aceasta perioada beneficiaza de servicii medicale in cadrul unei deplasari intr-un stat membru al Uniunii Europene, persoana in cauza va suporta contravaloarea acestor servicii. In aceasta situatie, casa de asigurari de sanatate emitenta a cardului va rambursa contravaloarea acestor servicii institutiei din statul membru care a acordat serviciile si, ulterior, va recupera contravaloarea acestora de la persoana in cauza.

 

Ce drepturi confera?

           Cardul european de asigurat confera dreptul de a beneficia de asistenta medicala necesara in cursul unei sederi temporare intr-un stat membru al UE, dar nu acopera situatia in care asiguratul se deplaseaza intr-un stat membru UE in scopul de a beneficia de tratament medical pentru afectiuni preexistente deplasarii. 
           Serviciile medicale acordate in statele membre UE, in baza cardului, sunt cele prevazute de legislatia fiecarui stat si nu trebuie sa depaseasca ceea ce este necesar din punct de vedere medical in timpul sederii temporare.

          Pentru informatii privind serviciile de care beneficiezi in baza Cardului European pe teritoriul UE/SEE, acceseaza aici:  http://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=1021&langId=en&intPageId=1751

 

Cat costa?

           Incepand cu 1 ianuarie 2008, cardul este gratuit.

 

Cat timp e valabil?

          Cardul este valabil 24 luni de la data eliberarii. Cu maxim o luna inainte de expirarea lui, se poate obtine unul nou urmand procedura normala.

 

Care este procedura de obtinere?      

 

1. Se completeaza si semneaza cererea de eliberare a cardului european de asigurat (descarca modelul mai jos - vezi rubrica fișiere atașate) exclusiv pentru solicitantii asigurati la CASTL.

 

Cererea de eliberare si documentele insotitoare prezentate mai jos pot fi depuse si online (vezi "Depunerea online a cererii pentru card european")

 

2. Se prezinta actul de identitate (BI/CI) in original si se depune o fotocopie a acestuia insotita de documentele doveditoare ale calitatii de asigurat dupa caz:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NOTA:

 

              În cazul în care datele din documentele doveditoare ale calității de asigurat (declarația unică, chitanțe de plată, adeverințe ș.a.) nu se regăsesc sau nu sunt actualizate în sistemul informatic, înaintea depunerii / înregistrării actelor pentru cardul european, solicitantul trebuie să prezinte respectivele documente la structura de specialitate a CASTL responsabilă cu verificarea calității de asigurat, în vederea actualizării bazei de date în conformitate cu conținutul documentelor

 

3. Se depun documentele si cererea la biroul de specialitate de la  CASTL.

 

4. In termen de 7 zile lucratoare de la data depunerii documentelor de mai sus, cardul va fi emis si distribuit de Posta la adresa inscrisa pe cerere. In cazul documentelor transmise prin posta/curier, data depunerii se considera data la care acestea ajung la sediul Tulcea (data confirmarii de primire).

 

 
          

Studentii care urmeaza o forma de invatamant intr-un stat membru UE sau pe teritoriul SEE ori al Confederatiei Elvetiene se vor asigura in statul de resedinta, in conformitate cu art.11 alineatul (3) litera e) din Regulamentul nr.883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate sociala. Pentru aceasta categorie de tineri nu se va elibera card european / formular S1/E 106.

 

NOTĂ 
 

În cazul în care pentru depunerea / ridicarea documentelor nu se prezintă beneficiarul direct, persoana împuternicită de către acesta va prezenta următoarele documente:

 

               - declarație pe proprie răspundere, dacă persoana împuternicită este rudă de gradul I (părinte / copil) cu beneficiarul

                 SAU

               - procură notarială, dacă persoana împuternicită nu este rudă de gradul I cu beneficiarul.

 

Persoanele salariate pot fi reprezentate de o terță persoană, care prezintă delegație în acest sens semnată și ștampilată de către angajator. 

 

 

descarca formularul de cerere Card European